Zagrebački velesajam prvi put u 110 godina održava sajam koji je izrastao među 10 najvećih na svijetu

Autor: Bernard Ivezić , 14. studeni 2019. u 06:12
Foto: Marko Prpic/PIXSELL

Smatram da će upravo 5G omogućiti da se taj rast nastavi dalje, jer omogućuje streaming igara dosad moguć samo na optici”, zaključuje Levenski.

Prvi put u 110 godina svoje povijesti Zagrebački velesajam (ZV) može se pohvaliti da je domaćin jednog od najvećih sajmova na svijetu. Prije osam godina oživljeni informatički sajam ali s fokusom na računalne igre, Reboot InfoGamer, a koji do kraja ovog tjedna očekuje 100.000 posjetitelja, prerastao je u jedan od 10 najvećih gaming sajmova na svijetu.

Sada se nalazi u kategoriji sajmova poput globalnog lidera, njemačkog Gamescoma s 373.000 posjetitelja, Brasil Game Showa s njih 325.000, Tokyo Game Showa, koji broji više od 250.000 posjetitelja, zatim PAX-ova koji broje po 80.000 posjetitelja, The Electronic Entertainment Expoa (E3) koji je ove godine u Los Angelesu privukao 69.200 posjetitelja, BlizzCona s 40.000 i drugih. Inače, Reboot InfoGamer već je 2015. dosegnuo 50.000 posjetitelja, dok je lani bio na 80.000.

Damir Đurović, suosnivač i direktor tvrtke Reboot, koja organizira zagrebački Reboot InfoGamer, kaže da je ovogodišnji sajam ne samo najveći u Hrvatskoj i regiji već jedan od deset najvećih na svijetu. “Osim toga, Reboot InfoGamer prvi je sajam na svijetu na kojem se računalne igre igraju preko 5G mreže, iduće tehnologije koja će promijeniti gaming industriju”, kaže Đurović.

Tehnološku potku za to izveo je A1 Hrvatska, čiji je član Uprave za tehniku Tomislav Makar uživo demonstrirao mogućnosti nove tehnologije odigravši na mobitelu match s gamerom i YouTuberom PvtMoleom, odnosno Nenom Hadžihajdićem u igri Clash Royale. “Naša 5G mreža donosi značajno poboljšanu latenciju, bili smo na 6 milisekundi, i brzinu broadbanda, a postigli smo sada na InfoGameru brzine 800 Mbps do 1Gbps, što znači da smo otvorili nove mogućnosti za razvoj industrije računalnih igara i mobilniju zabavu samim igračima”, kaže Makar.

Andrej Levenski, suosnivač i tehnički direktor zagrebačkog studija za računalne igre, Gamepiresa, koji stoji iza svjetskog hita, igre SCUM, koja se u prvih mjesec dana prodala u više od milijun primjeraka, kaže da rastu 10-12 posto godišnje.

“Bilo je nekoliko tehnologija koja su nam u industriji omogućile da napravimo veće skokove, poput smartphonea i mobilnog interneta, zatim VR-a, i svaki put je nakon toga industrija značajno rasla, a mi sami skočili bi za 10-12 posto. Smatram da će upravo 5G omogućiti da se taj rast nastavi dalje, jer omogućuje streaming igara dosad moguć samo na optici”, zaključuje Levenski.

Komentirajte prvi

New Report

Close