Industrija autodijelova u SAD-u pred serijom stečajeva

Autor: Poslovni.hr , 28. ožujak 2006. u 06:30

DETROIT – Među američkim dobavljačima autodijelova, koji su pod pritiskom snižavanja cijena zbog velikog restrukturiranja započetog u najvećim prozivođačima automobila u Sjedinjenim Državama poput General Motorsa (GM) i Ford Motora vrlo je vjerojatno da će dovesti do novih stečajeva i gubitaka radnih mjesta. Naime, zbog značajnih promjena kroz koje upravo prolaze dobavljači autodijelova, pod pritiskom sindikata da ne krešu plaće i beneficije, znatno je povećan i rizik od skupih kašnjenja u proizvodnji automobila tako da bi u sljedećih nekoliko tjedana najveći dobavljač GM-a mogao otići u štrajk. Tvrtka Delphi već je upozorila da će od stečajnog suca zatražiti da njegov ugovor sa sindikatom United Auto Workers (UAW) proglasi nevažećim ako se do 30. ožujka ne postigne dogovor o smanjenju plaća. UAW je, pak, zaprijetio štrajkom ako taj zahtjev bude zadovoljen. Koalicija sindikata upozorila je i tvrtku Tower Automotive koja proizvodi karoserije automobila, ali i ostale autodijelove kako će pokrenuti štrajk ako stečajni sudac njihove ugovore proglasi nevažećima. “Sljedećih bi 18 mjeseci moglo biti vrlo neizvjesno s obzirom na financijske uvjete i nedefinirane rokove u proizvodnji automobilskih dijelova”, rekao je David Andrea, zamjenik predsjednika udruge Original Equipment Suppliers Association. Očekuje se da će General Motors i Ford Motor smanjiti proizvodnju za najmanje dva milijuna vozila u periodu sljedećih šest godina, a tijekom tih godina namjeravaju zatvoriti dvadesetak svojih tvorničkih postrojenja. U međuvremenu, dobavljači nisu uspjeli svoje rastuće troškove za gorivo, čelik i kamatne stope prebaciti na sljedeće u lancu, navodi Andrea. Delphi je prošle godine zatražio zaštitu od vjerovnika i tako možda kreirao negativan presedan, mišljenja su u agenciji za utvrđivanje kreditnog rejtinga Standard and Poors. “Zahtjev za zaštitu od vjerovnika koji je Delphi podnio pozivajući se na članak 11. američkoga stečajnog zakona mogao bi za autodobavljače postati novi način smanjenja troškova”, napisao je analitičar Robet Schulz u svom nedavno objavljenom izvješće.
(AFP)

Komentirajte prvi

New Report

Close