Iako su imali rast noćenja, pala im je profitabilnost: Ako ovako nastavimo, loše nam se piše

Autor: Marija Crnjak , 10. prosinac 2019. u 10:55
Foto: Marijan Susenj/PIXSELL

Turističke kompanije su za zaposlenike ove godine izdvojile prosječno više 10,5 posto, a pojedine kompanije i gotovo 18 posto u odnosu na prethodnu godinu.

Unatoč ostvarenom rastu fizičkog prometa i prihoda u ovoj sezoni, vodeće turističke kompanije bilježe dramatičan pad pokazatelja profitabilnosti od 10posto, uz jednak postotak smanjenja rentabilnosti, pokazala je nova kvartalna publikacija Hrvatske udruge turizma objavljena danas. Najveći porast rashoda hoteli su imali na račun većih troškova rada. 

"Ne piše nam se dobro ako ovaj trend potraje, i morat ćemo se jako potruditi da sljedeća godina u financijskom smislu bude bar na ovogodišnjoj razini", izjavio je direktor HUT-a Veljko Ostojić. 

Anketa provedena među vodećim turističkim kompanijama u Hrvatskoj o ključnim pokazateljima poslovanja za prvih devet mjeseci ove godine u usporedbi s istim razdobljem prošle godine pokazala je da su kompanije ostvarile porast prihoda od 5,3 posto, ali uz veći rast poslovnih rashoda, tako da je bruto dobit iz poslovanja manja nego u istom razdoblju prošle godine. Turističke kompanije su za zaposlenike ove godine izdvojile prosječno više 10,5 posto, a pojedine kompanije i gotovo 18 posto u odnosu na prethodnu godinu. Stopa rentabilnosti koja pokazuje dobit razdoblja u odnosu na ukupnu angažiranu aktivu smanjena je preko 10 posto, na izuzetno niskih 7,9 posto,upozorili subu Udruzi.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Sada dolaze na naplatu povecani troskovi,kreditna zaduzenja ,etc.

Da nema otkupa vlastitih dionica glavni turisti bi sada bili 30% nize.

New Report

Close