I u Njemačkoj porez na 'ispušne plinove'!?

Bruxelles je 2005. predložio da se uvede porez na vozila koji ovisi o količini ispušnih plinova

Prijedlog njemačkog ministra za promet Wolfganga Tiefenseea da se porez na automobile ravna prema količini štetnih ispušnih plinova ima uzor u EU. Devet zemalja već je uvelo porez koji ovisi o količini ugljičnog dioksida. Europska je komisija još na ljeto 2005. godine predložila da se diljem Europe uvede porez na vozila koji je ovisan o količini ispušnih plinova, prije svega CO2, no od tada pa do danas samo je devet od 27 zemalja članica zaista uvelo porez na količinu ispušnih plinova, a ne na kubikažu. Prema navodima Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), strategija je vrlo različita od članice do članice. Pojedine zemlje kao što su Nizozemska, Portugal ili Austrija potiču potrošače na kupnju automobila s malim iznosom CO2 i nude manje porezne tarife. U Švedskoj, Velikoj Britaniji i Danskoj pak godišnji porez na vozila u potpunosti ovisi o količini štetnih ispušnih plinova. Francuska, Belgija i Cipar uveli su kombinaciju jednokratnog iznosa prilikom prijave vozila i nakon toga plaćanja godišnjeg poreza. Da se uskoro na ovom polju mora nešto promijeniti i u Njemačkoj nalaže ne samo koalicijski dogovor između stranaka unije i SPD-a. Tome u prilog govore i rezultati količine ispušnih plinova koji su izmjereni na ulicama njemačkih gradova. Prema studiji njemačkog saveza za okoliš i zaštitu prirode (BUND), njemačka vozila odgovorna su za jednu četvrtinu svih ispušnih plinova u Europi. Kako bi se do 2012. godine zaista postigla granica od 130 grama CO2 na kilometar, europski proizvođači automobila morali bi smanjiti količinu ugljičnog dioksida za jednu petinu, tako glasi rezultat studije saveza za okoliš i zaštitu prirode BUND. Budući da njemački proizvođači u posljednjih deset godina nisu učinili mnogo u vezi sa smanjenjem štetnih plinova, sada do 2012. godine moraju smanjiti količinu CO2 za jednu četvrtinu. To znači u prosjeku sedam grama svake godine, a kod Francuza svake godine dovoljno je smanjenje za tri grama. Prema podacima BUND-a, njemački proizvođači nude kod vozila male i srednje klase ekonomične automobile, ali takva vozila uglavnom prodaju u inozemstvu, a u tuzemstvu prodaju aute s visokom potrošnjom. Tako na primjer Volkswagen Diesel koji se vozi u Njemačkoj troši 13 grama CO2 više nego Volkswagenovi modeli koji se voze u inozemstvu. U studiji se među ostalim navodi kako prije svega velika i teška vozila koja troše dizelsko gorivo ugrožavaju postavljene ciljeve zaštite okoliša. Njemačka je naime jedina članica Europske unije u kojoj su vozila na dizelsko gorivo s prosječnom količinom od 173 grama prvi put pokazala porast CO2 u odnosu na vozila na benzin.
(DW)

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve