I Mediteranski koridor mamac za privlačenje Kineza

Autor: Suzana Varošanec , 21. siječanj 2019. u 22:00
Prvi u nizu sastanaka održan je s kineskim ministrom prometa Lijom Xiaopengom

Slijede razgovori i s predstavnicima kompanije CRBC, koja gradi Pelješki most.

Aktualni službeni posjet Kini hrvatske delegacije predvođene ministrom mora, prometa i infrastrukture Olegom Butkovićem, u pratnji predstavnika HŽ Infrastrukture, Hrvatskih cesta i Lučke uprave Rijeka, dio je procesa intenziviranja odnosa dviju država.

Bitan aspekt su i pripreme za summit 16 zemalja istočne i srednje Europe i Kine (Inicijativa 16+1) kojem je na proljeće domaćin – Hrvatska.  O novoj rundi hrvatsko-kineskih razgovora promptno je izvijestilo Butkovićevo ministarstvo. Prvi u nizu sastanaka održan je s kineskim ministrom prometa Lijom Xiaopengom protekle nedjelje u Ministarstvu prometa NR Kine. No, slijede razgovori s predstavnicima tvrtke China Road and Bridge Corporation koja gradi Pelješki most i tvrtkom China Communication Construction Company (CCCC).   

Podijelit će svoja iskustva
Kineski ministar prometa tako je poručio da će kineska strana s radošću podijeliti svoja iskustva u izgradnji prometne infrastrukture. Izjavio je i da svoje kompanije podržavaju da se javljaju na natječaje i na poštivanje rokova i propisa RH. Hrvatska je važan partner Kine, zaključuje Xiaopeng, no suradnja u sferi infrastrukture u Hrvatskoj za NR Kinu tek u početnoj, ali "jako dobroj fazi i nastavit će se produbljivati kroz inicijativu 'Jedan pojas, jedan put' i Kina +16". 

Za Butkovićev nastup vezuju se sljedeće teme: uz uspješan susret hrvatskog i kineskog premijera te Pelješki most kao najznačajniji poticaj intenziviranju suradnje Hrvatske i Kine, naglasak je stavljen na geostrateški položaj Hrvatske, odnosno aktivnosti na području željezničke infrastrukture na Mediteranskom koridoru kako bi iskoristila značajne prednosti koje joj položaj na tom EU prometnom koridoru pruža. Time u prvi plan dolazi važnost Mediteranskog koridora koji je okosnica budućeg razvoja – luka i željeznice, zbog čega je prema Butkoviću potrebno uložiti značajne napore u njegov razvoj.  

Iz Pekinga za Zagreb
Kako se doznaje, na sastancima je bilo riječi i o važnosti dolaska kineskog tereta u riječku luku te povezivanju Zagreba i Pekinga direktnom zračnom linijom, u prilog čega govore i statistički podaci o rastućem broju kineskih turista u  Hrvatsku. 

Komentirajte prvi

New Report

Close