HTZ srezao ured u Madridu u jeku ljetne sezone

Autor: Poslovni.hr/H , 26. lipanj 2015. u 08:05
>Foto: Thinkstock

Na godišnjoj razini time će uštedjeti 470.000 kuna te se fokusirati na glavna tržišta – Njemačku, Sloveniju, Austriju, Češku i Italiju.

Hrvatska turistička zajednica (HTZ) premjestila je svoj ured u Madridu na manje atraktivnu lokaciju te u njemu smanjila broj zaposlenih i aktivnosti u sklopu šireg rezanja troškova uzrokovanog gospodarskom krizom.

Na godišnjoj razini time će uštedjeti 470.000 kuna te se fokusirati na glavna tržišta – Njemačku, Sloveniju, Austriju, Češku i Italiju.

"Politika štednje linearno se provodi na razini cjelokupne mreže predstavništava tako da je ove godine predviđena ušteda od 1,8 milijuna kuna u odnosu na 2014. godinu", navodi se u e-mailu HTZ-a poslanom Hini.

Nacionalna turistička organizacija, osnovana radi stvaranja i promicanja identiteta hrvatskog turizma, ostvaruje prihod iz boravišnih pristojbi, članarina i državnog proračuna. U 19 ureda ima zaposleno 49 osoba.

Predstavništvo u Madridu bilo je smješteno u ulici Claudio Coello, luksuznoj žili kucavici kojom se nižu veleposlanstva, trgovine odjećom i nakitom te restorani. Ondje su radile tri osobe te, među ostalim, primale Španjolce zainteresirane za putovanja u Hrvatsku. No gospodarska kriza im je krajem prošlog mjeseca pokucala na vrata.

Na prvom katu sada je prazan ured s natpisom iznajmljuje se.

"Ovo je 'Zlatna milja', dugačka ulica gdje je najam skup", govori portir na ulazu predstavivši se kao Manuel. Građani zainteresirani za odlazak u Hrvatsku i dalje dolaze onamo.

"Ljeto je pa se puno ljudi raspituje", kaže. U istoj ulici, pedesetak brojeva dalje, nalazi se hrvatsko veleposlanstvo.

Manuel je u četvrtak nekolicini posjetitelja objasnio da ured ondje više ne postoji i da odsad informacije mogu dobiti samo putem e-maila ili telefona. Putničke agencije već su obaviještene.

Od siječnja do svibnja broj Španjolaca u Hrvatskoj porastao je za 30 posto u odnosu na isto razdoblje lani, podatak je HTZ-a. Lani je, pak, tijekom čitave godine Hrvatsku posjetilo 188.866 španjolskih turista, 18,6 posto više nego 2013. godine.

Novi ured u Madridu nalazi se na jeftinijoj lokaciji, u širem centru. Umjesto tri osobe rade dvije, direktorica Sanja Jelić i Španjolka Cristina Cano. U zgradi, gdje urede iznajmljuje tvrtka Regus, na prvom katu imaju zakupljenih 12 metara četvornih. Na ulazu zgrade i na katu nema oznake HTZ-a.

Recepcionarki zgrade ime je još uvijek nepoznato, no nakon nekoliko minuta gledanja u brojne papire s imenima zakupljenih ureda pronalazi i njihova imena.

Za poslovanje ureda u Madridu za ovu godinu je izdvojeno 1,77 milijuna kuna, podatak je HTZ-a. "Ušteda premještanjem lokacije bit će u punoj mjeri vidljiva 2016. godine", kažu nakon odluke provedene u ljetnoj sezoni.

U posljednje tri godine broj zaposlenika u mreži predstavništava, uz određene sezonske fluktuacije, smanjen je za 11 osoba.

Sve je i manje materijala poput karti Hrvatske, licitarskih srca, kemijskih olovaka i drugih suvenira s crveno-bijelim kockicama.

Godine 2006. nije bilo direktnih letova iz Španjolske za Hrvatsku, a ove godine će ih biti oko 1.000. U prvih pet mjeseci porastao je i broj noćenja za 40 posto u odnosu na isto razdoblje lani.

No mjereno noćenjima hrvatskom turizmu najviše pridonose Njemačka, Slovenija, Austrija, Češka i Italija, napominju u HTZ-u.

"Navedena tržišta spadaju u top pet tržišta", ističu.

Slijede Poljska, Slovačka, Nizozemska, Ujedinjeno Kraljevstvo i Mađarska.

Ove godine očekuje se, pak, dvoznamenkasti rast broja turista iz Španjolske, čija su obala i okoliš drastično izmijenjeni gradnjom velikih hotela i masovnim turizmom.

Brojni Španjolci stoga lete u Hrvatsku još uvijek poznatu kao "Mediteran kakav je nekad bio". Mnogi zahvaljujući uredu kakav je nekad bio.

Komentirajte prvi

New Report

Close