HTZ nije iskoristio 10 milijuna kuna za udruženo oglašavanje

Autor: Marija Crnjak , 28. veljača 2013. u 14:33
Photo: Danijel Berkovic/PIXSELL

Više od petine iznosa od 47,5 milijuna kuna nije se uložilo u promociju Hrvatske, pokazalo je izvješće o poslovanju HTZ-a u 2012.

Hrvatska turistička zajednica prošle godine nije iskoristila čak deset milijuna od 47,5 milijuna kuna namijenjenih za udruženo oglašavanje s partnerima, odnosno više od petine raspoloživog novca nije se uložilo u promociju destinacije, pokazalo je izvješće o poslovanju HTZ-a u 2012. koje je jučer usvojilo Turističko vijeće HTZ-a.

"Samo jedan od dvanaest modela ostvario je plan, a četiri modela su imala podbačaj od bar 20 posto. To je fiktivna, a ne realna ušteda, i treba razmisliti o tome kako da u ovoj godini bolje iskoristimo ono što će nam biti na raspolaganju", upozorio je Kristian Šustar, član uprave HUP-a Zagreb i član turističkog vijeća HTZ-a. Ministar Veljko Ostojić, ujedno i predsjednik Turističkog vijeća HTZ-a složio se sa Šustarom, no nije pojasnio zašto misli da je došlo do podbačaja.

"HTZ nije trgovačko društvo i naš cilj nije višak prihoda nad rashodima, već bi rezultat trebao biti na nuli, jer to znači da smo ostvarili plan, iako naravno prebacivanje novca u drugu proračunsku godinu ostavlja određenu komociju", kazao je Ostojić. 

Udruženo oglašavanje s partnerima iz javnog i privatnog sektora, koji u promociju ulažu jednak iznos kao i HTZ, pokazao se kao jedna od najučinkovitijih aktivnosti koja je u Hrvatsku vratila velike turoperatore kao što je TUI. Doduše, s obzirom da je dobar dio novca u prethodnim godinama uložen u promociju Hrvaske u glavnoj sezoni, kad su svi kapaciteti na Jadranu puni i bez pomoći organizatora putovanja, ministar turizma Veljko Ostojić lani je sve modele udruženog oglašavanja ograničio samo na period van glavne sezone. Iako u sektoru smatraju da je to najvećim dijelom uzrkovalo podbačaj, naši izvori iz hotelijerske branše upozoravaju da se od partnera u nekim modelima suradnje tražilo nemoguće, odnosno nisu mogli dovesti onoliko putnika koliko se tražilo u propozicijama natječaja.

Tako je plan ostvaren samo na području suradnje u kampanjama zračnih prijevoznika, koji su lani uložili 11 milijuna kuna, ili 22 posto više od plana. Organizatiori putovanja zrakoplovom u zimskom razdoblju iskoristili su tek 1,2 milijuna od dva milijuna kuna, a najveći podbačaj bio je među organizatorima putovanja autobusima i željeznicom izvan sezone, oni su uspjeli uzeti tek pet posto od predviđenih milijun kuna.

Komentirajte prvi

New Report

Close