Hrvatskom caruju domaći brendovi, stranih je na kapaljku

Autor: Marija Crnjak , 21. svibanj 2017. u 08:00
Austrijski Falkensteiner u Petrčanima kod Zadra 2011. je otvorio hotel Iadrea

Donosimo prvu analizu Horwath HTL-a na razini 14 zemalja Europe, koja daje pregled tržišta s obzirom na brendove i hotelske lance.

Iako Hrvatska ima relativno visok udjel hotelskih brendova u čitavom hotelskom smještaju, međunarodni hotelski lanci sporo prodiru na tržište, a po ukupnom broju hotela Hrvatska je s ukupno 684 hotela u usporedbi s ostalim europskim zemljama i dalje na začelju kolone, ostavljajući iza sebe samo Albaniju i Cipar.

Osim što nas "šiju" po broju hotelskih kapaciteta, hrvatski konkurenti na Mediteranu na tržištu imaju znatno više međunarodnih hotelskih imena, što im omogućuje da stvaraju znatno veću vrijednost u duljoj turističkoj sezoni, pokazala je analiza konzultantske kuće Horwath HTL "Hotel Chains Report". Radi se o prvoj analizi na razini 14 zemalja Europe u kojima Horwath ima urede, koja daje pregled hotelskog tržišta s obzirom na brendove i hotelske lance, s usporedbom domaćih i globalnih brendova. Plan je izrada izvješća o hotelskim brendovima za svaku sljedeću godinu.

U vrhu smo, ali…
Hrvatska ima ukupno 684 hotela, a od toga je 166 brendiranih s 31,443 sobe, dakle u sklopu nekog hotelskog lanca je 24% hotela, odnosno više od polovice soba. To je nakon Cipra druga najviša stopa udjela brendiranih hotela od svih analiziranih zemalja, no najviše soba je pod lokalnim brendovima. Za razliku od jedne Španjolske koja ih ima ukupno 220 brendova na tržištu ili Austrije i Francuske s po 83 lanca (domaći i strani zajedno), Hrvatska ima tek 19 hotelskih lanaca, od toga četiri domaća u sklopu kojih posluje 120 hotela s dvadeset tisuća soba te 15 međunarodnih lanaca s ukupno 58 hotela i 13 tisuća soba. Iako smo visoko na listi prema udjelu brendiranih hotela u ukupnom broju, slabo stojimo s njihovim brojem u usporedbi s drugim europskim zemljama.

U Španjolskoj je tako prisutan 71 međunarodni hotelski brend, Italija ih ima 80 (iako je tek 4 posto hotela u sklopu nekog brenda), u Velikoj Britaniji ih je 88, Austriji 67, Francuskoj 45. "U Hrvatskoj vidimo rezultat starog modela razvoja turizma u kojem smo u jednoj destinaciji imali jednog vlasnika hotela, a u hotelski lanac spada svaka kuća koja ima više od pet hotela, te stoga lokalni lanci drže najviše soba. Ta konsolidacija svakako pomaže njihovoj konkurentnosti, a ono na čemu treba raditi je izgradnja novih hotela i njihova internacionalizacija, jer u strukturi smještaja i dalje imamo 50 posto privatnog ", ističe Siniša Topalović, direktor zagrebačkog ureda Horwatha.

 

Topalović

Dolazak strane konkurencije u destinaciju u kojoj dominira lokalni lanac unosi novu snagu, izaziva tržišnu utakmicu te produljuje sezonu.

Najviše brendiranih hotela posluje u sklopu Valamar Riviera lanca hotela (31), koji raspolažu s 5,667 soba, slijedi brend Remisens Liburnia Rivijera Hotela s 2324 sobe, potom Melia hoteli Istraturista s 2200 soba te Bluesun s 11 hotela i 2163 sobe. Po broju soba španjolski brend Melia je najjači strani hotelski lanac u Hrvatskoj, slijedi PPHE grupa s lancom Park Plaza (Arenaturist), potom Falkensteiner, Starwood s tri hotela u Zagrebu, Hilton također s tri.

Stanje na terenu
Da će daljnji razvoj brendiranih hotela povećati prihode i proširiti sezonalnost Hrvatske i Jadrana ukazuju podaci iz izvješća iz kojih se vidi da hoteli u sklopu lanaca posluju bolje, odnosno najviše ih spada u viši segment, od luxury do upscale/upper upscale segmenta. Najviše brendiranih hotela posluje u Istri, slijede Dubrovnik i Opatija te Zagreb. Analiza je pokazala da najuspješnije turističke zemlje nemaju nužno visok udjel globalnih brendova u svojim hotelima, ali je na tržištu prisutan velik broj hotelskih operatera.

Španjolska, svjetski rekorder u turizmu, ima 71 globalni brend te čak 169 lokalnih, s vodstvom Melia Hotela. Ljestvica deset najjačih hotelskih brendova u Španjolskoj otkriva velik jaz između lokalne Melije koja u svojih 78 hotela po Španjolskoj ima 23 tisuće soba, dok Marriott u 88 hotela ima tek 13,285 soba. Također, Accor Hoteli u svoja 92 hotela imaju 11 tisuća soba, a španjolski NH skoro 17 tisuća soba. Italija pak u svojim hotelima ima 204 brendova, od toga 84 globalna lanca, no brendirani hoteli iznose svega 4% tržišta, ostalo su regionalni i nezavisni hoteli. Austrija sa svojih ni 3% brendiranih hotela u najvećem dijelu razvija lokalne, male hotele, a najviše hotela smješteno je u Beču, Salzburgu i Grazu, no od 83 lanca čak 80% je međunarodnih. Analitičari ističu kako je baza međunarodnih brendova ono što jamči daljnji razvoj hotelijerstva u tim zemljama, kao i jačanje destinacije.

 "Međunarodni hotelski brend promovira sam sebe i destinaciju te jamči veću prepoznatljivost na globalnom tržištu od lokalnih turističkih brendova kao što je Jadran. Dolazak međunarodne konkurencije u destinaciju u kojoj dominira lokalni hotelski lanac unosi u destinaciju novu snagu, izaziva njihovu međusobnu tržišnu utakmicu, diže kvalitetu, raznolikost sadržaja, produljuje sezonu", ističe Siniša Topalović.

Komentirajte prvi

New Report

Close