Hrvatski poduzetnici uz Bugarsku, Rumunjsku i Cipar jedini zasad nisu povukli niti jedan euro iz ovog projekta

Autor: Poslovni.hr , 30. siječanj 2015. u 15:10
Thinkstock

Kesić-Šapić je pozvala tvrtke koje namjeravaju aplicirati na natječaj da se jave u HGK.

Edukacijom o tome kako aplicirati na projekt Obzor 2020 želimo povećati broj uspješnih prijava inovativnih poduzetnika na projekt. Nažalost, Hrvatska je uz Bugarsku, Rumunjsku i Cipar ostala posljednja čiji poduzetnici zasad nisu povukli niti jedan euro iz tog projekta, priopćeno je iz Hrvatske gospodarske komore (HGK).

Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti i bez izmjena:

Želja nam je još više približiti ovaj projekt svojim članicama, kazala je Tajana Kesić Šapić, direktorica Sektora za industriju HGK, na edukaciji „Kako aplicirati na projekt Obzor 2020 – Instrumenti za MSP“ koja je 30. siječnja održana u HGK u organizaciji Odjela za poduzetništvo, inovacije i tehnološki razvoj HGK. Edukacija je pobudila veliko zanimanje poduzetnika te je sudjelovalo više od stotinu predstavnika tvrtki.

Riječ je o programu EU-a koji je usmjeren na izvrsnost u istraživanjima i inovacijama, na rješavanje društvenih izazova i povećanje konkurentnosti industrije, s osobitim naglaskom na male i srednje poduzetnike. U razdoblju od 2014. do 2020. godine ovaj program nastojat će riješiti društvene izazove i premostiti jaz između istraživanja i tržišta tako što će primjerice pomoći inovativnim poduzetnicima da svoje tehnološke inovacije razviju u proizvode sa stvarnim tržišnim potencijalom. Ukupna visina sredstava za MSP instrumente iznosi oko tri milijarde eura.

Kesić-Šapić je pozvala tvrtke koje namjeravaju aplicirati na natječaj da se jave u HGK jer će se organizirati i dodatna radionica kako bi se što uspješnije pripremili za prijavu na taj program. Edukaciju o pristupu projektu Obzor 2020 vodila je Ana Pavičić-Kaselj, mag. oec. i mag. european studies, koja je ujedno i evaluator projekata na programu Obzor 2020 te je na konkretnim primjerima objasnila što je sve potrebno za uspješnu aplikaciju. Program je namijenjen samo malim i srednjim tvrtkama te se na njega ne mogu prijaviti udruge i velike tvrtke. Iz Hrvatske se može prijaviti i do 95 posto tvrtki, i to samostalno ili u konzorciju s drugim partnerima. Prijavljene projekte procjenjuje 400 europskih evaluatora, kazala je Pavičić-Kaselj te napomenula kako je dosad procijenila 108 projekata. U prvoj fazi projekta poduzetnik mora na 10 stranica obrazložiti zamisao te objasniti kako bi ta ideja funkcionirala. Na osnovi tog obrazloženja projekt će biti procijenjen. Nakon osam tjedana može se očekivati odgovor, a nakon tri mjeseca, ako je projekt prihvaćen, slijedi njegovo financiranje. U prvoj fazi riječ je o 50.000 eura bespovratnih sredstava. Sredstva je potrebno utrošiti u šest mjeseci i nakon toga treba napisati izvješće, koje je važno pripremiti. U toj fazi nije potrebno sufinanciranje.

U drugoj fazi dostupna su sredstva do najviše 2,5 milijuna eura po projektu, što je 70 posto iznosa projekta, a 30 posto treba osigurati prijavitelj projekta. Do 350.000 eura nije potrebno izvješće o poslovanju. Financijska se sposobnost provjerava za projekte iznad 500.000 eura. Za uspješnu procjenu projekt mora imati tržište, da se proizvod ili usluga mogu prodati i da će se prodaja s godinama i povećavati. Ocjenjuje se poslovna prilika odnosno poslovna ideja. Nije potrebno imati patentnu zaštitu, no traži se inovativna i drugačija ideja kojom će se rješavati problem. Važan je cilj, svrha i koji se rezultati žele ostvariti. Smatra se da bez web-stranice tvrtka nije ozbiljan prijavitelj. Potrebno je definirati tko će imati koristi od tog rješenja, tko su krajnji korisnici te koje su ekonomske koristi od tog rješenja. Također je važno ciljano tržište, tko su konkurenti, koje su tržišne prepreke itd. Ova faza traje od 12 do 24 mjeseca. Treća faza predstavlja komercijalizaciju proizvoda, a ona ne uključuje izravno financiranje, no podrazumijeva podršku umrežavanjem, treningom, savjetovanjem, informiranjem, upravljanjem intelektualnim vlasništvom te putem pomoći u pristupu privatnom kapitalu i sl.

Natječaji za prve dvije faze otvoreni su u kontinuitetu, a tzv. cut-off datumi kada počinju evaluacija su: projekti pristigli do 18. ožujka (rezultati će biti objavljeni za fazu 1 u svibnju, a za fazu 2 u srpnju), projekti pristigli do 17. lipnja (objava rezultata za fazu 1 u kolovozu, a za fazu 2 u rujnu), projekti pristigli do 17. rujna (rezultati za fazu 1 u studenome, a za fazu 2 u siječnju 2016. godine) i oni koji se prijave do 16. prosinca (rezultati za fazu 1 u veljači 2016., a za fazu 2 u travnju 2016. godine).

 

Komentirajte prvi

New Report

Close