Hrvatske tvrtke najavljuju veća ulaganja u Srbiju

Predsjednik Srbije Aleksandar Vučić i hrvatska predsjednica Kolinda Grabar Kitarović/Boris Ščitar/VL/PIXSELL Predsjednik Srbije Aleksandar Vučić i hrvatska predsjednica Kolinda Grabar Kitarović/Boris Ščitar/VL/PIXSELL

Hrvatski izvoz u Srbiju konstantno je veći od uvoza, a brojke se u oba smjera konstantno povećavaju.

Srbija neće moliti Hrvatsku da joj otvori ili zatvori neko poglavlje u pregovorima s EU-om, izjavio je u ponedjeljak predsjednik Srbije Aleksandar Vučić, kojeg je u Zagrebu ugostila hrvatska predsjednica Kolinda Grabar Kitarović.

Nakon susreta srpskog predsjednika s hrvatskim premijerom Andrejom Plenkovićem, Vučić i Grabar Kitarović u HGK su posjetili Gospodarski forum, koji su organizirale gospodarske komore dviju zemalja. Na forumu su sudjelovali predstavnici 18 srpskih tvrtki - Alco Group, Almex, Banja Komerc Bekament, Comtrade System Integration, Elixir Group, Enterijer Janković, Industrija mesa Matijević, Lučić Grupa-Lučić Prigrevica, MK Grupa, Mlekara Šabac, Metalac AD, Moji brendovi, Nectar, Peštan, Poslovni sistem Mihajlović, Udruženje osigurača Srbije, Unipromet, Zlatiborac.

Sa strane domaćina, predstavile su se 22 tvrtke. Na forumu srbijanski predsjednik je pozvao na suradnju na infrastrukturnim projektima, prvenstveno na obnovi 412 kilometara pruge Zagreb - Beograd. Vučić je naglasio da moramo uči u taj projekt što prije jer nas nitko neće odbiti. Pozvao je građevinske firme da se uključe u velike projekte stambene gradnje za "Srbija nema kapaciteta". "Čuo sam za probleme koje Tedeschi ima u Srbiji. Gledat ću da mu se pomogne", poručio je Vučić te naglasio kako Srbi znaju vratiti činjenicu da je Tedeschi pokrovitelj njihove sportske arene.

"Vindija je odavno prepoznala važnost pozicioniranja na tržištima u regiji, ne samo kroz trgovinsku razmjenu, već i kroz osposobljavanje vlastitih proizvodnih pogona kakve smo uspješno implementirali upravo u Srbiji. Riječ je o modernoj tvornici u Plandištu koju smo otvorili prije gotovo 10 godina. Tim smo strateškim potezom ojačali položaj na srbijanskom tržištu te stvorili još snažnije preduvjete za plasman proizvoda marke Cekin u zemlje regije i zemlje EU koje graniče sa Srbijom", prokomentirao je za Poslovni dnevnik Dragutin Drk, čelnik Vindije. Pojasnio je da strogo kontrolirani proizvodni ciklus započinje uzgojem žitarica za proizvodnju stočne hrane u Valjevu i nastavlja se prirodnim uzgojem peradi, dok se završni proces proizvodnje odvija u najsuvremenijim pogonima u tvornici u Plandištu.

 

Drk

Naš je cilj jačanje prisutnosti na srbijanskom tržištu, uz sustavno ulaganje u tehnološke inovacije.

Jedna od prednosti za hrvatske prehrambene proizvođače na tržištima regije svakako je prepoznatljivost tradicijskih robnih marki i višedesetljetna dostupnost asortimana, što rezultira povjerenjem kupaca. Naš je dugoročni cilj dodatno jačanje prisutnosti na srbijanskom tržištu, uz sustavno ulaganje u tehnološke inovacije, i svakako ćemo imati aktivnu ulogu u daljnjem jačanju gospodarske razmjene između Hrvatske i Srbije, od čega će obje zemlje imati koristi", dodao je Drk.   Atlantic Grupa, preko predsjednik Uprave Emila Tedeschija, sudjelovala je u radu foruma s očekivanjima da će takav format pridonijeti jačanju gospodarske suradnje po čemu se ova kompanija i ističe. U Srbiji Atlantic okuplja najveću konditorsku industriju Soko Štark i najvećeg proizvođača kave Grand prom, proizvodnju Foodland s brendom domaćih slanih i slatkih delikatesa Bakina tajna i Atlantic Brands kao vodećeg distributera robe široke potrošnje na tamošnjem tržištu.

To ih u Srbiji, kažu, čini značajnim poslovnim sustavom, s 2300 zaposlenih u sustavu Atlantic Grupe velik su poslodavac i Srbija je iznimno važno tržište za Atlantic jer čini oko 23% ukupnog prometa od oko 5,5 milijardi kuna. "Stalnim ulaganjima u standarde proizvodnje, razvoj zaposlenika i ukupnog poslovanja te sudjelovanjem u društveno korisnim aktivnostima integralni smo dio društva u Srbiji, kao i u Hrvatskoj, te pozdravljamo svaki napor za dodatno unapređenje odnosa između dviju zemalja, proširenje suradnje i inicijativu kroz koju možemo dati dodatan doprinos", navode iz Atlantica. Badel 1862, nije sudjelovao na forumu, ali je u Srbiji prisutan 15-ak godina, a prema mišljenju generalnog direktora Badela Ive Markotića, tamo sigurno može imati bolje rezultate.

 

Tedeschi

Stalnim ulaganjima i proizvodnju. razvoj i zaposlenike integralni smo dio društva u Srbiji, kao i u Hrvatskoj.

"No velik problem tamo je sivo tržište i zato ga država mora riješiti, jer industrijski proizvođači moraju plaćati sve potrebne pristojbe. Velik potencijal za suradnju vidimo i kroz regionalnu konsolidaciju industrijskih proizvođača jakih alkoholnih pića", kaže. Rad gospodarskog foruma pozdravlja i vlasnik Orbica Branko Roglić, čija kompanija dio velikog biznisa ostvaruje i na tržištu Srbije.

"Uz pohvale za forum dodao bih i da bih volio da se više uključi privatni sektor i tako proširi suradnja između gospodarstvenika Hrvatske i Srbije. Zadovoljan sam poslovanjem u Srbiji", kaže Roglić. Marko Jurčić, savjetnik predsjednice RH za gospodarstvo rekao je da su odnosi između dvaju gospodarstava sve bolji, ulaganja je sve više, iako tu postoji neravnoteža jer više ulažu hrvatske tvrtke u Srbiju, nego suprotno.

"Vjerujemo da će se klima dodatno poboljšati s obje strane. U gospodarskoj suradnji nema problema, okrenuti smo jedni drugima", poručio je. Prema podacima HGK, hrvatski izvoz u Srbiju konstantno je veći od uvoza, a brojke u oba smjera stalno rastu. Tako je 2011. iz Hrvatske izvezeno robe vrijedne 375 milijuna eura da bi se samo u 10 mjeseci 2017. iznos povećao na 550 milijuna eura, 30% više nego 2016. Kao izvozni partner, Srbija je Hrvatskoj 2015. bila na šestom mjestu s udjelom od 4,2% u ukupnom izvozu RH. Uvoz iz Srbije povećan je između 2011. i 10 mjeseci 2017. s 287 milijuna na 482 milijuna eura. Prema podacima HNB-a, Hrvatska je od 1993. do lanjskog listopada u Srbiju uložila 749,3 milijuna eura i ta je država 4. na ljestvici najznačajnijih za hrvatske investicije. Ukupna izravna ulaganja iz Srbije u Hrvatsku do kraja 2016. iznose 12,4 milijuna eura. 

Komentari (1)
  • Jovan
    Jovan 23:01 31.3.2018.

    Srbija je iznimno važno tržište za Atlantic jer čini oko 23% ukupnog prometa od oko 5,5 milijardi kuna.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!