Hrvatska sve više plasira u Njemačku, izvoz u devet mjeseci povećan za 66%

Autor: Miroslav Kuskunović/Agrobiz , 21. siječanj 2018. u 22:00
Ministar Tolušić i njemački kolega na hrvatskom štandu

Imamo kvalitetne proizvode i iako nam je robna razmjena u poljoprivredi u velikom deficitu, očekujem da će se to u idućih par godina početi mijenjati, naglasio je Tolušić.

Najveći svjetski sajam hrane i poljoprivrede, berlinski Grüne Woche 2018 – Međunarodni zeleni tjedan 2018. otvoren je u petak, a na njemu se predstavlja gotovo 1700 izlagača iz 68 zemalja, među kojima i 10 hrvatskih tvrtki, obrta i OPG-a.

Do 28. siječnja do kada traje sajam, ovu će manifestaciju obići više od 400.000 posjetitelja, čime se potvrđuje da je riječ o vodećem svjetskom sajmu prehrane i poljoprivrede te nezaobilaznom događaju za cjelokupni agrarni sektor.  Budući da se radi o sajmu prodajnog karaktera u deset dana se na njemu obrne čak oko 50 milijuna eura. Međunarodni zeleni tjedan ove se godine održava po 82. put, a izlaganjem na nacionalnim štandovima proizvođači prehrambenih proizvoda iz cijeloga svijeta koriste sajam kao platformu za komunikaciju prema kupcima i prezentaciju svojih tvrtki stručnoj i široj javnosti. 

 

116 milijuna

eura izvoz poljoprivrede u Njemačku u devet mjeseci

Zemlja partner
Tijekom otvorenja sajma hrvatski štand koji se prostire na 80 kvadratnih metara, obišao je i njemački ministar poljoprivrede Christian Schmidt kojeg je na štandu dočekao ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić. Schmidt se zajedno sa delegacijom njemačkih gospodarstvenika na štandu zadržao 20 minuta i tom je prilikom kušao hrvatske specijalitete – kulen i rakiju, a Tolušić mu je poklonio i hrvatske proizvode. Zemlja partner ovogodišnjeg sajma je Bugarska, koja od početka godine predsjeda Europskom Unijom, a kako neslužbeno doznajemo na inicijativu ministra Tolušića i Hrvatske gospodarske komore, uskoro će hrvatskoj Vladi biti upućen zahtjev da Hrvatska bude zemlja partner na sajmu 2020. godine, kada će predsjedati EU. 

Hrvatska bi se, ako Vlada, prihvati ovu inicijativu, trebala predstaviti na velikom štandu, na kojem će biti predstavljene vodeće hrvatske prehrambene kompanije, kao i proizvodi domaćih OPG-a iz svih krajeva zemlje. Hrvatska je u prvih devet mjeseci povećala izvoz poljoprivrednog sektora u Njemačku za 66 posto, sa 70,3 milijuna na 116,46 milijuna eura što potvrđuje da su hrvatski proizvodi traženi u Njemačkoj.

 

6 posto

rastao je uvoz poljoprivrede iz Njemačke

Ministar Tolušić kaže kako su među izlagačima na ovogodišnjem sajmu neki koju ovdje izlažu više od 10 godina što potvrđuje da se isplati biti prisutan na berlinskom Zelenom tjednu. Imamo kvalitetne proizvode i iako nam je robna razmjena u poljoprivredi u dosta velikom deficitu očekujem da će se to u idućih par godina početi mijenjati, kaže Tolušić.

Jedan od alata je i da se kroz EU fondove, posebice onaj za promociju poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda, koji smo do sada slabo koristili, više povlače sredstva te da zajedno sa drugim poljoprivrednicima iz EU, krenemo u izvoznu ofenzivu jer povjerenik za poljoprivredu Hogan redovito vodi velike delegacije na nova i velika tržita, kaže Tolušić.

Proizvođači i HGK
"Ovo je neizostavan događaj za prehrambeni sektor s obzirom na to da se na sajmu očekuje gotovo pola milijuna posjetitelja, a izlagači samo za vrijeme sajma ostvare promet od gotovo 50 milijuna eura izravnom prodajom posjetiteljima. Njemački turisti dobro poznaju naše proizvode, no nastup na ovakvom sajmu otvara vrata tržištima cijele Europe i svijeta. Sajam je iznimna prilika domaćim proizvođačima da prezentiraju svoju kvalitetu globalnim kupcima i zakorače na nova izvozna tržišta", kaže potpredsjednik HGK za poljoprivredu Ivan Škorić.

Hrvatska je u prvih devet mjeseci ove godine u Njemačku izvezla poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda u vrijednosti 116 milijuna eura, dok je u 2016. na razini cijele godine vrijednost izvoza iznosila 128 milijuna.  Hrvatska gospodarska komora 14. godinu zaredom organizira zajednički nastup svojim članicama. Na ovogodišnjem Međunarodnom zelenom tjednu hrvatski štand na površini 80 metara četvornih domaće kompanije prezentiraju kvalitetu svojih proizvoda.

Komentirajte prvi

New Report

Close