Hrvatska obrambena industrija želi raditi na razvoju – nevidljivog vojnika

Autor: Poslovni.hr , 12. veljača 2019. u 09:54
Foto: Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL

Hrvatska je premala da bi se time sama bavila, ali Šestan Busch samosvjesno želi i dalje biti među predvodnicima u razvoju novih tehnologija zaštite.

U MORH-u su potpisana 32 ugovora s hrvatskim tvrtkama iz obrambenog sektora. Ministar se hvali da je proračun podebljao za više od milijardu kuna, ali za nove ratne brodove, priznaje, u ovom trenutku nema novca.

No, vrlo je suzdržan i na pitanje hoće li doista u Brodosplitu kupiti seriju obalnih ophodnih brodova.

Kako piše N1, hrvatska obrambena industrija želi raditi na razvoju – nevidljivog vojnika, a kako bi u tome uspjela – treba im i pomoć države. Naravno, kao i nevidljivi avion, vojnik ne bi bio nevidljiv golom oku – već novim tehnološkim prijetnjama.

Upravo o tome stručnjaci NATO-a govorili su prošli tjedan na sjednici Europskog obrambenog fonda. Hrvatska je premala da bi se time sama radila, ali Šestan Busch samosvjesno želi i dalje biti među predvodnicima u razvoju novih tehnologija zaštite.

"Razgovarali smo s Danskom, Poljskom i Španjolskom, tri zemlje se moraju udružiti ukoliko želimo aplicirati za bespovratna sredstva europskog obrambenog fonda koji je u ovom trenutku težak oko 500 milijardi dolara", kaže Šestan.

Ministar je pozitivno reagirao na Šestanov poziv na osnivanje centra za istraživanje i razvoj. Bez narudžbi iz MORH-a ne bi bilo niti uzleta hrvatskog izvoza vojne opreme.

Možda je to razlog zašto još nema narudžbe obalnih ophodnih brodova.

"Teško mi je sad odgovoriti na hipotetsko pitanje, vi znate da je taj projekt prilično kasnio, četiri godine, mi smo na kraju primili taj brod, i sada su trenutno konkretna ispitivanja na moru, nekoliko mjeseci će trajati", kaže ministar Krstičević.

I tek nakon toga, kaže – konačna odluka. Ograđuje li se to ministar i ima li istine u kuloarskim pričama da Brodosplitov prototip ophodnog broda nije impresionirao stručnjake MORH-a?

Vlasnik Brodosplita Tomislav Debeljak kaže da je cijena prototipa 16 milijuna eura, a u njegovom brodogradilištu ga rade upola cijene – za osam.

Netko će reći – zato hrvatska brodogradnja propada, no, Debeljak računa da će ako dobije narudžbu za cijelu seriju – nadoknaditi taj gubitak. A bez te reference nema ni izvoza, tvrdi da već ima pisma namjere "iz Afrike i nekih susjednih država".

Komentirajte prvi

New Report

Close