Hrvatska možda više nije svima hit, ali je i dalje ‘in’ destinacija

Foto: Igor Soban/PIXSELL Foto: Igor Soban/PIXSELL

Kristjan Staničić, direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice, o protekloj glavnoj i očekivanjima posezone, te planovima za 2019.

Navršila se godina dana otkako Hrvatsku turističku zajednicu vodi Kristjan Staničić. Na isteku sezone, čiji su dojam malo kvarili neočekivani minusi u samoj špici, direktor nacionalne turističke organizacije kaže da je zadovoljan i sezonom i doprinosom Glavnog ureda HTZ-a.

Minusi u srcu sezone vas nisu zabrinuli? Podbačaji u prvoj polovici kolovoza ipak su bili hladan tuš...

Tijekom srpnja i kolovoza u konačnici smo postigli rezultat kakav smo i planirali. Brojke su neumoljive, a one kažu da smo tijekom ta dva mjeseca ugostili tri posto više turista, dok je noćenja registrirano dva posto više. Činjenica jest da je buking početkom godine bio odličan i da su turistički subjekti nešto ranije nego proteklih godina zaustavili prodaju preko turoperatora i fokusirali se na individualne goste. Ali, to je prodajna politika svake hotelske kuće i mi se u to ne možemo miješati. U konačnici, nadmašili smo sjajnu lanjsku godinu i u samoj špici, a fokus i dalje ostaje na produljenju sezone. Rezultati su vidljivi. Predsezona je bila dobra, a takva će biti i posezona. Očekujem da će naša projekcija rasta turističkog prometa u 2018. od pet do sedam posto prema lani biti i realizirana.

U privatnom smještaju je 15. kolovoza svaki treći krevet bio prazan, raste li ta vrsta smještaja prebrzo?

Činjenica je da je broj soba i apartmana u privatnom smještaju rastao, no tržište će samo regulirati brojnost i tko će opstati. U turizmu je jedan od najvažnijih elemenata rast kvalitete, u svakom segmentu. Privatni apartmani i sobe, koji čine više od polovice naših kapaciteta daju posebnost hrvatskom turizmu i treba se koncentrirati na to kako ih učiniti konkurentnijima.

Kakvi su osmomjesečni rezultati kad se odbiju vikendaši i gosti koji ne plaćaju noćenje?

To je možda i jedan od najbitnijih pokazatelja uspješnosti sezone. Za osam mjeseci u komercijalnom je smještaju bilo 15 milijuna gostiju i 75,5 milijuna noćenja, 5% više turista i 4% više noćenja.

Kako protječe rujan? I taj je mjesec krenuo s minusima.

Da, u početku smo imali mali zaostatak za lani, a nakon prvih 18 dana rujna u plusu smo prema dolascima šest posto. Pokazuje se da apsolutno nema smisla baš svaki dan brojiti turiste.

Kad sve zbrojimo i oduzmemo, biste li se složili da Hrvatska ipak više nije hit-destinacija?

U nekim zemljama i dalje jesmo. S dalekih tržišta bilježimo poraste od 40 do 50 posto prema lani. Možda nismo svuda takav hit, ali Hrvatska je i dalje “in” turistička destinacija i približavamo se cilju da uđemo među top 20 turističkih zemalja u svijetu.

Kakva će biti 2019.?

Bit će to iznimno teška turistička godina. Konkurenciji ćemo se morati suprotstaviti znatno jačom promocijom, ali i snažnom sinergijom privatnog i javnog sektora te višom kvalitetom. Rano je i rezultate je teško prognozirati. No, mi u HTZ-u dat ćemo sve od sebe da 2019. ne bude slabija od ove godine koja će, ponavljam, završiti novim rekordima.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!