Hrvati si sigurno mogu priuštiti luksuzan odmor. U krizi ima situacija kada klijenti diktiraju cijenu

Autor: Marsela Glavina , 25. prosinac 2012. u 12:13
Ivana Sraga (Press foto)

Ima li Hrvatska dovoljno potencijala za razvoj kontinentalnog turizma? Mogu li si Hrvati priuštiti luksuzan odmor?

Ima li Hrvatska dovoljno potencijala za razvoj kontinentalnog turizma? Kakav je interes ljudi za tu vrstu turizma? Ima li više stranih ili domaćih gostiju? Mogu li si Hrvati priuštiti luksuzan odmor? Pitanja su to o kojima smo razgovarali s Ivanom Sragom, direktoricom  Bluesun hotela Kaj, koji je prvi put otvoren 1980. godine.

Tadašnji vlasnici su bili zagorski zadrugari i nazvali su ga Kaj. Kada je Zagrebačka nadbiskupija kupila hotel 2003. godine, hotel Kaj je preimenovan u hotel Salve Regina.

Godine 2008. poduzeće Salve Regina d.o.o. kupuje obitelj Andabak te ga nakon opširnog preuređenja i nadogradnje otvara u ljeto 2009. godine. Od tada hotel ponovno otvara svoja vrata pod prvotnim imenom hotel Kaj, te posluje kao dio hrvatskog hotelskog lanca Bluesun hotels & resorts kao prvi Bluesunov hotel u kontinentalnoj Hrvatskoj.

Ima li Hrvatska dovoljno potencijala za razvoj kontinentalnog turizma?

Potencijala za razvoj ima, ali nažalost nisu dovoljno iskorišteni. Statistika govori da od ukupnog prometa ostvarenog u turizmu na kontintentalni dio otpada svega pet posto, što je poražavajuće. Za razvoj turizma na kontinentu potrebna je prije svega strategija razvoja kojom bi se utvrdio način komercijalizacije resursa koje postoje, a koji se vežu uz selektivne oblike turizma (kongresni, vjerski, kulturni, zdravstveni, cikloturizam i mnogi drugi) koji omogućavaju cjelogodišnje poslovanje. Potrebno je razvijati proizvode, proširiti krug potencijalnih korisnika te unaprijediti sustav promocije i distribucije.

Kakav je interes ljudi za tu vrstu turizma? Ima li više stranih ili domaćih gostiju?

Glavninu posjetitelja čine domaći gosti. Strani gosti koji nam dolaze uglavnom su u tranzitu i nemaju običaj duže se zadržavati. Prijeko je potrebno poraditi na razvoju kompletnog proizvoda kako bi gosti imali razloga duže se zadržati kod nas.

Kako je kriza utjecala na turizam? Mogu li si Hrvati priuštiti luksuzan odmor?

 

Potencijal

Potencijala za razvoj ima, ali nažalost nisu dovoljno iskorišteni. Statistika govori da od ukupnog prometa ostvarenog u turizmu na kontintentalni dio otpada svega pet posto, što je poražavajuće. Za razvoj turizma na kontinentu potrebna je prije svega strategija razvoja kojom bi se utvrdio način komercijalizacije resursa koje postoje, a koji se vežu uz selektivne oblike turizma (kongresni, vjerski, kulturni, zdravstveni, cikloturizam i mnogi drugi) koji omogućavaju cjelogodišnje poslovanje. Potrebno je razvijati proizvode, proširiti krug potencijalnih korisnika te unaprijediti sustav promocije i distribucije.

Kako na sve grane gospodarstva, tako je kriza utjecala i na turizam, a to se najviše odnosi na cijenu usluge. Cijena je uvijek bila ključni element pri odabiru određene turističke usluge, no s krizom je to još više izraženo. Dolazi do situacija kada klijenti diktiraju cijenu, a na hotelu je hoće li je prihvatiti ili ne. Vrlo je bitno stvoriti kvalitetu usluge i proizvoda, a još bitnije održavati je konstantno te gostu dati dodatnu vrijednost odnosno uslugu za istu cijenu. Hrvatski građani sigurno si mogu priuštiti si luksuzan odmor te u tom pogledu većinom biraju inozemne destinacije.

Podupire li Ministarstvo turizma razvoj kontinentalnog turizma? Ako da, na koji način i je li to dovoljno?

Potpora uvijek postoji od strane Ministarstva, kroz razne projekte koje provodi samostalno ili u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom, Hrvatskom bankom za obnovu i razvitak i drugo, ali to je samo dio koji može utjecati na razvoj. Prijeko su potrebne investicije za potpuni razvoj.

Može li se produljiti sezona većim ulaganjem u razvoj kontinentalnog turizma? Imate li prijedloga za poboljšanje?

Većim ulaganjem može se produljiti boravak gosta, te poboljšati kvaliteta usluge i proizvoda.

Kada je otvoren Vaš hotel, gdje se nalazi, kakvi su smještajni kapaciteti?

Hotel Kaj smo renovirali 2009. godine i kategoriziran je s četiri zvjezdice. Nalazi se u Mariji Bistrici, najvećem marijanskom svetištu. Hotel ima u ponudi 65 moderno uređenih soba, restoran Bistricza kapaciteta do 300 mjesta, a – la carte restoran Academia kapaciteta do 60 mjesta, modernu polivalentnu dvoranu ukupnog kapaciteta do 150 mjesta te wellness centar.

Što možete ponuditi gostima i po kojoj cijeni?

Naši gosti mogu birati između atraktivnih višednevnih wellness paketa, jednodnevnih gastro paketa, izleta, i sl. Organiziramo razna tematska događanja poput dočeka Nove godine, Adventa, nezaobilaznog Martinja i sl., a tu su i svadbene svečanosti, domjenci, poslovni ručkovi. Cijene su vrlo pristupačne, te se za višednevni paket s uključenim wellness programom kreću već od 800 kn po osobi. Vrlo smo ponosni na gastronomiju, koja je jedan od bitnijih faktora u našoj ponudi.

Kakav tip gostiju želite privući? Na koji se način promovirate?

Idealna smo destinacija za poslovne grupe. Blizina Zagreba, izvrsna usluga, te visoka kategorija hotela su najbitniji faktori za poslovne goste. Vjerski turizam je oblik turizma gdje treba još puno raditi. Marija Bistrica je najveće svetište u Hrvatskoj, te treće u Europi, ali još uvijek čini jednodnevnu destinaciju, posebno za domaće goste. Potencijali vjerskog turizma leže u stranom tržištu. Tu su i grupe koje dolaze na izlete i upoznavanje Hrvatskog zagorja, a također i individualni gosti koji koriste uglavnom wellness programe. Promociju vršimo kroz udruženo oglašavanje u suradnji s Turističkom zajednicom Krapinsko zagorske županije, sudjelovanjem na raznim sajmovima i workshopovima u Hrvatskoj i inozemstvu, te vlastitim marketinškim aktivnostima.

 

Fali interesa

"Strani gosti koji nam dolaze uglavnom su u tranzitu i nemaju običaj duže se zadržavati. Prijeko je potrebno poraditi na razvoju kompletnog proizvoda kako bi gosti imali razloga duže se zadržati kod nas".

Je li interes turista u Vašem hotelu veći tijekom ljetnih ili zimskih mjeseci?

Nama je priljev gostiju veći u jesenskom, zimskom i proljetnom periodu. To su periodi kad se održavaju seminari, domjenci, svadbena i ostala događanja. Kroz ljetni period priljev gostiju je manji u smislu korištenja hotelskog smještaja, ali je pojačan ugostiteljski dio, uglavnom zbog svadbenih događanja te hodočašća.

Što se može ponuditi posjetiteljima u sklopu zimskog turizma?

Najinteresantniji su wellness paketi, koji uključuju smještaj, masaže, razne tretmane i sl. Aktualni su i posjeti muzejima i dvorcima, a tu su i događanja popust Adventskog sajma, razni koncerti i slično.

Kakav je interes za božićne i novogodišnje blagdane, jesu li Vaši kapaciteti popunjeni? Što nudite?

Interes je dobar, kapaciteti se pune i zadovoljni smo. Najinteresantniji su novogodišnji aranžmani koje smo ove godine dodatno obogatili raznim događanjima, poput večeri uz pijanista, tamburaše, klape, zatim posjete vinariji i slično. Naravno, pobrinuli smo se za odličan glazbeni program u sklopu dočeka, uz nezaobilazni kulinarski doživljaj. Pripremili smo višednevne i jednodnevne aranžmane tako da gosti mogu birati koliko dana žele boraviti kod nas.

Komentari (1)
Pogledajte sve

jedino iz kvantitete može proizaći kvaliteta, a kvantitete u kontinentlnom turizmu nema sve dok država ima istu strategiju za takav turizam kao i za Jadran gdje se traži ili se je tražila soba više i lako je bilo dizati kredite za uređenje i proširenje privatne ponude. Dok država ne shvati da treba stvoriti-ponuditi uvjete da se mladi koji tu žele ili moraju raditi i vrate na ognjišta od priče rezultata biti neće. Između ostaloga tko će ostati onda u gradovima – B i H!?

New Report

Close