Hrvat ima više shopping kvadrata nego Nijemac

Autor: Nikolina Buljan,VLM , 06. kolovoz 2012. u 22:00

Na 17. smo mjestu po broju shopping kvadrata u Europi, a kupovna moć je na 41% one u EU

Unatoč krizi, skoro tri milijuna građana Hrvatske redovito posjećuju trgovačke centre. Iz GfK Centra za istraživanje tržišta koji je proveo istraživanje poručuju kako u Hrvatskoj ima 240 kvadratnih metara shopping centra na 1000 stanovnika, što nas smješta na 17. mjesto u Europi.

Švicarska, Njemačka, Poljska, Češka te Slovačka tako imaju manje kvadrata shopping centara po stanovniku od Hrvatske. Zagreb i okolica su prema koncentraciji trgovačkih centara daleko iznad tog prosjeka. S druge strane kupovna moć Hrvata je na razini od svega 41% one u Europskoj uniji. Prosječna kupovna moć građanina EU je 12.000 eura dok ona u Hrvatskoj iznosi 5000 eura.Najnovije istraživanje GfK-a očekivano pokazuje kako su najposjećeniji centri oni u Zagrebu, upravo zbog velikog broja stanovnika. Centre u Zagrebu određuje i to što kupci ne posjećuju uvijek isti, već vole zbog velikog izbora mijenjati lokaciju. U Rijeci je situacija drugačija pa većina kupaca odlazi u Tower Centar. Ipak, zagrebački kupci iskazuju lojalnost prema Arena Centru.“Po broju kupaca koji bi ga preporučili vodi Arena Centar. Gotovo 80% preporučilo bi taj centar svojim prijateljima. Prvih pet pozitivnih karakteristika tog centra su atraktivan interijer, dobar izbor trgovina, lakoća dolaska autom, ugodno kupovanje te dobre servisne usluge”, kažu iz GfK-a.U GfK-u navode kako visina prihoda potrošača znatno utječe na posjet trgovačkom centru. Samo 60 posto kupca koji imaju prihode manje od prosjeka, dakle ispod 5500 kuna, odlazit će u trgovački centar, dok će posjet centru redovito obaviti preko 90% potrošača iz kućanstava s višim i visokim primanjima. Sveukupno gledano, kupci su se izjasnili kako u trgovačke centre najviše odlaze zbog kupovine odjeće (oko 70 posto), slijedi odlazak u supemarkete (65 posto) te kupovina obuće (oko 60 posto).

Komentirajte prvi

New Report

Close