HGK: U sustav obrazovanja potrebno je uvesti poduzetničko učenje

Thinkstock Thinkstock

Hrvatska gospodarska komora provela je Istraživanje potreba za obrazovanjem i usavršavanjem žena poduzetnicau okviru regionalnog projekta SEECEL-a.

Hrvatska gospodarska komora provela je Istraživanje  potreba za obrazovanjem i usavršavanjem žena poduzetnicau okviru regionalnog projekta SEECEL-a  „Žene poduzetnice pokretači otvaranja novih radnih mjesta u jugoistočnoj Europi“, kako bi se utvrdilo trenutno stanje i napravile podloge za razvoj novih ili poboljšanje postojećih mjera iz Akcijskog plana za razvoj ženskog poduzetništva, priopćeno je iz HGK.

Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti i bez izmjena:

Direktorica Centra za razvoj ljudskih potencijala HGKVesna Šteficaje prilikom predstavljanja istraživanja naglasila važnost  uvođenja poduzetničkog učenja u sustav obrazovanja, te posebno poticanje žena putem stipendiranja za  znanstvene i istraživačke projekte koji u konačnici mogu rezultirati poduzetničkom aktivnošću zasnovanoj na inovaciji. Ističe kako se u više od 60% anketiranih obrazovanje zaposlenika financira vlastitim sredstvima, a kao provoditelji edukacije najviše se koriste specijalizirana poduzeća i konzultanti. Svoje poslovanje dobrim ocjenjuje čak 50% žena poduzetnica, a njih 46% spremno je biti mentorica start-up poduzeća pod uvjetom da je to plaćeno.

Od 2002. godine Hrvatska bilježi rast broja poduzeća u vlasništvu ili većinskom vlasništvu žena, a u navedenom istraživanju kao razlog za pokretanje poslovne  aktivnosti ističu želju na neovisnosti - 34,4% .Udio žena angažiranih u obrtu i slobodnim aktivnostima u ukupnom broju navedenih aktivnosti iznosi 33.72%.Broj samozaposlenih žena je veći od prosjeka EU-27 (35%) te iznosi preko 40%.

Žene poduzetnice, kada je riječ o područjima obrazovanja u budućnosti,  izdvajaju potrebu za  većiminformatičkim znanjima i vještinama, praćenje domaće legislative, usluge i servis usmjeren na kupce, praćenje EU legislative te vođenje i motiviranje.

Glavni način umrežavanja poduzetnica su izravni kontakti koje koristi velika većina poduzetnica (89%). Izuzetno važan kanal jepreporuka koju koristi 80%poduzetnica. Oko polovine poduzetnica sudjeluje na poslovnim forumima ili sličnim poslovnim okupljanjima, a nešto više od polovine  (54,6%)koristi članstvo u poslovnim udruženjima/KOMORAMA. Specijalizirano članstvo vezano uz žene u poduzetništvu se najrjeđe koristi, taj oblik koristi manje od petine poduzetnica. Oko 42% koristi istraživanje medija kao model umrežavanja i suradnje.  S druge strane, specijalizirano članstvo vezano uz žene u poduzetništvu je oblik koji najviše namjeravaju koristiti u budućnosti. Polovina poduzetnica istaknula je kako namjerava koristiti upravo taj način. Izravne kontakte i preporuke najrjeđe navode, a ostale oblike umrežavanja kao preferirane u budućnosti navodi oko četvrtine ispitanica.

Istraživanje je obuhvatilo  područja obrazovanja i usavršavanja, dostupnosti financiranja, međusobne suradnje i  suradnje s obrazovnim sektorom.  Usporedni rezultati za 9 zemalja koje su sudjelovale u projektu bit će dostupni početkom sljedeće godine. 

Komentari (2)
  • Kirin
    Kirin 14:09 1.12.2013.

    Hoće li Kradan biti počasni profesor i zdušno prenositi svoja i mamina znanja? Zahvaljujem reketarsko-mafijaškoj instituciji od HGK na obznani rezultata istraživanja. To do sada nitko nije znao.

  • modrobradi
    modrobradi 11:51 1.12.2013.

    tako je šta više poduzetnika to će više novca doći u HGK na ime članarine

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!