Gradskom prijevozniku potrebni novi autobusi, a vozačima veće plaće

Foto: Goran Kovačić / Pixsell Foto: Goran Kovačić / Pixsell

Vijećnici su u raspravi navodili da se svakim danom kvari sve više autobusa, da je autobusa manje nego prije godinu dana, da troškovi rastu, a korisnika je sve manje.

Riječko Gradsko vijeće prihvatilo je u četvrtak navečer izvješće Komunalnog društva Autotroleja o obavljanju usluge javnog prijevoza i izvješće gradske tvrtke Rijeka plus o problematici održavanja autobusa te je prihvatilo zaključke o nabavi nova 54 vozila do 2020., čime će se poboljšati uvjeti rada, kvaliteta i sigurnost javnog prijevoz, te o potrebi povećanja plaća vozača i radnika na održavanju autobusa u okvirima subvencija jedinica lokalne samouprave

Uz to, zaključeno je da je potrebno izraditi analizu prometne situacije na području grada i napravi prijedlog učinkovitijeg javnog gradskog prijevoza.

Prema izvješću direktora Komunalnog društva Autotroleja Alberta Kontuša, glavni je problem manjak vozača, zbog čega je privremeno smanjen broj autobusnih linija. Broj prodanih karata je smanjen, pokaznih karata za 7 posto, a pojedinačnih za 3 posto, a cijene nisu mijenjane. Prihodi od prodaje su stoga pali, kao i broj korisnika i to je trend koji traje već više godina. Autotrolej raspolaže sa 160 vozila, a i dalje je aktualan nedostatak vozača autobusa, pa se razmatra povećanje njihovih plaća, a radi se i na povećanju ispravnosti vozila.  Direktor će izraditi plan poslovanja za 2019. s prijedlogom mjera za stabilizaciju društva, koji će sadržavati niz mjera kako bi se ostvario potreban broj vozača i osigurao dovoljan broj tehnički ispravnih vozila.

Direktor Rijeka plusa Željko Smojver naglasio je da su vozila Autotroleja sigurna za prijevoz te da svako vozilo prolazi kontrolu ispravnosti od stručno kvalificiranog osoblja. Rijeka plus pruža usluge održavanja oko 300 vozila za Autotrolej i Čistoću, nedostaje mu stručnih radnika, a problem je i njihova potplaćenost.

Vijećnici su u raspravi navodili da se svakim danom kvari sve više autobusa, da je autobusa manje nego prije godinu dana, da troškovi rastu, a korisnika je sve manje te da je stanje u Autotroleju posljedica dugogodišnjeg lošeg upravljanja. Poduprli su povećanje plaća vozača i radnika na održavanju kao i nabavku autobusa, ali upozorili da se će se dosadašnjim pristupom problemi ponavljati. Neki su predlagali imenovanje sanacijskog upravitelja, a neki, kako bi se povećao broj korisnika gradskog prijevoza, novu koncepciju prometa u gradu i skuplje parkiranje za osobne automobile u središtu grada.

Gradonačelnik Vojko Obersnel rekao je da su u gradskoj upravi itekako svjesni problema, da svuda nedostaju vozači i da se to nastoji riješiti, ali da paniku ne treba širiti. Podaci pokazuju da je kvarova bilo i prije, ali se sada od svakog kvara stvara medijski doživljaj, pogotovo na društvenim mrežama, kazao je dodavši da će se to riješiti kroz pojačano održavanje i nabavku novih autobusa.

Riječko Gradsko vijeće većinom glasova prihvatilo je i novu Odluku o komunalnoj naknadi kojom se utvrđuju uvjeti i mjerila za plaćanje komunalne naknade. Glavna novina je izmjena zona, na osnovi kojih se plaća komunalna naknada, a izmjene su napravljene na temelju podataka o neophodnim ulaganjima u komunalnu infrastrukturu na pojedinom području. Na nekim područjima će se naknada smanjiti, a drugima povećati, pa će tako za stan veličine 65 četvornih metara jedni plaćati 1,3 kune više, a neki 16,2 kuna više nego do sada.

Dio oporbe navodio je kako komunalnu naknadu ne treba poskupljivati, da metodologija izračuna komunalne naknade nije dobra, da zone naplate nisu dobro određene, da će se cijena komunalne naknade previše povećati i druge primjedbe, a gradonačelnik Obersnel je kazao kako, ako se želi povećati komunalni standard, povećavati broj rasvjetnih tijela, parkova i dr., to može samo ako se ima više novca na raspolaganju.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve