Zagrebačka Gradska skupština s 24 glasa za i 13 suzdržanih danas je dala prethodnu suglasnost na izdvajanje ZET-a iz Zagrebačkog holdinga, no i SDP i HDZ upozorili su da, osim vizije, nema detaljnih planova i analiza o budućim poslovnim rezultatima.
Skupština je ranije dala prethodnu suglasnost na izdvajanje 14 podružnica iz ZG Holdinga, dosad su izdvojene četiri, a od danas je i gradskom javnom prijevozniku otvoren put da postane društvo s ograničenom odgovornošću (d.o.o.).
"To je prvi formalno-pravni korak u izdvajanju podružnica iz Holdinga, no nedostaju planovi i analize rada svih podružnica koje su se do sada izdvojile i što će se dogoditi s ostatkom Holdinga", upozorio je Ćazim Kardašević (SDP).
Dodao je kako očekuju u ZET-u veće mogućnosti i odgovornost u poslovanju, racionalizaciju troškova, efikasniju unutarnju organizaciju i čiste račune s osnove subvencije Grada Zagreba koje godišnje iznose 750 milijuna kuna.
S tim se složio i HDZ-ov zastupnik Andrija Mikulić.
"Sve ide parcijalno i na kapaljku. Nema ni kratkoročnih ni dugoročnih ciljeva", rekao je Mikulić podsjećajući kako su u Holdingu obećavali drugačije "čim ga preuzmu drugi ljudi" i tvrdili da znaju što i kako. "Od toga nema ništa", dodao je i poručio: "Znajte da društva bez imovine i kapitala ne opstaju".
Njegov stranački kolega Zoran Piličić napomenuo je da svatko može imati viziju razvoja ZET-a kao tvrtke koja pruža učinkovit i kvalitetan javni prijevoz na zadovoljstvo građana – no treba imati i detaljne planove.
"Kako će se Holding odnositi prema ZET-u d.o.o. i hoće li imati kakve ingerencije – mi to ne znamo", upozoravaju HDZ-ovci.
Tomislav Stojak (HNS) podsjetio je kako je i prije 10 godina bilo uvjeravanja da je osnivanje ZG Holdinga ispravna odluka, a sada se tvrdi da je ispravno izdvojiti podružnice.
"Zašto bi davao placet, ako nemam pokazatelje da je to ispravno", upitao je.
Nestranački zastupnik Vladimir Ferdelji "branio" je prijedlog zaključka o davanju prethodne suglasnosti ZG Holdingu za pokretanje postupka statusne promjene ZET-a i osnivanje d.o.o.
"Uprava ima vizije, ali ne i konačno rješenje, a tijekom dva mjeseca i to će se riješiti", rekao je i naglasio da se s izdvajanjem ZET-a iz Holdinga složio i najveći sindikat u ZET-u, sindikat vozača.
Napominje i kako je nemoguće napraviti jedinstveni plan restrukturiranja jer svako društvo ima svoje probleme. "Svako društvo bit će zasebna cjelina ako ozbiljno želimo restrukturirati", zaključio je Ferdelji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Izdvajanje ZET-a iz ZGH-a radi njegova restrukturiranja i transparentnoga poslovanja moglo bi donijeti na vidjelo neke nezgodne pojedinosti u pogledu konkurentnosti i isplativosti pojedinih linija, kako se to već dogodilo u slučaju HŽ Carga i HŽ Putničkoga prometa.
Uključite se u raspravu