Građani opskrbljivače strujom ocjenjuju trojkom

Autor: Poslovni.hr/Hina , 04. ožujak 2015. u 15:14
Foto: Petar Glebov / Pixsell

Hrvatski građani u velikoj većini, gotovo 89 posto, za svog opskrbljivača električne energije izabrali su tvrtke iz grupacije Hrvatske elektroprivrede.

Hrvatski građani u velikoj većini, gotovo 89 posto, za svog opskrbljivača električne energije izabrali su tvrtke iz grupacije Hrvatske elektroprivrede, opskrbljivače ocjenjuju trojkom i smatraju kako HEP Opskrba nudi najbolji omjer cijene i kvalitete pružene usluge, pokazalo je istraživanje Saveza za energetiku Hrvatske.

Savez je nacionalno i neovisno istraživanje javnog mijenja o opskrbljivačima električne energije u kategoriji kućanstva proveo tijekom veljače i u njemu je sudjelovalo više od tisuću i pol ispitanika, navodi se u srijedu objavljenom priopćenju u kojem se iznos glavni rezultati istraživanja.

Prema tim rezultatima, na liberaliziranom tržištu električne energije više od polovice ispitanika, njih 57,3 posto koristi električnu energiju HEP ODS-a (HEP Operator distribucijskog sustava), dok ih 31,4 posto koristi struju od HEP Opskrbe kroz tarifni model "HEPI", pa tako 88,7 posto ispitanika koristi električnu energiju od tvrtki iz grupacije HEP-a.

Najmanji broj ispitanika, gotovo podjednako, koristi električnu energiju tvrtki GEN-I i RWE, dok su korisnici Hrvatskog telekoma najmanje zastupljeni, navodi se u priopćenju.

Među ispitanicima koji su promijenili opskrbljivača njih 18,6 posto kao glavni razlog za to navode cijenu električne energije. Najčešće su opskrbljivača promijenili potpisujući online ugovor, takvih je 70,6 posto, njih 23,5 posto susrelo se s prodajnim predstavnikom, a 5,9 posto je putem pošte dobio informativnu ponudu i primjerak ugovora te su ga potpisali.

Istraživanje je pokazalo i da na ispitanike uvelike utječu reklame te da se najčeće o ponudi informiraju putem interneta.

Tako 61,2 posto ispitanika navodi kako reklama utječe na njihov izbor opskrbljivača, dok 38,8 posto više voli "samostalno istraživati tržište i odabrati najpovoljnijeg i najsigurnijeg opskrbljivača", a čak 77,1 posto ispitanika o ponudi opskrbljivača se informira putem interneta.

Nešto više od dvije trećine ispitanika ili njih 67,4 posto smatra da HEP Opskrba na tržištu nudi najbolji omjer cijene i kvalitete pružene usluge. Isti je postotak ispitanika, 13,9 posto, koji smatraju da najbolji omjer cijene i kvalitete pružaju HEP ODS odnosno GEN-I, dok ih 4,6 posto navodi RWE.

Građani uglavnom, 64,6 posto ispitanih, ne planiraju u idućih godinu dana promijeniti svog opskrbljivača. Nešto više od trećine ili 35,4 posto ispitanika to ipak namjerava učiniti, a kao glavne razloge za to navode cijenu električne energije (86,5 posto) te kvalitetu usluge (10,8 posto).

Rezultati istraživanja pokazuju i da ispitanici u velikoj većini, njih 88,9 posto, u posljednjih godinu dana nije imalo prigovor na uslugu svojeg opskrbljivača, dok je 11,1 posto imalo prigovor odnosno reklamaciju. Najčešći su razlozi prigovora obračunata potrošnja električne energije, kvaliteta pružene usluge te mišljenje ispitanika kako im je opskrbljivač obračunao troškove za koje smatraju da ih nisu morali platiti.

U odnosu na svog postojećeg opskrbljivača najveći je broj ispitanika ocjenom 3 ocijenilo cijenu električne energije, četiri su parametra – kvaliteta usluge, sigurnost opskrbe, korisnička podrška te način plaćanja mjesečnog računa dobila ocjenu 4, a ocjenom 1 ocijenjen je program vjernosti. Tako je prosječna ocjena opskrbljivača za tih šest parametara 3,33, navodi se u priopćenju.

Komentirajte prvi

New Report

Close