Gdje je novac? Na Adventu zarada i uz 
dvostruko skuplji najam

Autor: Marija Crnjak , 23. prosinac 2016. u 14:07
Foto: Luka Stanzl / Pixsell

Grad Zagreb taji prihode od iznajmljivanja javnog prostora zakupcima.

Zagrebački Advent ove će godine očito ispuniti ambicije i biti jači od lanjskog, sudeći prema aktualnim podacima eVisitora te dojmovima s terena. Samo u prva tri tjedna prosinca u Zagrebu je ostvareno 65.563 dolazaka i 113.857 noćenja. Kako je poznato, lani je zagrebački Advent privukao 70 tisuća dolazaka, a za ovu godinu najavljen je rast od 10 do 15 posto. Međutim, neće svi biti u plusu, pogotovo oni na manje atraktivnim lokacijama, a manjem prometu od očekivanog pridonosi i hladnoća koja je zavladala u tjednu koji je trebao biti najjači po prometu. Tim više što su ove godine na nekim lokacijama u središtu grada, kako nam kažu ugostitelji, i cijene najma kućica znatno porasle, što je ponegdje povisilo i krajnje cijene usluga. Iako se mnogi jako trude da budu prisutni u kućici, što je djelomice i ulaganje u vlastiti marketing, sklizak je to teren.

“Interes ugostitelja i drugih izlagača jako je velik, ni neki viđeniji restorani nisu mogli upasti na Advent jer je prostor ograničen, iako su ove godine cijene najma kućica rasle i za 50-tak posto. Međutim, ovaj posao ima svoja ograničenja, čak i kad je gužva naši su kapaciteti ograničeni jer ne možemo pripremiti toliko hrane koliko se traži u kratkom vremenu, ljudi nemaju strpljenja čekati i dugim redovima i odlaze na druge kućice. Druga je krajnost kad nema prometa zbog zime, što se ovog tjedna dogodilo.

Posjetitelji prošeću i radije sjednu na toplo. Dnevni promet može biti više od 15-ak tisuća u dobrim danima, ali ponekad ne uspijemo napraviti ni četiri tisuće dnevno. Tri takva dana znače minus”, ispričao nam je jedan ugostitelj.

 

28tisuća kuna


iznosi 
cijena 
najma manjeg objekta

Kako je poznato, Advent je organiziran tako da su nositelji različitih manifestacija, poput Fuliranja, Klizališta na Tomislavcu, Adventa na Zrinjevcu, unajmili javni prostor od Grada Zagreba, te su u vlastitom aranžmanu dali u najam kućice za ugostitelje i suvenirnice.

Iz Grada su nam pojasnili kako se najam provodi sukladno Odluci o komunalnom redu, prema kojoj najam kvadrata za ugostiteljske objekte košta 35, a suvenire 20 kuna, no nisu nam odgovorili koliko je ukupno kvadrata Grad iznajmio Adventu ove godine, kao ni na pitanje koliko je novca Grad od te stavke utržio.

Na popisu je 15 manifestacija u organizaciji 14 nositelja, koji su ove godine od Turističke zajednice Grada Zagreba dobili ukupno 4,3 milijuna kuna potpore, a cijena podnajma ovisi o ostalim troškovima, sponzorima. Nema licitacija ni natječaja, već organizatori sami odabiru tko će uzeti kućice, a dobrim dijelom radi se o partnerima koji su se u prošlim godinama pokazali pouzdenim i dovoljno atraktivnim. Maja Pleša iz Svibanj projekta, koja radi Advent na Europskom trgu i Vranicanijevoj livadi, ističe kako su troškovi za organizatore izuzetno visoki, pogotovo za kulturne manifestacije koje imaju svakodnevni program. Na Europskom trgu kućice su ugostitelji mogli unajmiti za 28 tisuća kuna. Svibanj projekt ipak ne očekuje minus. Da će biti na nuli ili blagom plusu nadaju se u tvrtki Food Trade, koja je u najam za Advent u Novom Zagrebu uzela terasu ispred Muzeja suvremene umjetnosti, od samog Muzeja. Kućice naplaćuju po 18.000 kuna, a od TZ-a nisu tražili potporu.

“Imamo 15 kućica i tri sponzora, i nismo imali problem pronaći partnere. Muzej je uvjetovao repertoar, a mi smo željeli imati kvalitetne ugostitelje. Ovo je prva godina da smo u tom poslu i stoga ne očekujemo veliku dobit, no početak je najteži”, kazao nam je vlasnik Igor Ćimbur. 

Komentari (1)
Pogledajte sve

Stvarno glupo pitanje, pa zna se tko je šerif i kako radi i sa kime je u koaliciji.

New Report

Close