FOTO: Zavirite u utrobu najvećeg jedrenjaka na svijetu koji se gradi u Brodosplitu

Autor: Poslovni.hr , 23. listopad 2015. u 10:07
Foto: Škveranka, Brodosplit

Jedrenjak će biti dug 162 i širok 18,5 metra, nosivosti 2000 tona, imat će pet jarbola i jedra ukupne površine 6.347 kvadratnih metara.

U Brodograđevnoj industriji Split, na stroju za rezanje limova 29. rujna 2015. godine započela je obrada čelika za Novogradnju 483.

Riječ je o izgradnji najvećeg broda s križnim jedrima na svijetu, ugovorenog s kompanijom Star Clippers Ltd.

Brod će biti dug 162 i širok 18,5 metra, nosivosti 2000 tona, imat će pet jarbola i jedra ukupne površine 6.347 kvadratnih metara. Ovaj tip Clipper jedrenjaka sa svojim rasporedom jedara naziva se Bark (Barque engl.). Na krmi će biti marina platforma s mogućnošću otvaranja i spuštanja do razine mora, pa će putnici imati mogućnost direktnog pristupa moru. Imat će čeličnu konstrukciju dok će paluba biti kompletno pokrivena tikovinom najviše kvalitete.

Zbog povećane globalne potražnje za krstarenjima, naročito na brodovima s jedrima naručitelj Star Clippers Ltd. će novim brodom proširiti postojeću flotu koja se trenutno sastoji od tri takva broda – Royal Clipper, Star Clipper i Star.

“Uspješna realizacija ovog ugovora, uz potporu HBOR-a, pridonijet će održivom poslovanju Grupe Brodosplit i očuvanju njezine temeljne djelatnosti, a osigurat će ulazak Brodosplita na rastuće tržište jedrenjaka te dobivanje značajnih referenci.” – rekao je Tomislav Debeljak, predsjednik Uprave Brodosplita.

Na brodu su predviđena i tri bazena koji će biti punjeni slatkom ili morskom vodom s podvodnim svjetlima, grijanjem i mjehurićima. U jednom od bazena će se moći roniti, a u najveći će stati 50 kubika vode. Imat će pet paluba, a na njemu će moći biti 450 osoba od čega će 300 putnika biti smješteno u 150 luksuznih kabina, te u 74 kabine 150 članova posade. Bit će luksuzno uređen ali sa štihom i atmosferom koji podsjeća na stare jedrenjake, imat će prostor za biblioteku, velike salone od čega će se jedan salon protezati na tri palube s ogradama i klavirom.

Na jedrenjaku će biti najmodernija navigacijska i komunikacijska oprema, svaka kabina će imati internet, telefon, televiziju, glazbu i ostala sredstva zabave, a cijeli brod će biti pokriven Wi-Fi signalom. Na otvorenim palubama će biti tri bara, kuhinja koja će se prostirati na tri palube. Klimatizacija na brodu će biti izvedena prema visokim zahtjevima da bi zadovoljila komfor putnika u svim klimatskim uvjetima.

Specifičnost broda su i jedra koja će moći biti upravljana samo s nekoliko članova posade, ali i sami putnici koji to budu željeli. Brod je isključivo namijenjen jedrenju iako će imati dva potpuno neovisna motora električne propulzije. Na njemu će biti i sustav koji će se po prvi put uvesti u Hrvatskoj, a zove se siguran povratak u luku. To je novost na našem tržištu, a od 2010. godine postoje novi standardi za povećanje sigurnosti putničkih broda, putnika i posade. Taj sustav zapravo znači da će sva ključna oprema na brodu biti duplirana zbog čega je predviđena gradnja dvije strojarnice sa svim uređajima za proizvodnju električne energije i vode, te svih sustava goriva i maziva te još jedan dodatni komandi most. Na brodu će praktički sve biti dvostruko, pa će se u slučaju bilo kakvog zatajenja, požara ili poplave bilo kojeg prostora ili zona na brodu moći vratiti u luku s udaljenosti od gotovo 2000 NM što je inače najudaljenija točka od kopna na moru.

Predviđeno je da plovi svim morima svijeta, pa čak i po Arktiku i Antarktiku zbog čega će biti izgrađen u skladu sa zahtjevima za klasu leda. Brzina broda s jedrima će biti oko 16 čvorova, a predviđa se da će moći ploviti i do 20 čvorova uz prave vremenske uvjete i sposobnost posade. Sa svojim pogonom od dva motora će ploviti 16 čvorova, imat će zakretne propelere, pramčani porivnik te dva kormila zbog čega je sposoban za izuzetne manevarske sposobnosti. Predviđeno je šest čamaca za spašavanje koji će služiti i kao tender čamci za prebacivanje putnika na plaže ili manje luke, osam splavi, četiri sportska čamca i dva manja čamca.

Porinuće se očekuje u ljeto 2016. godine, a primopredaja krajem 2017. godine, objavljenp je na portalu Škveranka.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Onaj bazen od 50 kubika za tako veliki brod?! 10X5X1m to su njegove dimenzije?!
Valjda se šalite na milanovićev način,- “novinari”?!

New Report

Close