FOTO: 200 četvornih metara prostora koji je nešto “između kafića, dnevnog boravka i ureda”

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 29. rujan 2016. u 13:59
Foto: Borna Filic/PIXSELL

Riječ je zapravo o platformi za razvoj poslovnih pothvata i projekata, mjesto susreta s klijentima i korisnicima i stvaranja uspješnih partnerstava.

Na zagrebačkom se Britanskom trgu smjestila BIZkoshnica, novi prijateljski coworking prostor koji je najlakše opisati kao 200 četvornih metara "između kafića, dnevnog boravka i ureda", namijenjen kreativnim poduzetnicima, startupovima, freelancerima te profesionalcima različitih područja djelovanja. Riječ je zapravo o platformi za razvoj poslovnih pothvata i projekata, mjesto susreta s klijentima i korisnicima i stvaranja uspješnih partnerstava. Zajednicu organiziranu oko BIZkoshnice, ističu članovi tima, čini vrlo zanimljiva ekipa sastavljena od kreatora, lidera, inovatora koji izazivaju promjene, nezavisni su, ostvaraju svoje ideje i ne boje se izazova.

Kako i priliči njihovu poduzetničkom entuzijazmu, BIZkoshnica je svoj prvi rođendan obilježila Poduzetničkim laboratorijem u sklopu kojeg je gostovala modna dizajnerica Đurđica Vorkapić, kreativna direktorica i vlasnica poznatog domaćeg brenda Hippy Gardena. Ovaj je događaj neformalni format druženja poduzetnika, studenata, mladih profesionalaca, željnih stjecanja novih znanja i spoznaja kroz upoznavanje s etabliranim poduzetnikom. Tog su utorka, 29. rujna, prostorije zagrebačke poduzetničke košnice bile prepune mladih ljudi koji su došli saznati kakav je razvojni put umjetnika i kreativaca i kakve izazove podrazumijeva, kakva je situacija u svijetu mode, što je s budućnošću tekstile industrije te, možda najvažnije, kako uspješno realizirati vlastitu ideju.

Zašto baš Đurđica Vorkapić i zašto baš Hippy Garden? Naime, riječ je o jednom od najpoznatijih imena na hrvatskoj modnoj sceni čije su najvažnije karakteristike inovativnost i hrabrost. Sa 17-godišnjim stažem, Vorkapić zaista ima što reći. Moda koja ovisi o relativno brzo prolazećim trendovima i tekstilna industrija u krahu, kao i činjenica da se moda shvaća prvenstveno kao luksuz, pred Vorkapić su u profesionalnom smislu stavili poprilične prepreke. Ipak, na tržištu opstaju oni najbolji i najsposobniji, odnosno najsposobniji u prilagođavanju novim tržišnim izazovima.  Tako je uspješno preživjela na globalnoj razini financijski krizne godine, čak i 2008. kada su brojni i modni i brendovi općenito bili prisiljeni zatvoriti svoje radionice.

"U svemu je najvažnije biti hrabar i ustrajati u onome u što vjerujete. Meni su pokušali bezbroj puta zatvoriti poneka vrata, ali upornost i entuzijazam koji dolaze iz mene pomogli su mi svladati svaku prepreku", poručila je dizajnerica. Istaknula je i da je bržem razvoju kvalitetnije poduzetničke klime u Hrvatskoj najveća prepreka spora i nedostižna birokracija, zatim visoke stope poreza i papirologija koju se još uvijek ne može izbjeći. Ipak, još je jednom dokazala da je za nju samo nebo granica te istom prilikom najavila i modnu reviju koja će se održati 6. listopada u zagrebačkom tunelu Grič, u sklopu koje će najaviti i novi, mračniji modni zaokret inspiriran Rock 'n' Rollom.

Jedna od rijetkih stvari na koje se požalila, a što je rečenica koja se sve češće može čuti iz usta poduzetnika, neusklađenost je obrazovnog sustava i tržišta rada. "Mijenjaju se materijali, mijenja se tehnologija, mijenjaju se trendovi. Sustav je s druge strane trom i nesklon promjenama, a obrazovni sustav mladima ne pruža dovoljno prostora za usvajanje praktičnih znanja. Imate s jedne strane promjene koje se događaju na dnevnoj bazi, a s druge infrastrukturu koja to za sada uglavnom uopće ne prati", komentirala je Vorkapić. Osim u dizajnu, Vorkapić je prisutna i u svijetu društvene odgovornosti pa je nedavno zaštitila patentom i široj javnosti predstavila vlastitu ideju prikupljanja financijskih sredstava u humanitarne svrhe uz pomoć kojeg se eliminiraju treće strane koje bi na tome potencijalno mogle zarađivati novac koji im ne pripada, "Ovdje je isto riječ o ponešto dugotrajnom i kompliciranom procesu zaštite intelektualnih prava, ali to smo svladali. Što je najvažnije, na realizaciji ovog projekta zaposlili smo mlade IT-stručnjake koji su imali priliku realizirati inovativan projekt koji je ujedno i društveno koristan", dodala je.

Razgovarali smo i s Mirelom Marović Omerzu, osnivačicom BIZkoshnice, koja kaže da se coworking pokazao idealnim modelom jer omogućava ljudima da se povežu i surađuju – čime se povećava i njihova produktivnost te brže vlastite ideje realiziraju u uspješne projekte. Omerzu je i sama poduzetnica te je na vrijeme prepoznala ljepote samostalnog rada, pa je napustivši korporacijski biznis prije godinu dana došla na ideju osnivanja BIZkoshnice.

"Mali i srednji poduzetnici imaju specifične potrebe, a mladi koji tek ulaze u ovaj svijet trebaju podršku i olakšane uvjete za startanje. Tu na red dolazimo mi koji im možemo pomoći stručnim savjetima, podrškom i infrastrukturom. Također, za njih smo pripremili i brojne programe u suradnji s drugim tijelima i udrugama, a jedan koji upravo provodimo organiziran je u suradnji s Erasmusom. Nastojimo promicati međusobnu suradnju i mladima pokazati da se umrežavanjem puno toga puno brže može postići", pojasnila je Omerzu. Tako je u sklopu četvrtog Poduzetničkog laboratorija predstavljen i Build Your Future Challenge, projekt koji se istovremeno odvija u još šest europskih zemalja. Hrvatski su sudionici predstavili dvije ideje u čijoj je realizaciji pomogla BIZkoshnica, jedan namijenjen bržoj i kvalitetnijoj integraciji osoba s invaliditetom u društvo te drugi namijenjen smanjenju problema dječje pretilosti. Oba su tima sastavljena od studenata, entuzijasta sklonih sferi društvenog poduzetništva koje i jest dio misije i vizije BIZkoshnice, a i dokaz da je Omerzu uspjela u namjeri poticanja kreativnosti među mladima. "Poduzetnička klima još uvijek kao da je nepoznanica među mladima, a oni imaju toliko snage i ideja. Želimo im pokazati i olakšati da se svaka prepreka može prevladati i da ih kreativnost može zaista daleko dovesti", zaključila je sugovornica.

Iz BIZkoshnice su poručili da im je želja širiti pozitivan duh poduzetništva i ekonomije dijeljenja te davanje potporu kroz edukacije i savjetovanja za razvoj projekata, poduzetničkih vještina i kompetencija sa ciljem razvijanja inovativnih, uspješnih poduzetničkih priča i projekata. Na kraju, kao najvažnija poruka koju su posjetitelji iz BIZkoshnice s ove večeri ponijeli, bila je ona da bez upornosti i ustrajnosti nema rezultata, a iz vida se ne smije ispustiti ni velika količina hrabrosti potrebna za realizaciju svake ideje.

 

Komentirajte prvi

New Report

Close