Filipović: Prvaci smo zelenog hotelijerstva i karika koja spaja zelenu i plavu Hrvatsku

Autor: Danijel Prerad/VL , 03. svibanj 2017. u 22:00
Goran Filipović, član Uprave Jadranka grupe/ Marko Lukunić/PIXSELL

Briga o zaštiti okoliša dio je našeg investicijskog ciklusa koji se odnosi na obnavljanje hotelskih kapaciteta i repozicioniranje na turističkom tržištu.

Ovoga mjeseca lošinjska Jadranka grupa slavi 70 godina postojanja. Najveći su poslodavci na Lošinju i jedna od najuspješnijih hotelijerskih tvrtki u Hrvatskoj. Iako je upravo hotelijerstvo glavna grana njihova djelovanja, razvijaju i trgovinu na veliko i malo. Većinski vlasnik im je tvrtka Beta ulaganja čiji je osnivači ruska Promsvyazbanka, u kojoj je suvlasnik Europska banka za obnovu i razvoj. U ozračju stabilnog vlasništva i rasta hrvatskog turizma, Jadranka grupa unapređuje svojih šest hotela, četiri kampa  i mnoge male vile u Malom i Velom Lošinju te Cresu. Rođendansko ozračje povod je i za intervju s članom Uprave Jadranka grupe, Goranom Filipovićem.

Grupa Jadranka slavi 70. godišnjicu. Koliko ste zadovoljni ostvarenim, osobito u zadnjih 10-ak godina otkad je krenuo  investicijski ciklus?
Svakako možemo biti zadovoljni. Grupa slavi veliku obljetnicu u kojoj je sadržano 70 godina rada, izazova i uspješnog poslovanja, što se očituje u činjenici da je danas peta turističko-trgovačka kompanija u Hrvatskoj. Sve uspjehe ćemo proslaviti s našim brojnim partnerima, sadašnjim i bivšim zaposlenicima i građanima Lošinja, jer su svi oni dali doprinos svakoj od faza razvoja Grupe. Poslovni rezultati u skladu su s očekivanjima, naročito s obzirom na to da su protekle godine obilježila brojna ulaganja u naše objekte – od hotela, vila, kampova…. I dalje provodimo dugogodišnji investicijski ciklus s naglaskom na reinvestiranje i ulaganje s krajnjim ciljem produžetka turističke sezone na otoku.

Za Lošinj se veže čisti, ekološki, zdravstveni turizam. Može li Lošinj imati turiste tijekom cijele godine?
Naravno. Prirodni ljekoviti činitelji Lošinja, s tradicijom lječilišnog turizma i vrhunske hotelske usluge dužom od 120 godina, omogućuju cjelogodišnje bavljenje turizmom, što mnogi gosti, a posebno kamperi i ljubitelji aktivnog, sportskog života, prepoznaju i dolaze izvan sezone. I naš hotelski brend Lošinj Hotels&Villas posebno je usmjeren na doprinos pozicioniranja Lošinja kao centra zdravog života i mjesta prirodnog oporavka te Grupa u okviru tvrtki kćeri kontinuirano unaprjeđuje ponudu i uslugu tijekom cijele godine. Snažan naglasak je na programima zdravstvenog turizma usmjerenih prema plućnoj rehabilitaciji i medical wellnessu, koji su kreirani u suradnji s Hrvatskim pulmološkim društvom, Dječjom bolnicom Srebrnjak i brojnim liječnicima i u skladu sa znanstveno utemeljenim kliničkim i dijagnostičkim metodama, a gdje se ističu i Jadranka kampovi. Tu je i Spa Clinic hotela Bellevue, koja je u 2015. proglašena najboljim novim wellness sadržajem na svijetu, ali i nezaobilazan eno i gourmet segment u kojem se Grupa Jadranka posebno ističe i to uspješnim povezivanjem plave i zelene Hrvatske kao najveći otkupitelj domaćih OPG proizvoda. Posebnu pozornost usmjeravamo na brigu o zaštiti okoliša koja je dio investicijskog ciklusa koji se odnosi na obnavljanje hotelskih kapaciteta i repozicioniranje na turističkom tržištu. Nositelji smo certifikata ISO 9001:2000 za upravljanje sustavom kvalitete te ISO 14001:2004 za sustav upravljanja okolišem kao i certifikata "Sustainable Hotel" za uvođenje zelenog poslovanja, čime su LH&V svrstani u vrh zelenog hotelijerstva u Hrvatskoj. Dobitnici smo i Plavih zastava na dvjema plažama, a hotel Bellevue je prvi hotel s 5* koji nosi Bijelu zastavu te je upisan na Teslinu mapu koja ljubiteljima ovog električnog automobila pokazuje izdvojene objekte koji posjeduju originalne punjače.

U svoj razvoj uključili ste i lokalne dobavljače i OPG-ove. Zadovoljavaju li potrebe kvalitete i standarda pet zvjezdica?
Suradnja s OPG-ovima čini poseban, sada već i prepoznatljiv dio našega poslovanja u kojem se Grupa Jadranka ističe uspješnim povezivanjem plave i zelene Hrvatske kao najveći otkupitelj domaćih OPG proizvoda. Gosti izvrsno reagiraju na domaću hranu i sezonske namirnice, a surađujemo s  60-ak lokalnih poljoprivrednika na razini cijele Hrvatske – od otoka Cresa i Lošinja, Istre i Kvarnera, Međimurja, Slavonije i Baranje. Primjerice, kad smo počeli koristiti meso boškarina s Unija, uzgajalo se tek pet grla, a sada 40-ak. Lokalni proizvođač je suradnjom s nama itekako promijenio svoju poziciju. Valja istaknuti kako su sezonske namirnice hrvatskih OPG-ova, osim u hotelima i vilama LH&V-a, dostupne u 18 maloprodajnih objekata Jadranka trgovina. Primjerice, upravo u takvim biranim autohtonim delicijama gosti Boutique hotela Alhambra mogu uživati u ekskluzivnim degustacijskim večerama u sklopu kojih domaći i strani vinari predstavljaju svoja vina. 

Kakva su očekivanja od sezone i neki planovi Grupe u dogledno vrijeme.
Zadovoljni smo stanjem rezervacija i vjerujemo da to najavljuje odličnu sezonu. U odnosu na isto razdoblje lani raste broja rezervacija u hotelima, vilama i kampovima. Otvaraju se i neka nova tržišta koja sve više pokazuju interes za Hrvatsku, odnosno Lošinj, a raste i udio domaćih gostiju. Strateški ciljevi su unaprjeđenje usluge i ponude, stvaranje dodatnog izvanhotelskog sadržaja te produženje sezone. U kratkoročnom razdoblju planira se uređenje i gradnja dodatnih sadržaja u Zoni Punta i Sunčanoj uvali. Dugoročno se planira rekonstrukcija Resorta Helios, kao i Vile Bianche i hotela Čikat, potom izgradnja Eco golf resorta Matalda te nove marine – kojima će se Lošinj dodatno pozicionirati na svjetskoj karti top destinacija i omogućiti turizam tijekom cijele kalendarske godine.

Imamo kadrove jer ulažemo u njih

Ima li radne snage i je li lako naći kvalitetnog radnika? Kako zadržati kvalitetnog radnika?
Grupa ima oko 700 stalno zaposlenih, dok za vrijeme sezone ukupan broj zaposlenih iznosi oko 1300 djelatnika raspoređenih u sve tvrtke-kćeri: Jadranka hoteli, Jadranka kampovi i Kamp Slatina na Cresu te Jadranka trgovine i Jadranka Yachting. Ove se godine potraga za radnom snagom pokazala kao velik izazov za sve koji se bave turizmom, ali uspjeli smo pokriti našu potrebu za kadrovima za ovu sezonu. Grupa itekako brine o svojim zaposlenicima i nastojimo s njima razvijati dugoročnu priču te, za hrvatske prilike, ulažemo značajne iznose u njihove dodatne edukacije i uz redovnu plaću osiguravamo niz beneficija. Kod nas ljudi prvo prolaze edukacije – primjerice Gastroakademiju, visokoprofilirane specijalizacije za barmenstvo, somelijerstvo, concierge…  U ovoj sezoni se možemo pohvaliti i prvim batlerima u Hrvatskoj koji su educirani na međunarodnoj Akademiji. Sve više surađujemo sa srednjim školama s kojima razrađujemo posebne modele stipendiranja najboljih učenika. Trudimo se vrednovati one koji pokažu velik osobni angažman i želimo imati najbolje zaposlenike, jer su oni garancija dobre usluge i ukupne slike cijele kompanije.

Komentirajte prvi

New Report

Close