Evo kako nas svakodnevno varaju u trgovinama

Autor: Poslovni.hr , 30. kolovoz 2015. u 11:24
Foto: Thinkstock

Trgovački lanac dm je odlučio ukloniti s polica zubne paste Dentagard tvrtke Colgate jer je na tržište plasirala manje pakiranje – po istoj cijeni.

Trgovački lanac dm je odlučio ukloniti s polica zubne paste Dentagard tvrtke Colgate jer je na tržište plasirala manje pakiranje – po istoj cijeni. No zapravo su prijevare na policama svakodnevnica.

U njemačkim trgovinama lanca dm, police gdje inače stoji zubna pasta Dentagard su prazne i umjesto njih stoji objašnjene trgovca: koncern Colgate je odlučio na tržište poslati "novo" pakiranje svoje zubne paste u kojem više neće biti 100, nego 75 mililitara zubne paste, ali traži istu cijenu, 75 centi. Trgovački koncern je tu zaključio: "Ista cijena za manje sadržaja: to ne ide", piše Deutsche Welle.

Makar je ovaj trgovački lanac kozmetičkim proizvodima ovom odlukom izazvao golemo zanimanje njemačke javnosti – i odličnu reklamu kao "zaštitnik interesa" kupaca, zapravo je ovo iznimka. Ne u metodama kako se kupci "vode žedne preko vode", nego da je itko uopće reagirao na takav "poslovan" potez. Jer to nipošto nije iznimka kako – lako bi mogli reći – proizvođači varaju mušterije. To se događa i s kozmetičkim, a još češće s prehrambenim proizvodima. Nemalu zaslugu u tome opet ima jedna odluka Europske unije koja je od 2009. uglavnom ukinula smjernicu o obaveznim, "zaokruženim" količinama proizvoda koji se nalaze u trgovinama.

Ne mora se "zaokruživati"

Na primjer mlijeko: do 2009. u EU je bio propis da se mlijeko smije prodavati samo u pakiranjima od pola, tri četvrt i jedne litre. Slično je bilo i za vodu, osvježavajuće napitke i voćne sokove. Nakon 11. travnja 2009. takva "obavezna" pakiranja vrijede još samo za vino i žestoka pića, ostali mogu pakirati kako im je volja.

Odluka Bruxellesa je utemeljena činjenicom kako u EU ima sve više samačkih domaćinstava koja ne trebaju "normalno" pakiranje. S druge strane, to je kod mlijeka otvorilo i mogućnost takozvanih "obiteljskih pakiranja" kakve su Europljani mogli vidjeti na policama američkih samoposluga gdje se mlijeko često prodaje u pakiranju od"pola galona" (oko 1,89 litara) – u europskoj inačici, 1,5 litara. Ali zapravo više nema propisa da se mlijeko ne prodaje i u pakiranjima od na primjer 0,922 litre – ako je to jasno označeno na ambalaži. A onda je samo stvar “pristojnosti” proizvođača i trgovaca da za manje pakiranje traže i manju cijenu.

Cijeli članak pročitajte ovdje.

Komentirajte prvi

New Report

Close