EU jača prava putnika nauštrb aviokompanija

Autor: Poslovni.hr , 08. siječanj 2007. u 06:30

Europski zakon o pravima putnika zrakoplovnih kompanija mogao bi biti izmijenjen nakon što je utvrđeno da kompanije gotovo u potpunosti ignoriraju prije donesene mjere Europske unije, piše list Financial Times. Jacques Barrot, europski povjerenik za promet, priprema nove akcije kako bi se pojačala prava putnika koja proizlaze iz zakona koji je na snagu stupio prije dvije godine. Neuspjeh te direktive dosta je neugodan za Europsku komisiju koja je na to gledala kao na način da pokaže da je Bruxelles sposoban poboljšati život svojih građana, piše list. Prema spomenutoj direktivi, putnici imaju pravo na naknade u slučaju kašnjenja zrakoplova. No kašnjenja su sve veća i sve dulja. Po podacima Udruge europskih zrakoplovnih tvrtki, četvrtina letova u odlasku i dolasku u najvećim europskim zračnim lukama kasni u prosjeku 40 minuta. Unatoč mreži nacionalnih agencija koje bi trebale paziti na provedbu direktive frustrirani putnici nemaju mnogo mogućnosti osim skupog sudskog procesa.Barrot će u sljedećih nekoliko tjedana predstaviti procjenu rada tih agencija i preporučiti kako da budu učinkovitije.Zrakoplovne kompanije trebale bi oglasiti koja su prava putnika, omogućiti pomoć ako postoji kašnjenje od dva sata, uključujući i mogućnost preusmjeravanja na druge letove ili isplate povrata za kartu. Ako je kašnjenje uzrokovano zbog gužve i dulje je od pet sati, zrakoplovne kompanije moraju isplatiti naknadu i omogućiti beplatan povratak. Također je moguće od njih tražiti i do 5000 eura naknade. Otkazivanje letova tretira se drukčije s obzirom na to da zrakoplovne kompanije uvijek mogu navesti kao uzrok “višu silu” za izbjegavanje financijskih kazni. Barrot je u Europskom parlamentu objasnio da mnoge zrakoplovne tvrtke mogu “otkazati” letove koji zapravo kasne.
(AP)

Komentirajte prvi

New Report

Close