Ekološka ručno izrađena kozmetika koju je prepoznao i mjesečnik Vogue

Autor: Lucija Špiljak , 26. lipanj 2019. u 22:00
Silvan Cosmetics trenutačno u ponudi ima tri sapuna: Sea Nymph, Black&Pure i Med i mlijeko Mosora/Ivo Čagalj/PIXSELL

Australska platforma Waste Free Planet objavila je članak o Silvanu u prvom izdanju njihovog online magazina o održivom razvoju.

Silvan Cosmetics hrvatski je brend prirodne kozmetike, ručno napravljene od najkvalitetnijih materijala, koja je ove godine uvrštena u poznati modni časopis Vogue.

Iza brenda stoji Jelena Bikić, 29-godišnja poduzetnica rodom iz Kljaka. Premda je diplomirala povijest umjetnosti i engleski jezik i radila kao učitelj pripravnik u osnovnoj školi, Jelena je odlučila hobi izrade sapuna pretvoriti u posao.  "Uvijek mi je bilo zanimljivo razmišljati na kreativan način i pristupati stvarima iz druge perspektive. Nakon odrađenog staža posao u struci je bilo teško naći i u tom trenutku činila nam se prava prilika pokušati stvoriti nešto sami. Govorim u množini jer smo cijelu ideju osmislili moj momak i ja. Odlučili smo, dakle, naš hobi izrade sapune pretvoriti u posao i cijeloj smo situaciji pristupili iz jedinstvene perspektive koju mi je omogućilo upravo moje obrazovanje i moja ljubav prema kulturi i baštini", objašnjava nam Jelena.

Otvaranje obrta i prekvalifikacija
Cijeli brend osmišljen je tako da prirodna kozmetika koju proizvode, osim što je izrađena od kvalitetnih sastojka od kojih su mnogi tipični za hrvatsko podneblje – kozje mlijeko, med od drače, morska sol – bude i nositelj jedne posebne priče koja je u prvom redu iskazana kroz njihovo pakiranje. Naime, dizajn pakiranja inspiriran je motivima geometrijske umjetnosti Ilira – pradavnih stanovnika ovih područja koji su kao zaštitnika divlje prirode, šuma i pašnjaka slavili upravo boga Silvana.

Taj segment priče istaknuli su dodatno koristeći pakiranje od biorazgradivog pakiranja sa sjemenkama koje doslovno možete posaditi. Njihov zadnji sapun iznosi moderan dizajn inspiriran motivima narodne nošnje stanovnika Dalmatinske zagore. Priča je to koju opet povezuju s Ilirima jer folklorni izričaj ljudi dalmatinskog zaleđa ima mnoge poveznice s ilirskom kulturom.

"Bilo je potrebno uložiti dodatan trud u učenje i specijalizaciju u uskom području koje mi je potrebno za obavljanje ovog posla. Proces je to koji je trajao i još traje jer učiti se mora uvijek ako se planira ići naprijed. Trebalo nam je nekoliko mjeseci za otvaranje obrta dok je sama prekvalifikacija trajala duže jer izazova i poteškoća uvijek ima. Nitko od nas nije obrazovan za poduzetništvo pa u samom startu gubimo dosta vremena dok ne pohvatamo konce kojima su isprepleteni svi zakoni, pravilnici, javne ustanove i naše obveze kao obrtnika. Sredili smo prilično mali pogon u dijelu obiteljske kuće koji ima zaseban ulaz. U proljeće 2017. dobili smo odobrenje Ministarstva zdravstva za početak proizvodnje i od tada smo prisutni na tržištu.

Pogon se sastoji od dijela za proizvodnju te dijela za sušenje sapuna. Za opremanje smo iskoristili mjeru za samozapošljavanje", priča nam Jelena. Trenutačno imaju u ponudi tri proizvoda: Sea Nymph, sapun od morske soli i eteričnog ulja mandarine za tuširanje, zatim Black&Pure, sapun s aktivnim ugljenom i čajevcem za čišćenje lica te Med i mlijeko Mosora, sapun od kozjeg mlijeka, meda od drače i lavande, nastao kao prvi suvenir Dugopolja u suradnji s Turističkom zajednicom općine Dugopolje.

Njihovo je pakiranje ekološki prihvatljivo i od samog početka poslovanja razmišljaju u smjeru održivosti i života bez otpada, dakle zero-waste.  "To nam je također ciljana skupina klijenata i kao takve nas je prepoznala australska platforma Waste Free Planet koja na Instagramu ima više od 241 tisuće pratitelja i članak o nama objavljen je u sklopu prvog izdanja njihovog online magazina o održivom razvoju", priča nam mlada poduzetnica.

 Internacionalizacija poslovanja
Proizvodi Silvan kozmetike dostupni su u trgovinama u Zagrebu, Rijeci, Splitu, Omišu, Hvaru i Zagrebu. Dostupni su i na webshopu slovenskih partnera Rožca Golež. Osim suradnje sa Slovencima, probili su se i na francusko tržište u niši Eco luxe kozmetike, a na domaćem su surađivali i sa Solanom Nin na izradi suvenira kuglice za kupanje pod nazivom Biseri Jadrana.   Glavni cilj za nadolazeće razdoblje je, navodi, internacionalizacija poslovanja.

  "Razlike su vidljive iz godine u godinu tako da možemo jasno pratiti rast; sve više klijenata prepoznaje našu kvalitetu pa su i procjene optimistične. Preporučila bih svakome tko se osjeća dovoljno hrabro i spreman je puno raditi, da bude uporan i ne odustaje. Nije ništa lako, ali je ostvarivo i mi smo jako dobar primjer toga", zaključuje Jelena Bikić.

Komentirajte prvi

New Report

Close