Dvadesetak hotela sezonu dočekuje u blokadi

Autor: Marija Crnjak , 31. svibanj 2011. u 22:00

Blokirani računi, neplaćeni doprinosi i kašnjenje plaća more uglavnom neprivatizirane hotelske tvrtke, a iako u Sindikatu turizma tvrde da su stanje prezentirali ministrici financija, konkretne akcije su izostale

Turističku sezonu dvadesetak hotela je dočekalo je s blokiranim računom, neuplaćenim doprinosima i kašnjenjem plaća. To su uglavnom neprivatizirane tvrtke koje su godinama zrele za stečaj, no na popisu su i neki hoteli u privatnom vlasništvu.

Istodobno, velik broj hotela zbog teške financijske situacije u pripremu sezone nije mogao ništa uložiti zbog čega su objekti zapušteni. Dobar dio njih bi nakon sezone, ma koliko je uspješno odradili, mogao biti prisiljen na uvođenje minimalne plaće. To bi trebale biti teme drugog sastanka Sindikata turizma u Hrvatskoj, čelnika turističkih tvrtki i potpredsjednika Vlade Petra Čobankovića, koji doduše kasni. Štoviše, čelnik STUH-a Eduard Andrić tvrdi da se dosad nije provelo nijedno rješenje dogovoreno na prvom sastanku prije par mjeseci, na kojem je bila i ministrica financija Martina Dalić. “Prezentirali smo situaciju u četiri tvrtke i definirali zadatke po resorima, no ništa se nije provelo. Zato nisam siguran ima li se smisla sastajati”, kaže Andrić. Jedna od temi sastanka bila je i ogulinska Izgradnja čiji je Hotel Marina u blokadi zbog spora s Poreznom upravom. Spor traje godinama, a iako je na nekoliko razina utvrđeno da je investitor u pravu, Ministarstvo financija još nije napravilo reviziju slučaja kako bi se investitoru omogućilo daljnje poslovanje. Tema idućeg sastanka su četiri tvrtke u državnom vlasništvu koje čekaju privatizaciju – Club Adriatic, Hoteli Maestral čiji bi se radnici na jesen mogli suočiti s minimalcem, Hoteli Podgora te SRC Lipik čiji je račun blokiran. “Hoteli s blokiranim računom ne mogu odrađivati sezonu jer su im onemogućene brojne transakcije koje se traže, moraju se snalaziti kako znaju. Time se potiče siva ekonomija”, kaže Andrić. Svjestan je da su turističke tvrtke u drugačijem položaju od drugih djelatnosti koje imaju jaču pregovaračku snagu kroz industrijske akcija. “Štrajk i sve akcije koje utječu na tretman gostiju izravan su udar na njihovo vlastito poslovanje”, zaključuje.

Komentirajte prvi

New Report

Close