Dukat, Konzum, Kutjevo i KTC kažnjeni s 1,63 mil. kuna

Autor: Ana Blašković , 20. kolovoz 2014. u 22:00
AZTN poručuje da su propisi prisilne naravi i ne mogu se mijenjati ugovorima/Željko Lukunić/PIXSELL

Tvrtke sklapale zabranjene sporazume na štetu potrošača.

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) kaznila je Dukat i Konzum te Kutjevo i KTC s ukupno 1,63 milijuna kuna zbog teškog narušavanja tržišnog natjecanja.

Dukat će platiti najviše 800.000 kuna, Konzum 600.000, dok je Kutjevo kažnjeno s 130.000, a KTC sa 100.000 kuna. U oba slučaja AZTN je utvrdio da su kompanije sklapale zabranjene vertikalne sporazume na štetu potrošača, onemogućujući slobodno formiranje cijena. Konzum i Dukat su u ugovorima od siječnja 2009. do siječnja 2011. imali odredbe po kojima se Konzum obvezao pridržavati minimalnih veleprodajnih i maloprodajnih cijena koje je sugerirao Dukat. U slučaju njihovog nepridržavanja, Dukat je imao pravo prekinuti isporuku.

U ugovoru Kutjeva i KTC-a, koji je vrijedio od siječnja 2010. do travnja 2011., Kutjevo je kao dobavljač obvezivalo KTC na detaljno utvrđene maloprodajne cijene. U suprotnom je imao pravo jednostrano raskinuti ugovor. "Agencija je utvrdila da je u oba slučaja riječ o teškom ograničenju tržišnog natjecanja, jer su ugovorne odredbe kojima se ugovaraju fiksne ili minimalne cijene uvijek zabranjene, neovisno o tome jesu li stvarno bile u primjeni te neovisno o veličini tržišnog udjela sudionika sporazuma", poručio je AZTN, ističući da se time trgovcu onemogućava slobodno formiranje cijena, a što je izravno protivno interesima potrošača.Olakotna okolnost penaliziranim tvrtkama bila je što je Zakon o zašititi potrošača na snazi od 1. listopada 2010., pa su kažnjene samo za kraći period za koji on vrijedi jer dogovaranje cijena nije imalo značajan učinak na tržišno natjecanje.

Tvrtke su samoinicijativno izmijenile zabranjene propise i prije pokretanja postupka, pa su im propisane simbolične mjere u skladu s tržišnim položajem i financijskom snagom. "U oba slučaja Agencija smatra da je izricanjem simboličnih upravno-kaznenih mjera u tim iznosima postignut cilj primjerenog kažnjavanja te da će se postići posebni preventivni učinak kod poduzetnika kojima su sankcije izrečene, ali i opći preventivni učinak kao upozorenje drugim poduzetnicima da se ne upuštaju u kršenje propisa o tržišnom natjecanju. Propisi o zaštiti tržišnog natjecanja prisilne su naravi te poduzetnici moraju postati svjesni da ih nije moguće mijenjati međusobnim sporazumima", poručuje AZTN.

Komentirajte prvi

New Report

Close