Država će ovršiti Uljanikovu tvrtku zbog duga od 3,5 mil. kn

Autor: Marija Brnić , 29. ožujak 2018. u 22:01
Tvrtka je nastala nakon preuzimanja riječkog MID-a/Uljanik

Uljanik Strojogradnja Diesel pravni je sljednik riječke tvornice brodskih motora MID, koju je kupio Uljanik.

U trenutku dok je u Puli Nadzorni odbor Uljanika odlučivao o tome koga će od tri kandidata odabrati za strateškog partnera, a koji će uz potporu države u naredne dvije godine restrukturirati pulski škver, u Zagrebu je Upravno vijeće Centra za restrukturiranje (CERP) donijelo odluku o pokretanju prisilne naplate nad jednom od Uljanikovih tvrtki. 

Riječ je o Uljanik Strojogradnja Diesel, tvrtki nastaloj spajanjem Uljanikove Strojogradnje s nekadašnjom tvornicom za proizvodnju brodskih motora riječkog škvera – 3. maj Motori i dizalice (MID). Ta je riječka tvrtka bila jedna od četiri koje su izdvojene prije postupka privatizacije i restrukturiranja brodogradilišta 3. maj, koji je predan pulskom Uljaniku, a kao i ostale iz ove skupine, ni MID samostalno nije dugo uspijevao poslovati likvidno. 

Stoga je za isplatu plaća u nekoliko navrata MID-u u pomoć priskakala država, pozajmljujući u uvjetima radničkih štrajkova, novac nužan za neisplaćene plaće za 200-tinjak MID-ovih zaposlenika. U međuvremenu je na Trgovačkom sudu u Rijeci sklopljena predstečajna nagodba za MID, čija su dugovanja u tom trenutku bila 154 milijuna kuna, a kojom je otpisano 70 posto tražbina, dok je dogovoreno da se preostalih 30 posto isplati u roku od četiri godine.

Najveći vjerovnik u tom postupku bila je finska tvrtka Wartsila s potraživanjem preko 100 milijuna kuna. Nakon toga, MID je završio kao i njegova bivša "majka", u sustavu grupacije Uljanik, koja je kao kupac odabrana od Upravnog vijeća CERP-a između pet zainteresiranih ponuđača na natječajnim postupcima provedenim 2015. godine.  Potom je provedeno spajanje dvije kompatibilne tvrtke u Rijeci i Puli, a kroz taj postupak sve obveze nastale u MID-u prenesene su na novu tvrtku. 

Tako je i Uljanik Strojogradnja Diesel kao pravni sljednik MID-a postala dužnik prema ostalim vjerovnicima, uključujući i CERP. Iz te državne institucije jučer nam je potvrđeno da je s 28. veljače dospjeli dug Uljanik Strojogradnje Diesel dosegao 3,47 milijuna kuna, po osnovu dva kratkoročna zajma.  Kako na ranije pozive za podmirenje duga iz Uljanikove tvrtke nije bilo odgovora, Upravno vijeće kojim inače predsjedava ministar državne imovine Goran Marić, odlučilo je poduzeti logičan potez prisilne naplate.

Unatoč tomu što se na višoj razini bavi "krpanjem" većih Uljanikovih "rupa". Prema posljednjim podacima, račun Uljanik Strojogradnje Diesel nije u blokadi, a tvrtka je 2016. imala 10 milijuna kuna prihoda, te 330 zaposlenika. 

Komentirajte prvi

New Report

Close