Drugi dan od pokretanja biznisa, tri mlade hrvatske poduzetnice prodale su svoj prvi proizvod

Autor: Poslovni.hr , 27. rujan 2015. u 17:11
FOTO: Facebook

Vjeruju u staru filozofiju da se dobar glas najbolje prenosi, tako da je većina novih kupaca za njih čula preko preporuke.

Već drugi dan nakon pokretanja vlastitog biznisa, tri mlade poduzetnice prodale su svoj prvi proizvod.

"To je za nas bio neprocjenjiv osjećaj," kažu Katarina Talian, Marija Šulc i Vanesa Tipura. Ono što je prije dvije godine počelo kao hobi, danas prerasta u pravi posao.

Ove mlade kreativke su prije dvije godine pokrenule vlastiti brend Tie me pod kojim se kriju ručno izrađene leptir mašne za žene i muškarce. Tadašnje studentice četvrte godine Ekonomskog fakulteta u Zagrebu primijetile su kako je leptir mašna modni dodatak koji je na hrvatskom tržištu gotovo nemoguće pronaći u boji i uzorku po želji – i tako se rodila poslovna ideja. Danas su jedine u Hrvatskoj koje ručno kroje leptir mašne u boji i dizajnu po želji kupaca.

Za početak su otvorile Facebook stranicu gdje su predstavile svoje kreacije. Ljudi su reagirali izvrsno, kažu djevojke: "Nekako smo se u vrlo kratkom roku od studentskih obaveza morale baciti na vođenje vlastitog malog biznisa." I to je postala njihova svakodnevica.

"Bilo nam je potpuno nerealno da ćemo u gradu sresti osobu koja nosi nešto što smo mi vlastitim rukama izradile. To je onaj 'wow-efekt' koji nas stalno tjera da idemo dalje," kažu djevojke u razgovoru za DW.

Bile su svjesne prepreka pri ulasku na tržište rada: nedostatka iskustva, male kupovne moći stanovništva, nedostatka poticaja za poduzetnike i obrtnike, ali to ih nije obeshrabrilo. "Svaki početak je težak, ali ako je sama ideja dobra, postoje velike šanse za uspjeh."

Mlade poduzetnice Katarina, Marija i Vanesa su edukaciju i teorijska iskustva s fakulteta uspješno prenijele u praksu, a svoje prve korake za ulazak na tržište napravile su zahvaljujući društvenim mrežama. Ipak, od svih marketinških trikova, najvažniji im je onaj "od usta do usta": "Mi vjerujemo u staru filozofiju da se dobar glas najbolje prenosi, tako da je većina novih kupaca za nas čula preko preporuke."

Iako je zbog ekonomske situacije ljudima ponekad teško izdvojiti nešto više novca za proizvod koji je ručno rađen, djevojke ističu kako su njihovi kupci oduševljeni kada čuju da mogu dobiti mašnu i rupčić baš onako kako su oni to zamislili. A iza tog finalnog proizvoda krije se puno uloženog vremena i truda: "Odabir i nabava materijala, dizajn, komunikacija s kupcem, fotografiranje, marketing, sama izrada proizvoda i na kraju slanje."

Za veće narudžbe ponekad rade i do kasnih večernjih sati kako bi sve stigle na vrijeme, ali kako kažu, sve su to čari dizajnerskog posla: "Najveće zadovoljstvo je što stvaramo nešto svoje, nešto jedinstveno, a radno vrijeme je fleksibilno."

Do sada su ostvarile suradnju i s nekim medijskim kućama i iz mjeseca u mjesec rade na novim projektima. Trenutno završavaju studij, a kada budu imale diplomu u potpunosti će se posvetiti razvitku brenda Tie me. "Nadamo se da će naša poduzetnička ideja opstati i da ćemo u vrijeme kada je nezaposlenost mladih velika same sebi moći osigurati posao, a u bliskoj budućnosti možda otvoriti i neka nova radna mjesta," optimistične su djevojke.

Komentirajte prvi

New Report

Close