"Dosad smo prikupili više od 250.000 kuna"

Martina Rizman Matić, direktorica Korporativnih komunikacija u Vipnetu/Slavko Midžor/PIXSELL Martina Rizman Matić, direktorica Korporativnih komunikacija u Vipnetu/Slavko Midžor/PIXSELL

Počeli su prije dvije godine s 21 udrugom, a danas ih imaju 39 te 30 novih ambasadora.

Dobrotvornu fundraising platformu Čini pravu stvar Vipnet je pokrenu 2016. godine te su u dvije godine okupili civilni sektor, pojedince i udruge te uspješno proveli više od 80 dobrotvornih kampanja.

Martina Rizman Matić, direktorica Korporativnih komunikacija u Vipnetu u razgovoru za Poslovni dnevnik objašnjava kako platforma funkcionira, koliko ljudi je do sada okupila, kakve projekte te koja je uloga Vipneta u tome. 

Kada je pokrenuta platforma Čini pravu stvar i s kojim ciljem? Koja je uloga Vipa u tome?
Prije četiri godine, odnosno povodom 15 godina Vipneta pokrenuli smo internu inicijativu Čini pravu stvar koja je, između ostalog, uključivala i volontiranje te smo zaposlenicima ponudili jedan slobodan, plaćen dan da ga provedu volontirajući. Već prve godine imali smo izuzetan odaziv, čak 200 zaposlenika sudjelovalo je u pedesetak različitih volonterskih akcija.  Motivirani iskustvom i povratnim informacijama naših zaposlenika, volontera u udrugama, nastala je ideja da napravimo jedinstvenu društvenu mrežu koja će spajati one koje žele pomoći s onima koji to aktivno čine. Platforma je u lipnju 2016. godine uključivala 21 udrugu različitih područja djelovanja, koje su bile prvi inicijalni članovi ove mreže.

Kako to funkcionira - i kakve su reakcije korisnika platforme?
Pojedinac ili ambasador kako ga mi nazivamo, na www.cinipravustvra.hr se registrira i pokrene izazov kojeg želi ostvariti s ciljem prikupljanja donacija za željenu udrugu. Dijeljenjem izazova s prijateljima i poznanicima na društvenim mrežama, ambasador poziva zajednicu da ga podrži u ostvarenju izazova donirajući udruzi koju je odabrao. Time svatko dobiva mogućnost izravno pomoći prikupljanjem priloga i postaje pozitivni pokretač u zajednici, a korištenje platforme je besplatno. Donacije se uplaćuju direktno udrugama bez troškova provizije. Status i ukupan iznos donacija moguće je pratiti i na profilu korisnika i na profilu udruge. Reakcije su odlične, a to se vidi i prema rezultatu. U samo dvije godine na platformi je prikupljeno više od 250.000 kuna. 

Čija uloga je osim vas kao pokretača platforme? 
Vipnet je vlasnik platforme, nudimo tehničku i edukativnu podršku, naravno i marketinšku, ali uspjeh izazova, odnosno fundraising kampanje ovisi o angažmanu ambasadora i udruga. Priča Tadije Glasnovića je odličan primjer zbog čega smo pokrenuli ovu platformu. Ideja da rekreativno vozi bicikl do mora s ekipom s kojom trenira u kvartovskoj teretani razvila se do te mjere da su odlučili otvoriti izazov na platformi i povezati se s udrugom Debra koja ih je spojila s dječakom oboljelim od bulozne epidermolize te su vozili od Zagreba do Pule gdje dječak živi. Krenuli su na put te svoje putovanje i cilj podijelili na društvenim mrežama. Od zacrtanih 5.000 kuna koliko su se nadali prikupiti, uspjeli su prikupiti skoro 13.000 kuna. To je zbilja predivna priča i zbog ovakvih ljudi pokrenuli smo ovu platformu.  

Je li kroz godine sudjelovalo više udruga ili pojedinaca? 
Počeli smo s 21 udrugom, a tijekom ove dvije godine priključilo ih se još 18, a 68 ambasadora pokrenulo je čak 86 izazova. Godišnje imamo oko 30 novih ambasadora. Mi smo u Vipnetu dosta uključeni u promociju rada udruga i korištenja crowdfundinga za razvoj i realizaciju projekata. Držimo predavanja i educiramo kako se uključiti  na platformu i koje su dodatne pogodnosti. Želimo međusobno povezati udruge i volontere te osigurati razmjenu znanja i iskustva. Želja je još snažnije angažirati i lokalnu zajednicu te osigurati udrugama platformu putem koje mogu direktno financirati konkretne razvojne projekte u svojim sredinama.

Kakvi su projekti najčešće u pitanju?
Najbrojniji ambasadori su Vipovci, a među njima najveći broj je trkača, članova  Vip running tima koji trkačke izazove posvećuju udrugama. Kako smo i najavili da ćemo do kraja godine promijeniti naziv u A1 Hrvatska organizirali smo humanitarnu akciju prodaje promotivnog materijala zaposlenicima, što je ujedno bio simbolični oproštaj od Vip brenda. Prikupljeno je više od 40.000 kuna, a novac smo donirali za najveći jedriličarski projekt za djecu i mlade roditelja slabijeg socijalno-ekonomskog statusa. Flota mira jedri jednom godišnje u Hrvatskoj i okuplja više od 1000 djece iz Hrvatske i ostalih zemalja u regiji koji jedre na stotinjak brodova s jedinstvenim ciljem - za mir i toleranciju. 

Koje su brojke obilježile projekt?
Prvu godinu smo zaključili s 100.000 kuna donacija, a već godinu kasnije prikupljeno je 140.000 kuna u godini dana. Naš je cilj da godišnji broj uključenih, kao i iznos donacija raste barem za 20 posto u odnosu na godinu prije i drago mi je da smo u tome i više nego uspješni. Ulaganjem u razvoj zajednice oko platforme Čini pravu stvar želimo omogućiti udrugama da realiziraju svoje potencijale, a pojedincima da glasno progovore o društvenim problemima. To je naš doprinos razvoju kulture solidarnosti u društvu

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve