Delta pregovara o spajanju s Northwestom i Unitedom

Autor: Ksenija Končevski , 16. siječanj 2008. u 06:30

Združivanjem s jednim od avioprijevoznika nastala bi najveća američka aviotvrtka

Treća najveća američka aviokompanija Delta Air Lines istovremeno pregovora o spajanju s domaćim rivalima United Airlinesom (u sklopu UAL-a) i Northwest Airlinesom nadajući se da će unutar sljedeća dva tjedna postići dogovor s jednim od njih. Naime, kako javlja poslovni list The Wall Street Journal pozivajući se na izvore upoznate s pregovorima, vodstvo Delte prošloga je petka dalo zeleno svjetlo predsjedniku uprave Richardu Andersonu da simultano pregovara s oba američka avioprijevoznika. Međutim, stručnjaci u avioindustriji ističu da će se Delta u slučaju uspješnog zaključenja spajanja s drugom, odnosno petom najvećom američkom aviokompanijom naći pod povećalom američkog antitrustovskog regulatora. Razlog tome je što bi Delta, koja je lani u travnju isplivala iz stečaja, po združivanju s jednim od ta dva avioprijevoznika prerasla u najveću američku aviotvrtku. Iz uprava triju kompanija zasad se nisu izjašnjavali o potencijalnim pregovorima o spajanju.

Dok neka korporativna spajanja imaju mali utjecaj na potrošače, spajanje dviju velikih aviokompanija bitno utječe na putnike jer, kako tvrde stručnjaci, a prenosi WSJ, obično rezultira poskupljenjem karata i padom kvalitete usluge. U problemima zahvaćenoj avioindustriji u SAD-u za naklonost putnika bori se čak devet aviokompanija koje skupo gorivo i recesiju pokušavaju prevladati eliminaranjem većih rivala, što analitičari smatraju jednim od glavnih razloga Delte za spajanje s Unitedom ili Northwestom. Istovremeno upozoravaju da spajanje velikih igrača u aviosektoru obično rezultira padom kvalitete usluga što pripisuju osoblju nezadovoljnim promjenama, kao primjere navodeći kašnjenje letova, izgubljenu prtljagu i zbrku na aerodromima kao u slučaju spajanja US Airwaysa i America West Airlinesa 2005. “Spajanje aviokompanija pogoduje dioničarima i tvrtki, no ne i putnicima”, ustvrdio je šef neprofitne američke grupe Aviation Consumer Action Project, a osim toga otvara se i nova mogućnost za nove aviokompanije i diskontne prijevoznike koji popunjavaju praznine smanjene usluge i traže nove mogućnosti kada veći rivali poskupe cijene karata.

Izlazak iz stečaja 30. travnja lani Delti je omogućila međunarodna aviostrategija jer su na transatlantskim rutama karte skuplje, a za razliku od američkih letova zasad nema niskotarifne konkurencije. Da bi iskoristila prednosti Sporazuma o otvorenom nebu, kako smo već pisali, Delta je u listopadu prošle godine sklopila suradnju s francusko-nizozemskim avionskim prijevoznikom Air France-KLM-om na transatlantskim rutama između Sjedinjenih Američkih Država i Europe, odnosno londonske zračne luke Heathrow. Rute između SAD-a i londonskog Heathrowa najprofitabilnije su na svijetu, a Air Franceu i Delti će zajednički generirati 8 milijardi dolara prihoda godišnje. Zahvaljujući sporazumu o otvorenom nebu koji na snagu stupa 30. ožujka bit će pridodane nove aviorute i veći broj putovanja između Europe i SAD-a. Prva faza suradnje Air France-KLM-a i Delte obuhvatit će sve transatlantske letove između sjedišta Air Francea i Delte, te sve letove od zračne luke Heathrow do SAD-a. Potom će od 2010. velik broj letova na svim odredištima između Europe, Mediterana i Sjeverne Amerike postati dijelom toga zajedničkog pothvata.

Komentirajte prvi

New Report

Close