Debeljak uspio srušiti Gucićevu cijenu

Autor: Božica Babić , 20. prosinac 2009. u 22:00

Iako se prije dva tjedna pojavila spekulacija kako će prvi čovjek Mercatora Žiga Debeljak za Getro platiti 50 milijuna eura, upućeni izvor tvrdi da je cijena niža

Vjekoslav Gucić u zagrebačkom hotelu Aristos u petak je konačno dogovorio prodaju trgovačkog lanca Getro slovenskom Mercatoru. Mercator preuzima poslovanje, opremu, brend i robne marke kao i sve zaposlenike Getroa, dok će u Gucićevu vlasništvu ostati nekretnine za koje će s Mercatorom sklopiti ugovor o dugotrajnom zakupu. Postignut je i dogovor o ispunjenju obveza prema dobavljačima, stoji u priopćenju o ugovorenom poslu uz napomenu da su i financijski parametri transakcije povjerljivi pa ostaju tajna za javnost. U potragu za kupcem Gucić je krenuo proljetos, pregovarao je s više zainteresiranih među kojima su bili Konzum i Kaufland te nekoliko fondova, no Mercator je dovršio postupak. U javnosti se spekuliralo da isklična cijena koju Gucić traži iznosi 100 milijuna eura te da je malo vjerojatno da će ih dobiti. Posljednja investicija vezana uz Getro bila je 2006. u Sisku, dok su 2007. obnovljeni centri u Bjelovaru i Sinju. Većina objekata zbog nedovoljna održavanja postala je derutna, što je uz još neke manjkavosti u sustavu kupce odagnalo od Getroa koji u kontinuitetu nekoliko godina bilježi pad prihoda.

Koban dug EBRD-u
Poslovanje Getroa bilo je opterećeno i kreditom uzetim kod EBRD-a. S padom prometa Gucić se uvalio u nevolju neredovita servisiranja duga, što je također utjecalo na odluku o prodaji. I dok su neki potencijalni kupci redom odustajali, upornost Mercatora završena je ne samo ugovorom o preuzimanju već navodno i znatnim rušenjem cijene. Iako se prije dva tjedna pojavila spekulacija kako će prvi čovjek Mercatora Žiga Debeljak za Getro platiti 50 milijuna eura, upućeni izvor Poslovnom dnevniku tvrdi da je cijena niža. Koliko je tome kumovalo odugovlačenje pregovaranja i Gucićeva ustrajanje na visokoj cijeni, što je Mercatoru ostavilo dovoljno vremena da ispipa sve slabe točke u poslovanju Getroa, a koliko činjenica da je hrvatski dio Mercatora u veljači preuzeo Hrvoje Štorga koji je prethodno karijeru gradio u Getrou, nemoguće je otkriti, a u upućenim kuloarima čuju se oprečne tvrdnje. Kako je “omča” EBRD-a postajala čvršća, Gucić je, kaže izvor, morao zaključiti prodaju. Njegova tvrdoglavost dovela ga je do pozicije da će novce koje će dobiti od Mercatora navodno samo prebaciti na račun bankara. Njemu ostaje tek buduća naknada za najam 16 centara koja, s obzirom na to da je riječ o površini od 110.000 četvornih metara, vjerojatno neće biti zanemariva. Izbori li “stanarinu” od samo pet eura, to je pola milijuna eura za mjesec.No nepoznanica je tko će plaćati trošak grijanja/hlađenja te održavanja objekata jer za vrijeme definiranja kupoprodajnog ugovora i prodavatelj i kupac inzistirali su da o tome brine suprotna strana. Mercator pak s novom akvizicijom gotovo udvostručuje svoj prodajni prostor i promet, a znatno povećava i kadrovski popis.

Mercator uvjerljivo drugi
Polazi li se od prometa u 2008. kada je Mercator zabilježio 2,6 mlrd. kuna, a Getro 1,9 mlrd., to je gotovo 4,5 mlrd. kuna, dok je prodajna površina veća od 250.000 kvadrata, broj zaposlenih narastao je na 4500, a tržišni udjel je 8-9 posto. Spomenuti parametri učvrstit će Mercator na drugoj poziciji među 10 najvećih hrvatskih trgovaca. Nakon provedbe strateškog povezivanja Mercator namjerava zadržati robnu marku “Getro” te nastaviti s njezinim razvojem na tržištu hrvatske i okruženja. Preuzimanje je dio dugoročne Mercatorove strategije prerastanja u najvećeg trgovca u jugoistočnoj Europi. Dogovor o povezivanju treba ocijeniti i Agencije za tržišno natjecanje.

Komentirajte prvi

New Report

Close