Damir Sabol u pohodu na posao sa 100 milijuna računa

Autor: Bernard Ivezić , 23. rujan 2010. u 22:00

Konkurenti D. Sabolu su Hrvatska pošta, Fina, Konzum, telekom operateri, a dijelom i banke

Nakon što se deset godina uspješno takmičio s Hrvatskim telekomom, te mu na kraju prodao svoju tvrtku Iskon za 100 milijuna kuna, investitor Damir Sabol, krenuo je u novu utrku. Ovoga puta takmaci su mu Hrvatska pošta, Fina, Konzum, telekom operateri, a dijelom i banke. Nova tvrtka Damira Sabola Računi.hr završila je razvoj sustava koji omogućava elektroničko izdavanje, distribuciju i plaćanje računa, te je primila prvu investiciju od 900.000 kuna od državne agencije Bicro.

Rast e-bankarstva
“U Hrvatskoj se godišnje izda oko 100 milijuna računa, a postojeći sustav koji uključuje tiskanje, dostavu i mjesta na kojima se računi mogu platiti, skup je i manje efikasan od našeg rješenja”, kazao je za Poslovni dnevnik Damir Sabol. Najveću mrežu za plaćanje računa u Hrvatskoj, uz banke, ima Hrvatska pošta. Iako iz kompanije do zaključenja broja nismo primili pokazatelje poslovanja s računima, ova tvrtka prema dostupnim informacijama ima 1147 poštanskih ureda i prosječno 100.000 posjeta građana dnevno. Osim kroz obradu plaćanja računa, Hrvatska pošta na tom poslovanju zarađuje i kroz njihovu dostavu građanima i tvrtkama. Voditeljica odnosa s javnošću Konzuma Ana Mitrović kaže da nude mogućnost plaćanja računa na više od 330 lokacija. Dodaje da građani u Konzumu mjesečno plate preko 200.000 računa te da usluga bilježi velik rast. Račune je također moguće platiti u Fini, koja nudi mogućnost plaćanja računa bez provizije za mnogo komunalnih službi, te putem šalterskih i internetskih mreža banaka. Damir Sabol ističe da im banke u tom poslu ipak nisu konkurenti već partneri. “Dvadeset banaka priključilo se projektu i očekujemo da ćemo do kraja godine imati prve implementacije u internetskim sustavima banaka”, kaže Sabol. Dodaje da u Hrvatskoj internetsko bankarstvo koristi 600 do 700 tisuća građana pa je potencijal za uspjeh usluge već na samom početku vrlo velik. “U Hrvatskoj se e-bankarstvo koristi znatno više nego u regiji, a to je dosta manje nego u nordijskim zemljama gdje uslugu koristi 70 posto građana”, tvrdi Sabol.

Odgovor konkurencije
Ovdje očekujemo slične trendove tijekom idućih tri do pet godina. Ipak pred projektom je još mnogo izazova. Primjerice, Zagrebačka banka već posjeduje sličan sustav zvan eUplatnice, ali ograničenog uspjeha. Operateri pak razvijaju mogućnost plaćanja računa na televizoru u sklopu usluge digitalne televizije. H1 Telekom takvu uslugu razvija u suradnji s HPB-om.

Rezanje troškova

Jeftinija naplata
Sabol kaže da je u tvrtku Računi.hr do sada uložio 750.000 kuna. te da se zbog Bicrovog ulaganja od 900.000 kuna obvezao uložiti još barem toliko. Kaže da će sustav omogućiti tvrtkama da na naplati računa uštede do 50 posto troškova jer neće morati tiskati i distribuirati papirnate uplatnice. Primjerice, Zagrebački holding je lani uveo jedinstvenu uplatnicu kako bi smanjio trošak naplate s 18 na 7 mil. kuna. Neke tvrtke stoga račune dostavljaju na e-mail.

Komentirajte prvi

New Report

Close