Da se plaćalo prema cjenicima, kampanja bi stajala 26 mil. kn

Autor: Poslovni.hr , 04. prosinac 2011. u 22:00

Razlika procijenjene vrijednosti kampanje i službenih izvješća kod HDZ-a i Kukuriku koalicije u milijunskim iznosima

Procjena vrijednosti oglasnog prostora, koju je za udruge GONG i Transparency International Hrvatska radila agencija Promocija plus, pokazala je da su stranke, koalicije i nezavisne liste u pretkampanji i kampanji trebale potrošiti 26 milijuna kuna, od čega HDZ nešto više od 37 posto, a Kukuriku koalicija nešto manje od 36 posto.

HDZ je, prema procjeni, na pretkampanju i kampanju, odnosno od 15. listopada do 26. studenoga, s javno objavljenim popustima i bez PDV-a na oglašavanje trebao potrošiti 9,7 milijuna kuna, a Kukuriku koalicija 9,2 milijuna kuna, izvijestili su na konferenciji za nevladine organizacije GONG i Transparency International Hrvatska, napominjući da prikazani iznosi ne predstavljaju iznose koje su stranke i nezavisne liste stvarno platile za troškove oglašavanja jer je moguće da ne sadrže sve popuste. Od ostalih sudionika izbora, prema procjeni vrijednosti oglasnog prostora, milijunski iznos još su prešli HSS, 2,5 milijuna kuna, i Nezavisna lista Milana Bandića, 1,2 milijuna kuna. Predstavnici udruga kazali su da se kod HDZ-a i Kukuriku koalicije razlikuje procijenjena vrijednost oglasnog prostora od troškova koje su ti izborni sudionici naveli u financijskim izvještajima, dok kod ostalih sudionika izbora nema većih odstupanja.GONG i TIH nisu iznijeli kolika je razlika između procijenjene vrijednosti kampanje i iznosa koje su HDZ i Kukuriku koalicija naveli u svojim financijskim izvješćima, ali navode da je riječ o milijunskim iznosima. Drže da razlika u procijenjenom iznosu vrijednosti kampanje i službenih izvješća proizlazi iz toga što su HDZ i Kukuriku koalicija vjerojatno od oglašivača dobili popuste na količinu oglasa. Smatraju da cjenici i popusti prema kojima su dogovarane cijene oglasnog prostora predstavljaju moguće “sive zone”. Izvršni direktor GONG-a Dragan Zelić stoga je pozvao izborne sudionike da objave prema kojim su cjenicima i uvjetima dobili te popuste kako se ne bi, kako je rekao, ispostavilo da je to netko drugi platio. TIH i GONG drže da stranke ne bi smjele imati popuste na količinu oglasnog prostora. Predsjednik TIH-a Nikola Kristić ustvrdio je da netransparentnost cjenika i popusta dovodi do toga da podaci nisu provjerljivi i onemogućuje kvalitetan nadzor financija kampanja. Udruge su ocijenile da su stranke ostvarile vidljiv napredak u transparentnosti financiranja izbornih kampanja. Također su pohvalile Državno izborno povjerenstvo, ocijenivši da to tijelo postavlja prihvatljive standarde transparentnosti financiranja kampanja. (pd)

Komentirajte prvi

New Report

Close