Copywriterima izvana jezik nije problem

Autor: Sergej Novosel Vučković , 08. prosinac 2019. u 22:00
Najviše nedostaje dizajnera, digitalnih analitičara, poznavatelja multimedije, kaže Božidar Abramović, šef Udruženja marketinga HGK

HGK za uvoz marketingaša, savjetnika za odnose s javnošću…, no čeka ukidanje kvota.

Od 78.470 novih kvota za strane radnike, koliko je Vlada odobrila za iduću godinu, a što je za 10-ak tisuća više u odnosu na ovu, našlo se i 490 za komunikacije, marketing i digitalne medije.

Za tu količinu izborila se Hrvatska gospodarska komora zahvaljujući zalaganju i inicijativi svojeg Udruženja marketinga, koje, pokazala je analiza potreba za kvalificiranim radništvom u informacijskoj i komunikacijskoj industriji, zaista vapi za ekspertima pa je i njihovo dovođenje izvana postalo imperativ. Predsjednik Udruženja Božidar Abramović kaže da su uspjeli osvijestiti nedostatak radne snage u tim zanimanjima koja su ipak relativno nova na tržištu rada.

No, iako ocjenjuje da je rješenje o odobrenju dozvola za strance dobro, komentira da je to privremeno. "Dobro je jer je manjak kadrova problem na razini države. Privremeno je jer moramo nekako poslovati do donošenja novoga Zakona o strancima i ukidanja kvota. Odgovarajući je kadar često ključ dobivanja posla. Ako nema osobe potrebnih kvalifikacija na zavodu, moramo moći uvesti radnika iz inozemstva", upozorava Abramović. 

Novi Zakon o strancima, koji bi tržište gotovo maksimalno liberalizirao namjerom ukidanja kvota, a što pozdravljaju i HGK i Hrvatska udruga poslodavaca (HUP), trebao bi stupiti na snagu u 2020. i olakšati zapošljavanje inozemaca. Za njima raste potreba u IT industriji, jednoj od naših rastućih izvoznih uzdanica, no Udruženje marketinga HGK (s oko 1600 članica) ukazuje na to da ih nedostaje i u marketingu i komunikacijama. Premda je produkcija takvih kadrova u domaćem visokom školstvu pozamašna.

"Visoka produkcija ne znači da su njihove kvalifikacije prilagođene potrebama tržišta rada, koje se vrlo brzo mijenja. Često nemaju adekvatnog iskustva. I ne bih se složio da je u vrijeme intenzivne digitalne transformacije linija razgraničenja između marketinga i komunikacija s jedne te IT-ja s druge tako jasna. Nema dobrog komunikacijskog stručnjaka koji ne razumije digitalno", govori nam Abramović.

Među 490 novih kvota dio ih se odnosi i na zanimanja poput copywritera i savjetnika za odnose s javnošću, kojima je jedan od ključnih alata u poslu poznavanje (hrvatskog) jezika. Na pitanje hoće li stranci imati problema s jezičnom prilagodbom, čelnik HGK-ovog Udruženja ipak nije posve precizno odgovorio: "Kvote su dobar odraz potreba članica budući da ne rade samo za hrvatsko, već i za strana tržišta", poručio je Božidar Abramović.

Komentirajte prvi

New Report

Close