Članstvo u EU strelovito podiglo promete dostavljačkih kompanija

Autor: Darko Bičak , 29. rujan 2014. u 22:00
Dugotrajan i skup postupak carinjenja za robu koja se prevozi između Hrvatske i 27 članica EU više nije potreban

Zbog sniženih cijena ekspresnih dostava prema EU domaći izvoznici su znatno konkurentniji na europskom tržištu, što za njih znači više posla, a automatski i više pošiljaka za kompanije koje se bave dostavom.

Ulazak Hrvatske u punopravno članstvo Europske unije doveo je do velikih promjena, uglavnom pozitivnih, u poslovanju većine hrvatskih tvrtki, a možda je ponajviše profitirao kurirski sektor.

Naime, do prije godinu dana su "hitne" pošiljke, zbog carinskih i inih administrativnih zapreka, znale iz Hrvatske u zemlje EU-a i obrnuto stići tek za par dana, dok se danas to vrijeme mjeri u satima. Isto tako, zbog smanjene papirologije i ubrzanog poslovnog procesa, generalno je došlo i do pada cijena. No, veće tržište je povećalo i konkurenciju iz Europe, a čak i neke domaće tvrtke koje su prije bile orijentirane samo na hrvatsko tržište, sad tako djeluju na "proširenom terenu".

U Overeseasu, inače partneru globalnog UPS-a, kažu da je najvidljiviji efekt ulaska Hrvatske u EU značajno povećanje međunarodnog broja pošiljaka, što u uvozu, što u izvozu. Marijana Koprivnjak, supervizor u odjelu prodaje Overeseasa naglašava da su zabilježili znatnu, očekivanu promjenu strukture prihoda. Naime, smanjio se prihod od carinskog zastupanja, no porastao je prihod od međunarodnog prijevoza s EU, a ukupno je poslovanje pokazalo rast. "Efekti ulaska u Uniju su višestruki. Osim što su snižene cijene ekspresnih dostava prema EU, mi smo uveli ekonomičnu cestovnu dostavu pošiljaka u EU, duljih tranzitnih rokova i vrlo povoljne cijene. Izvoznici, naši korisnici, su zbog tih povoljnijih cijena značajno konkurentniji na EU tržištu. Konkurentnija ponuda naših kupaca znači više izvoza, a to za nas znači više pošiljaka", kaže Koprivnjak.

 

130posto

porastao je promet Hrvatske pošte prema zemljama Europske unije

Dodaje da se najveća promjena vidi kod zadovoljstva privatnih korisnika koji sada bez straha od carinskih troškova mogu kupovati u EU i naručene predmete dobiti ranije.Ulazak u Uniju je bio bitan moment i za DPD iz kojeg također poručuju da je članstvo dramatično pojednostavilo, pojeftinilo i ubrzalo isporuku paketa u Hrvatsku i iz Hrvatske prema europskim zemljama. Kako pojašnjava Igor Jakovljević, menadžer francuskog DPD-a u Hrvatskoj i Sloveniji, DPD Paketna dostava prometnula se u znatno ozbiljniju kurirsku kompaniju čije tržište nije samo unutar granica Hrvatske.

Zadovoljno 'trljaju' ruke
"EU je doveo do toga da smo postali jedna od vodećih internacionalnih kurirskih kompanija u Hrvatskoj. Efekti ulaska u EU bili su vidljivi već nakon samo četiri mjeseca. Već tada je DPD zabilježio porast od 500 posto u uvoznom segmentu, dok je porast u izvozu porastao 10 puta", kaže Jakovljević. Unatoč kontinuiranoj i dugogodišnjoj gospodarskoj krizi u Hrvatskoj, ukupni promet DPD-a raste 25 posto dok je promet s inozemstvom veći za 350 posto, kažu u toj tvrtki. "Drastično smo snizili cijene za međunarodni promet.

 

Jakovljević

Efekti ulaska u EU bili su vidljivi već nakon četiri mjeseca. Već tad smo imali rast od 500% u uvoznom segmentu, a izvozni je porastao 10 puta

Osim znatno povoljnijih cijena, naši su korisnici dobili i kvalitetniju uslugu jer smo nakon ulaska u EU u stanju ponuditi znatno brža tranzitna vremena za međunarodne pakete koja su vrlo kompetitivna čak i kurirskim kompanijama koje koriste zračni prijevoz. Tako je, na primjer, tranzitno vrijeme za Njemačku dva do tri radna dana, za Austriju dva, za Francusku i Veliku Britaniju tri do četiri radna dana. Također bitno je istaknuti i 24-satnu uslugu između Hrvatske i Slovenije koja je jedan od naših najvećih trgovinskih partnera", navodi Jakovljević.Na efekte zajedničkog europskog tržišta nisu imuni ni u tvrtki A2B Express Logistika, koja je donedavno, pod imenom Rhea, bila partner globalnog FedExa. Kako pojašnjava Josip Krznarić, vlasnik i direktor A2B-a, njegova grupacija, koja djeluje u cijeloj regiji, se posljednjih godina pripremala za ulazak Hrvatske u EU te je u skladu s time planirala i razvijala svoje poslovanje.

 

350posto

porastao je promet s inozemstvom tvrtke DPD

"Uzevši u obzir iskustvo i dugogodišnju prisutnost na tržištu logistike i transporta, prepoznate su potrebe klijenata kojima A2B Express Logistika nudi sve logističke usluge na jednom mjestu: hitnu kurirsku dostavu od vrata do vrata, usluge cargo zračnog transporta, pomorskog transporta, cestovnog transporta (inozemnog i tuzemnog), distribucije u Republici Hrvatskoj, skladištenja i usluge carinskog posredovanja", kaže Krznarić. Dodaje da je ulaskom Hrvatske u EU došlo do dolaska europskih kompanija na naše tržište kao i do promjene navika kupaca – naručuju se manje količine robe po principu "just in time" te do porasta u segmentu internet trgovanja.

Smanjeni troškovi
Da je ulazak u punopravno članstvo EU-a donijelo veliko pojednostavljenje i pojeftinjenje trgovine s europskim zemljama, smatraju i u DHL-u. "Najveća prednost za DHL je u tome što su pošiljke koje se upućuju prema Hrvatskoj iz zemalja članica EU smatraju robom u slobodnom prometu i to je uvelike pojednostavilo naše poslovanje i poboljšalo očekivana tranzitna vremena. Oko 60 posto svih naših uvoznih i izvoznih pošiljaka koje prevozimo su iz zemalja članica EU. Dugotrajan i skup postupak carinjenja za robu koja se prevozi između Hrvatske i 27 drugih država članica EU više nije potreban. Roba se može slobodno transportirati između Hrvatske i drugih država EU. Kao rezultat toga, troškovi su znatno smanjeni za međunarodne prijevoze, što olakšava poslovanje za hrvatske tvrtke koje posluju s inozemnim partnerima", kaže Srebrenka Saks, direktorica DHL Internationala. U proteklih godinu dana DHL-u je međunarodni promet porastao za 3,5 posto, a ako se gleda samo promet prema zemljama Unije, onda je rast 17 posto. Saks procjenjuje da snažan dvoznamenkasti rast dolazi od uvoza u Hrvatsku, ponajviše radi kupovine putem interneta. Također očekuje da će se rast nastaviti u segmentu B2C poslovanja, i to najmanje 20 posto.

 

Saks

U proteklih godinu dana DHL-u je međunarodni promet porastao 3,5 posto, a gleda li se samo promet prema zemljama Europske unije, rast iznosi 17 posto

Nacionalni operater
Iako je Hrvatska pošta kao nacionalni operater prije svega orijentirana na pokrivanje "svakog kutka" Hrvatske, i u toj tvrtki su osjetili efekte zajedničkog tržišta. "Ulaskom u EU zabilježen je porast broja pošiljaka iz zemalja Unije. HP je uveo znatno povoljnije cijene slanja paketa u zemlje EU nedavnim pristupanjem grupi EPG, koje su članovi svi veliki nacionalni poštanski operatori u Europi. To je omogućilo bolje uvjete slanja paketa našim korisnicima s cijenama nižim od 30 do 55 posto", navode u Korporativnim komunikacijama Pošte.

Dodaju da su njihovi klijenti prepoznali ove novitete te je broj pošiljaka za zemlje EU prvih šest mjeseci porastao za gotovo 130 posto. HP je u ovogodišnjem razdoblju dostavio 148% paketa više no lani. "Svim paketima koji prolaze kroz mrežu EPG-a osiguran je brži postupak u usmjeravanju i prijenosu u odnosu na ostale pakete. Hrvatska pošta ima ugovore o partnerstvu sa Slovenskom i Njemačkom poštom/DHL-om te je u pregovorima s ostalim potencijalnim partnerima. Važno je istaknuti i EMS (Express Mail Service) uslugu, koja označava međunarodnu suradnju nacionalnih poštanskih operatora diljem Europe i svijeta, a u tom kontekstu potvrđuje i da su najveći svjetski igrači prepoznali HP kao najkvalitetnijeg partnera", navode u Pošti.  

 

Krznarić

Ulaskom u EU na naše su tržište stigle europske kompanije, raste segment internet kupnje, a promijenile su se navike kupaca – naručuju se manje količine robe

Online trgovanje

Hrvatska pošta uvela uslugu e-paket

Iz Hrvatske pošte kažu da su se već pripremili za zahtjeve e-trgovine uvođenjem usluge e-paket s kojom se Pošta htjela približiti korisnicima koji imaju potrebu slanja paketa fizičkim osobama, a u poslovanju im je ključna brzina dostave. Usluga e-paket namijenjena je poduzetnicima koji se bave prodajom, internetskom trgovinom, TV-prodajom i kataloškom prodajom. "U budućnosti ćemo se i dalje razvijati prema potrebama tržišta e-trgovine na način da ćemo garantirati sigurnost naplate i dostave naručenih proizvoda", kažu u Pošti.

Komentirajte prvi

New Report

Close