Čak 24% manje ugovora za nove brodove

U domaćim brodogradilištima svega tri nove gradnje, Foto: Duško Marušić / Pixsell U domaćim brodogradilištima svega tri nove gradnje, Foto: Duško Marušić / Pixsell

U prvom kvartalu i u domaćim škverovima ocrtava se negativan svjetski trend.

Prvo tromjesečje za svjetsku brodogradnju u znaku je povratka na negativne trendove koji traju još od početka globalne krize 2008., uz kratki i blagi oporavak zabilježen u prošloj godini. Ugovaranje novih gradnji manje je za 24 posto u odnosu na prvi kvartal 2017., a prema analizi Hrvatske brodogradnje Jadranbrod, ugovoreno je ukupno 186 brodova vrijednosti 14,9 milijardi američkih dolara, nosivosti 17,2 milijuna tdw i 6,2 milijuna kompenziranih bruto tona (cGT).

Najviše narudžbi brojčano ugovorili su kineski brodograditelji (78 brodova), dok su južnokorejski lideri po ugovorenim cGT-ima i vrijednosti brodova (5 mlrd. dolara). Što se tipova novih gradnji tiče, nastavlja se interes za LNG plinske tankere, čije su narudžbe veće za 23 posto, dok je najveći pad ugovorenih brodova za opći teret, te tankera za kemikalije i specijalne tankere. Hrvatska brodogradilišta prate globalni trend - u prva tri mjeseca u knjigama narudžbi imaju upisana tek tri nova plovila, vrijedna svega 2 mil. dolara. Unatoč nekim pozitivnim očekivanjima koja mogu utjecati na brodogradnju, politički odnosi poput nedavnih poteza SAD-a i Kine s najavom novih carinskih mjera otvaraju vrata daljnjoj nesigurnosti.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!