CA za opstanak treba strateški partner

Siniša Hajdaš Dončić, Sanja Steiner, Dražen Klarić, Oleg Butković i Andrea Borošić/Igor Šoban/PIXSELL Siniša Hajdaš Dončić, Sanja Steiner, Dražen Klarić, Oleg Butković i Andrea Borošić/Igor Šoban/PIXSELL

Povećanje prometa roba i putnika u zračnom prometu je vidljivo, no velik izazov bit će pronaći partnera nacionalnom zračnom prijevozniku.

Pronalazak strateškog partnera jedini je izlaz za Croatia Airlines, poručio je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u utorak na šestoj tematskoj konferenciji Hrvatska kakvu trebamo (HKT) koju je Večernji list kao organizator ovaj put posvetio prometnoj budućnosti Hrvatske.

  "Povećanje prometa roba i putnika u zračnom prometu je najvidljivije, ali naći partnera za CA će biti jedan od najvećih izazova u zračnom prometu. U prvom tromjesečju u odnosu na prošlu godinu imamo porast od 20 posto i to nam svima ide u prilog, ali je i rezultat svega onoga što je dosad napravljeno po pitanju gradnje i infrastrukture", kazao je ministar Butković. Osvrnuvši se i na pojedinačne segmente ovog sektora, za željeznički je promet rekao da će morati proći trnovit put do stabilnosti.

"Bit će mnogo teže nego što je bilo u cestovnom sektoru. Dio strukturiranja je proveden, ali to su bile stvari kozmetičke naravi", naglasio je. Govoreći o cestovnom segmentu, najavio je otplatu duga do 2033. te spomenuo evidentan rast prometa i prihoda, oslanjajući se na šest posto više vozila na autocestama i 8,4 posto više prihoda samo do 27. svibnja ove godine.

 

Huzjan

Čak ni s ukidanjem naplate cestarine gužve na autocestama ne mogu se izbrisati.

U nastavku, znanstvenica i sveučilišna profesorica Sanja Steiner je prezentirala Hrvatsku u mreži europskih koridora, a potpredsjednica HGK za graditeljstvo, promet i veze Mirjana Čagalj budućnost cestovnog prometa. Ona je navela podatak da se broj registriranih osobnih automobila povećao sa 184 tisuće u 1970. na više od milijun i pol 2017. kao i da do 1972. u Hrvatskoj nije bilo autocesta, a danas ih imamo 1228 km. U sklopu četiri panel diskusije preporučeno je pojeftinjenje cestarine za građane Hrvatske izvan ljetne sezone, kao i da se teretni promet preusmjeri na autoceste tijekom sezone ne bi li se smanjilo opterećenje državnih prometnica.

Direktor HAC-a Boris Huzjan rekao je da će novi sustav naplate smanjiti gužve, ali da se čak ni ukidanjem naplate gužve ne mogu potpuno izbrisati.

Predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić je istaknuo očekivanje da do 2033. godine neće biti nijedne naplatne kućice te da treba naći način za zbrinjavanje radnika, a izjasnio se i da sustav naplate po kilometru smatra pravednijim. Vodeći hrvatski stručnjaci su raspravljali i o pronalasku konkretnih rješenja za neke od aktualnih izazova kao što je pitanje povratka prometa na željeznice i tereta u pomorske luke, o gužvama na hrvatskom i europskom nebu te, naravno, sigurnosti i ekološkom prometu u Hrvatskoj. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!