Broj prodanih kino ulaznica i stanovnika u Hvatskoj prvi puta isti

Autor: Poslovni.hr/Hina , 11. veljača 2017. u 11:15
Foto: Shutterstock

Gledanost u hrvatskim kinima predstavlja porast od 9,1 posto u odnosu na 2015. godinu, a za 4,2 posto porastao je i udio domaćih filmova u odnosu na 1,9 posto zabilježenih 2015. godine.

Tijekom Međunarodnog filmskog festivala u Berlinu, Europski audiovizualni opservatorij predstavio je prvu procjenu gledanosti filmova u kinima EU-a, utvrdivši da ukupan broj prodanih kino ulaznica nastavlja rasti, te da se u 2016. prodalo njih 994 milijuna što je u odnosu na prethodnu godinu porast od 1,6 posto,  odnosno 16 milijuna prodanih ulaznica više.

"Prošla je godina bila rekordna godina i u hrvatskim kinima: po prvi put od samostalnosti broj gledatelja dosegao je brojku od četiri milijuna, gotovo 4,3 milijuna, tako da je i omjer broja posjeta po glavi stanovnika također prvi put 1:1", priopćeno je u petak iz Hrvatskoga audiovizualnog centra (HAVC).

Ističe se kako je to najbolji rezultat postignut od 2004., a kada se tome pribroje ulaznice prodane u zemljama izvan teritorija Unije, brojka za 2016. penje se na više od 1,27 bilijuna, "što je pak najviše prodanih ulaznica u posljednjem desetljeću".

Posjećenost kinima unutar Unije porasla je u 19, a pala u tek pet od 24 zemlje – najviše ulaznica prodano je u Francuskoj (više od 7,4 milijuna), Poljskoj (više od 7,4 milijuna), Španjolskoj (više od 7,2 milijuna) i Italiji (više od 5,8 milijuna).

Iznimne rezultate postigle su i Češka koja s više od 2,7 milijuna prodanih ulaznica bilježi rast od više od 20 posto dok je prodaja u Slovačkoj porasla za više od 23 posto tj. na više od 1,1 milijun.

Gledanost u hrvatskim kinima predstavlja porast od 9,1 posto u odnosu na 2015. godinu, a za 4,2 posto porastao je i udio domaćih filmova u odnosu na 1,9 posto zabilježenih 2015. godine.

Značajan pad prodaje kino ulaznica zabilježen je u samo dvije zemlje, Njemačkoj i Engleskoj.

Izvan Unije vodeća po prodaji je Rusija sa 191 milijun prodanih ulaznica, a uz bok je Norveška gdje je kina posjetilo 13,1 milijuna ljudi što je najviše u posljednjih 40 godina.

Turska s druge strane već drugu godinu za redom bilježi pad prodaje pa je u 2016. prodano 58,3 milijuna karata što je za 3,6 posto manje nego godinu ranije.

"Prema prvim procjenama porast posjeta kinima pošle godine rezultat je distribucije velikog broja američkih filmova, ali i velika posjećenost u Italiji, Francuskoj, Poljskoj i Češkoj gdje su se gledali 'domaći' naslovi", stoji u obavijesti HAVC-a.

Najgledaniji filmovi unutar EU prošle godine bili su "Tajni život ljubimaca", "Potraga za Dorom", "Knjiga o džungli", "Zootropola", "Čudesne zvijeri i gdje ih naći", "Rogue One: Priča iz Ratova Zvijezda", "Ratovi zvijezda: Sila se budi", "Deadpool" i "Kapetan Amerika: Građanski rat".

Komentirajte prvi

New Report

Close