Bivši šef Brodosplita preoteo angažman Debeljaku, projekt će izraditi u 25 dana

Brod bi trebao biti maksimalne duljine 110 metara i ploviti brzinom od 18 čvorova/Ivo Čagalj/PIXSELL Brod bi trebao biti maksimalne duljine 110 metara i ploviti brzinom od 18 čvorova/Ivo Čagalj/PIXSELL

Čudina će projektiranje odraditi za 1,59 milijuna kuna, a Debeljakov škver čekat će natječaj za gradnju samog trajekta.

Posao na projektiranju novog putničkog i teretnog broda Jadrolinije Tomislavu Debeljaku, vlasniku DIV-a i Brodosplita, preoteo je bivši predsjednik uprave tog splitskog škvera Predrag Čudina.

Na javnom natječaju koji je proveden potkraj prošle godine njegov je projektni ured Classis iz Splita odabran kao partner za izradu novog idejnog rješenja, i to unatoč nešto višoj ponuđenoj cijeni u odnosu na Debeljakovu tvrtku Marine and Energy Solutions DIV.

Brzina je vrlina
Prijeloman je, čini se, bio kraći rok za obavljanje posla, koji je nosio 30 posto bodova na natječaju i Čudini osigurao prednost nad rivalima.  Prema Jadrolinijinim podacima o odabiru ponude i zaključenju ugovora potkraj prosinca, projekt bi trebao biti na stolu u Rijeci, jer se Classis državnom brodaru obvezao izraditi projekt i obaviti modelska ispitivanja u samo 25 dana. Osim Debeljakove tvrtke (koja je nudila izradu projekta u 90 dana) za projektiranje novog trajekta natjecao se i nizozemski C-Job&Partners B.V., dok je još jedna, "rezervna" ponuda DIV grupe odbačena kao nepravilna iz tehničkih razloga.

Čudina, kojeg u škverskim krugovima smatraju vrhunskim stručnjakom, projektiranje će odraditi za ukupnu cijenu od 1,59 milijuna kuna, što će, sudeći prema podacima servisa Poslovna.hr, biti i dosad najvažniji posao njegove tvrtke Classis.  Tvrtka je u 2016. i 2017. ostvarivala ukupne godišnje prihode od oko 600 tisuća kuna. Za DIV je, pak, bitan sljedeći natječaj koji će uslijediti na osnovu projekta kojeg je izradio Classis, onaj za gradnju trajekta.

Zasad još nema informacija kada će i pod kojim uvjetima Jadrolinija krenuti "u lov" za partnera za gradnju.  U Brodosplitu ne kriju želju da se ovaj Ro-Ro putnički brod gradi na njihovim navozima, te potvrđuju da će se svakako javiti na natječaj kada ga oglasi Jadrolinija, s kojom je škver nekada surađivao. Posljednjih godina suradnja je, doduše, stala, no ne samo sa splitskim, nego i drugim domaćim škverovima, jer riječki brodar potrebe za brodovima rješava i kupnjom polovnih. 

Garaže, liftovi, kabine...
Prema natječajnoj dokumentaciji za idejni projekt, novi trajekt trebao bi primati najmanje 900 putnika, od čega 700 u zatvorenom prostoru.  Brod bi imao garaže na dvije palube - glavnu za ukrcaj kamiona i gornju za osobna vozila za koja je potrebno osigurati prijam najmanje njih 200. Naručitelj, među ostalim, želi na brodu i dva lifta za putnike i jedan za posadu, te restoran i zatvorene salone za putnike, a za posadu smještaj u jednokrevetnim brodskim kabinama. 

Što se tehničkih detalja tiče, novi Jadrolinijin trajekt treba biti projektiran tako da zadovolji namjeru te kompanije da ga koristiti za najzahtjevnije linije - od Splita do Starog Grada na Hvaru, Visa i Vela Luke na Korčuli te Ublija na Lastovu.  Brod bi trebao biti maksimalne duljine 110 metara i širine 18,2 metra i ploviti brzinom od 18 čvorova, što bi osjetno skratilo vrijeme putovanja na tim rutama. 

Komentari (2)
  • majapavcc
    majapavcc 23:45 23.1.2019.

    A modelska ispitivanja će obaviti gdje?

  • August
    August 19:27 23.1.2019.

    Debeljakov škver?Otkad je on vlasnik škvera,neće ni on ni oni ništa graditi…puste priče medija

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve