Bistrica radi na zadržavanju turista

Autor: Marija Crnjak , 14. kolovoz 2015. u 12:00
Mariju Bistricu lani je na Veliku Gospu posjetilo oko 50 tisuća hodočasnika, Foto: Matija Topolovec / Pixsell

Tijekom blagdana Velike Gospe u hrvatskim svetištima se očekuje oko pola milijuna posjetitelja.

Tijekom blagdana Velike Gospe u hrvatskim svetištima očekuje se oko pola milijuna posjetitelja, izvijestilo je Ministarstvo turizma istaknuvši kako se dodatni razvoj vjerskog turizma predviđa u okviru Akcijskog plana razvoja kulturnog turizma temeljem turističke strategije. Iako u Ministarstvu tvrde da vjerski turizam u Hrvatskoj bilježi dobre rezultate, na terenu se pak doznaje da je taj segment turizma u većini destinacija daleko od potencijala, prije svega zbog nedostatka sadržaja za turiste.

“Kulturni i vjerski turizam proizvodi su u kojima Hrvatska ima velik potencijal za rast, a mogu se odvijati cijele godine. Hrvatska se na emitivnim tržištima u okviru programa Hrvatska 365 promovira i kao zemlja bogate kulturne baštine”, kaže ministar turizma Darko Lorencin.

Prema dostupnim podacima turističkih zajednica, Mariju Bistricu lani je na Veliku Gospu posjetilo oko 50 tisuća hodočasnika koji su ostvarili oko 250 noćenja. U ovoj godini očekuje se oko 55 tisuća hodočasnika te otprilike 300 noćenja. Svetište na Trsatu posjeti oko 40 tisuća ljudi, Aljmaš između 60 i 70 tisuća posjetitelja, dok Svetište Gospe Sinjske u kolovozu posjeti do 200 tisuća posjetitelja, kao i Svetište u Pleternici.

Za usporedbu, samo Međugorje u susjednoj BiH godišnje posjeti oko milijun turista koji ostvaruju oko 1,5 milijuna noćenja, no riječ je tek o procjenama jer Međugorje nema turističku zajednicu. Zapravo, ne postoje ni točne statistike posjećenosti hrvatskih svetišta jer je uglavnom riječ o dnevnim posjetiteljima koji se nigdje službeno ne registriraju, objašnjava za Poslovni dnevnik Josip Milički, načelnik općine Marija Bistrica, te otkriva velike ambicije za razvoj turizma.

“Radimo na tome da se uvođenjem novih sadržaja produlji vrijeme boravka posjetitelja. Zato nam je drago da je Marija Bistrica ušla kao poseban brend u turističku strategiju Krapinsko-zagorske županije koja je u izradi. Uz vjerski turizam planiramo promovirati gastronomiju i cikloturizam, ali i naše autohtone proizvode poput licitara i drvenih igračaka. U planu je i gradnja centra za posjetitelje, za koji već postoji idejno rješenje, Radimo na izmjenama prostornog plana i najkasnije za dvije godine trebala bi krenuti realizacija tog projekta vrijednog oko 30 milijuna kuna. Dio plana je i povezivanje obiteljskog smještaja u difuzni hotel, na čijem se prijedlogu radi u sklopu strategije razvoja općine”, ističe Josip Milički.

Komentirajte prvi

New Report

Close