Bina Istra nije obveznik PDV-a, a AZM-u se porez vraća

Autor: Marija Crnjak , 11. rujan 2012. u 13:15

Koncesionari ne vide ništa čudno u oprostu PDV-a jer kažu da je njihov status stvar pojedinačnih ugovora

Potpisavši ugovore s jedina dva privatna koncesionara autocesta u Hrvatskoj, tvrtkama Bina Istra, koja upravlja Istarskim ipsilonom, te Autocestom Zagreb-Macelj (AZM) koja drži istoimenu dionicu, država se zaista odrekla ubiranja punog iznosa poreza na dodanu vrijednost od tih tvrtki, kako su u ponedjeljak ustvrdili lokalni HDZ-ovci. Kako napominju u navedenim tvrtkama, sukladno svojim ugovorima s državom Bina Istra nije obveznik PDV-a, a Autocesta Zagreb-Macelj plaća PDV na ubranu cestarinu, no od države dobiva kompenzaciju u iznosu uplaćenog PDV-a putem Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Pritom je ugovor s Binom Istra potpisala upravo HDZ-ova Vlada 1995. godine, kad PDV još nije uveden.

Predstavnici dviju tvrtki ne vide nikakav problem u tome što ne plaćaju PDV, odnosno dobivaju kompenzaciju za njegov iznos jer njihov status nije propisan nikakvim posebnim propisima već je stvar pojedinačnih ugovora s koncesionarima. Odgovarajući na optužbe o visokoj cestarini unatoč tome što ne plaća PDV, generalni direktor Bina Istre David Gabelica ističe da njegova tvrtka naplaćuje najniži iznos cestarine u Hrvatskoj, demantirajući da je njihova cijena kilometra 51 lipu. “Za razliku od Hrvatskih autocesta koje kilometar naplaćuju 47 lipa, Bina Istra cestarinu naplaćuje 42 lipe po kilometru, s time da je ta cijena niža čestim korisnicima. Godine 1995. kad je postavljen ugovor s davateljem koncesije, PDV još nije uveden i prilikom njegova uvođenja postojale su dileme da se mijenja ugovor, no to bi izazvalo dizanje cijena naših usluga i to je osnovni razlog zbog kojih smo ostali oslobođeni PDV-a koji plaćaju korisnici”, pojasio je Gabelica, čija je tvrtka u većinskom vlasništvu francuskog Bouyguesa. Napominjući da prihod od cestarine čini od 95 do 98% prihoda koncesionara, član Uprave AZM-a Aleksandar Čaklović ističe da je svaka koncesija unikatni primjerak i rezultat dugotrajnih pregovora koncesionara i davatelja koncesije. Pojašnjava zašto AZM (u većinskom vlasništvu Strabaga) ima nešto više cijene cestarine od primjerice Bina Istre. “Ovisno o okolnostima, uvjetima održavanja cesta koji ovise o klimi ili pak količini prometa, koncesionarima se daju neki drugi uvjeti kako bi svaki projekt bio isplativ. Cijena cestarine se pak formira na način da pokrije troškove izgradnje i održavanja autoceste”, kaže Čaklović. Inače, država će kao suvlasnik AZM-u isplatiti ove godine 54 milijuna kuna (dakle Strabagu), a Bina Istri 165 milijuna kuna (odnosno tvrtki Bouygues). Naknadu za koncesije te tvrtke ne plaćaju jer nemaju dobit, ali ulažu u izgradnju.

Poruke HDZ-ovaca iz Osijeka

HDZ: Strani koncesionari ne plaćaju PDV a imaju velike prihode
Osječko-baranjski Županijski odbor HDZ-a protiv je davanja autocesta u koncesiju te prodaje Croatia osiguranja i Hrvatske poštanske banke, objavili su jučer. Vlast mora prepoznati koji su strateški interesi RH, rekao je na konferenciji za novinare lokalni čelnik HDZ-a Davorin Bubalović. Tajnik HDZ-ova Nacionalnog odbora za gospodarstvo Goran Soldo ocijenio je da su tvrtke poput CO-a i HPB-a “posljednja crtu obrane financijskog suvereniteta Republike Hrvatske”. Naglasio je da s koncesionarima na Istarskom ipsilonu i autocesti Zagreb-Macelj “postoje loša iskustva jer ne plaćaju PDV”. Soldo je istaknuo kako je HAC lani uplatio 436 mil. kuna PDV-a, a “strani koncesionari na ovim dionicama nisu platili ni kune PDV-a, iako su ostvarili velike prihode”.




Komentirajte prvi

New Report

Close