Bez letova daleka tržišta i dalje ‘tanka’, Kineza premalo, zakazali i Korejci

Autor: Marija Crnjak , 16. rujan 2016. u 07:41
Sa 30% lanjskog rasta u sedam mjeseci, Koreja je ove godine u istom razdoblju imala samo 6% rasta u dolascima/Kristina Štedul Fabac/PIXSELL

Najviše je gostiju iz Koreje (271 tisuća) te SAD-a (266 tisuća), no Amerikanci su napravili duplo više noćenja.

Iako broj putnika s dalekih tržišta za Hrvatsku svake godine raste, s iznimkom Japanaca koji zbog sigurnosti posljednjih godina radije ostaju kod kuće, unatoč dvoznamenkastom rastu s nekih tržišta brojke su još daleko od potencijala. Primjer je Kina, koja je postala najbrže rastuće emitivno tržište svijeta, a od gotovo 10 milijuna Kineza koji su lani posjetili Europu u Hrvatskoj ih je bilo ni 90 tisuća, dakle niti jedan posto.

Glavna zapreka i dalje je nedostatak izravnih avionskih linija, no Hrvatska ipak ne odustaje od promocije na tim tržištima, ističu u Hrvatskoj turističkoj zajednici  (HTZ), koja je umjesto klasičnih predstavništava ondje uvela ciljanu promociju. "Iako se velika većina turističkog prometa u Hrvatskoj realizira s europskih tržišta, v i daleka tržišta imaju strateški značaj. Naime, turisti s dalekih tržišta vole putovati u predsezoni i posezoni, a često nastoje obići i nekoliko destinacija unutar jedne ili više država. Zbog toga na dalekim tržištima često u promotivnim aktivnostima nastupamo u suradnji sa Slovenskom turističkom zajednicom jer smo tako konkurentniji", pbojašnjava Ratomir Ivičić, direktor HTZ-a. 

 

27posto

manje dolazaka Japanaca zabilježeno je u sedam mjeseci

Japan očekivano podbacio
I u ovoj je godini ostvaren porast s većine dalekih tržišta, osim (očekivano) Japana.  "Da bismo u budućnosti ostvarivali još bolje rezultate, ključne su nove aviolinije za daleka tržišta, posebice izvan glavne sezone, a to je segment na kojem je potrebno još puno raditi," kaže Ivičić. S osam dalekih tržišta za koja smo dobili statistiku eVisitora, u Hrvatskoj je do sredine rujna ostvareno nešto manje od milijun dolazaka, što je oko osam posto dolazaka. Najviše gostiju došlo je iz Koreje (271 tisuća) te SAD-a (266 tisuća), iako su Amerikanci u Hrvatskoj napravili duplo više noćenja, dakle dulje ostaju nego Korejci. Nešto više noćenja od Korejaca napravili su i Australci, nešto manje Kanađani.

Iz Kine je ove godine ostvareno svega 109 tisuća noćenja, a statistika Državnog zavoda kaže da je do kraja srpnja bilo 18 posto više noćenja Kineza. Kao daleko najbrže rastuće emitivno turističko tržište svijeta, Kina je dobar primjer nesikorištena potencijala. Kinezi su lani ostvarili 45 milijuna inozemnih putovanja, što je čak 23% više nego u godini prije te gotovo trostruko više nego 2007. Kina se tako čvrsto postavila na ljestvicu prva četiri najjača emitivna tržišta svijeta, iza Njemačke, SAD-a te Velike Britanije.   Japan je pak u prvih sedam mjeseci imao pad dolazaka za čak 27 posto, na ionako nisku brojku (do sredine rujna 86 tisuća dolazaka).

Dovela ih TV serija
Statistika za prvih sedam mjeseci pokazala je i znatan podbačaj korejskog tržišta, koje je u prethodne dvije godine buknulo zahvaljujući popularnosti serija snimljenih u Hrvatskoj. Sa 30% lanjskog rasta u prvih sedam mjeseci, Koreja je ove godine u istom razdoblju  imala samo  6% rasta u dolascima. HTZ još propituje isplativost radionice Sell Croatia u Seulu, jer za sad partneri nisu pokazali odgovarajući interes. 

Komentirajte prvi

New Report

Close