AZTN može Tommyju naplatiti kaznu i do 13 mil. kn

Autor: Danijela Jozić / VLM , 04. prosinac 2012. u 17:50
Tomislav Mamić dobio je zeleno svjetlo AZTN-a za preuzimanje trgovina Željka Keruma/PIX

Ne smatram da smo napravili propust, a ako i jesmo, nadamo se simboličnoj kazni, rekao nam je Mamić.

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) dala je zeleno svjetlo Tommyju za kupnju objekata tvrtke Kerum na području pet županija. Takvu je odluku donijelo Vijeće AZTN-a krajem prošlog tjedna, a rješenje bi uskoro trebalo biti dovršeno i poslano u Tommy.

Unatoč dobroj vijesti za Tomislava Mamića, vlasnika Tommyja, iz AZTN-a je u ponedjeljak stigla i jedna loša: zbog nepodnošenja namjere koncentracije na vrijeme, Agencija će toj tvrtki izreći upravno kaznenu mjeru. Iako je riječ o, kako obrazlažu u AZTN-u, "lakšoj povredi Zakona o tržišnom najtecanju", ne bi se moglo reći i da će kazna biti mala. Tommy bi mogao biti suočen s kaznom u visini do jedan posto ukupnih godišnjih prihoda u vrijeme kad je nastala obaveza prijave koncentracije, a tu se radi o 2010. godini. Tada je Tommy ostvario 1,3 milijarde kuna prihoda, što znači maksimalnu kaznu od 13 milijuna kuna. U procjenjivanju kazne AZTN će uzeti u obzir sve okolnosti – a čak i da maksimalnu kaznu, recimo, umanji za deset puta, i dalje je riječ o iznosu od barem milijun kuna, što je u današnje vrijeme visoka kazna i za najveće i najuspješnije. Vlasnik Tommyja, splitski poduzetnik Tomislav Mamić, rekao je za Poslovni dnevnik da još nije ništa službeno primio, ali i da s obzirom na to da je koncentracija u konačnici odobrena, ne očekuje nikakvu kaznu. "Istina je da nismo prijavili koncentraciju na vrijeme, ali to je bilo u trenutku kad nismo ni znali da probijamo gornji limit od 100 milijuna kuna. Kad smo to ustanovili, odmah smo posao uredno prijavili. Ne smatram da smo napravili propust, a ako se to i dogodilo, nadamo se simboličnoj kazni", rekao nam je Mamić.

Probijanje praga od 100 milijuna kuna (za preuzimanja tolike financijske vrijednosti potrebno je odobrenje AZTN-a) dogodilo se u svibnju 2010. kad je Tommy zakupio posljednji od šest Kerumovih prodajnih objekata u Dubrovačko-neretvanskoj županiji. Tommy je, inače, Kerumove objekte preuzeo u pet županija (uz Dubrovačko- neretvansku, još u Splitsko-dalmatinskoj, Zadarskoj te Primorsko- goranskoj). Ukupno na teritoriju Hrvatske Tommyijev tržišni udio ne prelazi pet posto dok je najznačajnija koncentracija Tommyja sada u Splitsko-dalmatinskoj županiji, gdje je ta tvrtka lider s udjelom između 25 i 30 posto (slijedi Konzum sa 20-25 posto). A koliki je uopće promet Tommy preuzeo ušavši u Kerumove objekte? Neslužbeno doznajemo da je ukupno preuzeo između 25 i 30 trgovina. Iako je promet u Dubrovačko-neretvanskoj županiji veći od 100 milijuna kuna, to, kako doznajemo, nije slučaj u ostale četiri županije. Tomislav Mamić procjenjuje da mu je promet s  preuzimanjem Kerumovih objekata narastao za oko 400 milijuna kuna. To znači da bi Tommy 2012. godinu mogao završiti s više od 1,7 milijardi kuna prihoda. Tako se Tommy penje na osmo mjesto na listi 10 najvećih trgovaca u Hrvatskoj. Ispred njega su Konzum, Plodine, Mercator, Lidl, Kaufland, Metro i Spar. Tommy je tijekom 2011. godine ostvario dobit od 18,1 milijun kuna. 

Komentirajte prvi

New Report

Close