Aviotvrtke smanjuju odštete putnicima?

Autor: Darko Bičak , 14. veljača 2018. u 21:59
Gordan Balen, IATA/Igor Šoban/PIXSELL

Sadašnje stanje ‘ne drži vodu’.

Zračni prijevoz zadnjih godina bilježi veliki rast, kako u samoj Hrvatskoj, tako i globalno te ima značajne implikacije na ukupno gospodarstvo s udjelom od 3,5 posto svjetskog BDP-a, rečeno je na okruglom stolu 'Aviation day – Croatia' u organizaciji Međunarodne udruge za zračni prijevoz (IATA) i Croatia Airlinesa (CA).

Prema podacima IATA-e ove godine svjetsko zrakoplovstvo prevest će 3,78 milijardi putnika, a zračna industrija osigurava posao za 63 milijuna ljudi. 

No, industriju sve više pritišću troškovi visokih ekoloških i sigurnosnih standarda, a koji u potpunosti padaju na operatere. Manjim tvrtkama poput CA problem predstavljaju sve učestaliji zahtjevi putnika za obeštećenjem, a na velikim europskim aerodromima postoje i specijalizirane agencije koje putnike 'povlače za rukav' i nude im svoje usluge što u kombinaciji s neujednačenom praksom europskih sudova dovodi do velikih troškova.

Postojeće stanje bi u pitanje moglo dovesti čitav sustav, a posebice vezane letove, npr. Zagreb-Frankfurt-New York, jer u slučaju da putnik iz Zagreba s CA kasni 45 minuta u Frankfurt, a uslijed stjecaja okolnosti kašnjenje u New Yorku bude 4-5 sati, čitav trošak od otprilike 600 eura pada na CA. Gordan Balen, menadžer IATA-e za regiju je najavio da se kreće s izradom nove regulative na razini EU, koja bi za putnike bila možda restriktivnija, no u konačnici za čitav sustav prijevoza uravnoteženija. 

Komentirajte prvi

New Report

Close