Ambasador jedini poslovni i kongresni hotel u Hrvatskoj

Autor: Biserka Ranogajec , 11. prosinac 2008. u 22:00

Poslovni hotel mora imati najmanje 10 posto smještajnih jedinica s malim uredskim prostorom, radni stol određene dužine s, priključak na internet 24 sata dnevno, faks i računalo uz radni stol

Opatijski hotel Ambasador jedini je zasad registrirani poslovni i kongresni hotel u Hrvatskoj. Prvi i jedini, ali samo poslovni hotel je Villa Eugenia u Lovranu sa statusom posebni standard Business. Samo status kongresnih imaju još tri hotela: Antunović u Zagrebu, Imperial u Vodicama i Lav u Vukovaru.

Hotel Bonavia u Rijeci želi također ući u to društvo te je podnio Ministarstvu turizma zahtjev za posebni standard Business i Meetings. Zasigurno postoji i veći broj hotela koji bi mogli ispuniti kriterije tih standarda, no njihove uprave nisu službeno zatražile upis u registar. Prema najnovijim procjenama Svjetske turističke organizacije (UNWTO), udjel poslovnih gostiju koji putuju svijetom radi industrije sastanaka, ali koji se ne odnose na sklapanje bilateralnih poslovnih odnosa, imaju znatan rast koji godišnje doseže i do 10 posto te predstavlja u prosjeku čak polovicu prihoda svjetskih hotela. Industrija sastanaka osim toga sudjeluje s udjelom od 20 posto u avionskom prometu te ima ukupno godišnji prihod od 300 milijardi eura. Europa je pritom privilegirano tržište i njezin udio iznosi 61 posto. Stručnjaci razlikuju poslovna putovanja koja se događaju radi sklapanja poslovnih odnosa i podrazumijevaju strogo poslovni odnos predstavnika dviju tvrtki te ne iziskuju specijalne dvorane za sastanke unutar hotela, od onih putovanja koja su vezana uz sastanke timova od šest osoba i više, a traže hotelsku podršku u vidu prostorija za sastanke, seminare ili konferencije. Slijedom toga hrvatsko zakonodavstvo poznaje nekoliko vrsta hotela koji služe u te svrhe. To su poslovni hoteli, kongresni i hoteli za sastanke čiji su standardi regulirani pravilnikom Ministarstva turizma.

Strogi zahtjevi
Ako hotel može ponuditi prostorije za sastanke u kojima broj sjedećih mjesta iznosi najmanje 40 posto od ukupnog broja kreveta u hotelu, a najmanja površina takve prostorije može biti 30 četvornih metara te ima najmanje dvije dodatne zasebne prostorije za sastanke minimalne površine 20 kvadrata, onda zadovoljava i neke od standarda hotela za sastanke. Uz još jednu prostoriju kapacitete od najmanje 250 osoba objekt zadovoljava i standarde za kongresni hotel. Primjerice, poslovni hotel mora imati najmanje 10 posto smještajnih jedinica s malim uredskim prostorom u kojem je moguće održati sastanak tri do četiri osobe. Od opreme te jedinice moraju imati radni stol određene dužine s odgovarajućim svjetlom, priključak na internet 24 sata dnevno, priključak na faks-uređaj i računalo uz radni stol, telefon za izravne vanjske pozive, poslugu u sobi, usluge glačanja i slično. Poslovni centar pak u hotelu mora osigurati usluge tajnice, internet i faks također 24 sata, aparat za fotokopiranje, računalo, pisač, projektor, TV u koloru, platno za projiciranje, video, usluge dostave po potrebi i slično. U standarde ulaze i garderobe i sanitarije koje su obvezno blizu takvih poslovnih centara. Kongresni gosti osim vrhunske tehnologije najčešće žele imati i vrhunski gastonomski doživljaj, kvalitetnu uslugu i smještaj, a podrazumijeva se i da je hotel na atraktivnoj lokaciji. Osim osnovnih kriterija takav hotel mora sadržavati kulturu komunikacije, vrhunski dizajn, intimnost, umjetničku osobnost i estetsku privlačnost.

Suvremena oprema
Villa Eugenia u Lovranu, u vlasništvu tvrtke ETO iz Zagreba, spomenik je kulture, sagrađena je 1910. godine u secesijskom stilu, a obnovljena 2003. u hotel sa četiri zvjezdice. Sadrži petnaest soba, a posebno se ističe multimedijalna konferencijska dvorana opremljena suvremenom informatičkom opremom. U Sloveniji je grupa Hosting započela 2005. godine sa sličnim projektom butik-hotela pod nazivom Story Hotels koji također preferiraju biti poslovnima. Direktor Hostinga Peter Vesenjak, koji se inače priprema u Hrvatskoj u Draškovcu pokraj Preloga graditi toplice vrijedne 140 milijuna eura, kazao je u povodu otvaranja hotela Mitra u centru Ptuja kako obilježja poslovnih hotela prije svega određuju sadržaji poput banketnih i kongresnih dvorana koje u Mitri s obzirom na samu veličinu objekta predstavljaju velik udio te ostala ponuda primjerena takvom profilu gosta. Često se za male poslovne hotele s tematskom osnovom koriste nazivi kao što su butik-hoteli, dizajn-hoteli ili lifestyle-hoteli. Tipični butik-hoteli najčešće imaju od tri do sto soba, a neki takvi gradski hoteli mogu nuditi i nekoliko stotina soba.

činjenice

Poslovni motivi
Istraživanje Instituta za turizam govori da u Zagrebu u hotelima sa pet zvjezdica svaki drugi gost dolazi zbog poslovnih motiva. U hotelima niže kategorije više je gostiju koji dolaze radi kupnje, zdravstvenih razloga, obrazovanja ili posjeta rodbini i prijateljima.
Više plaćaju
Poslovni gosti u prosjeku imaju 40,5 godina, zbog prirode svoje posjete oni dolaze sami, ostvaruju 2,7 noćenja, većinom su fakultetski obrazovani i više platežne moći od gostiju koji dolaze samo zbog prirodnih ljepota.
Veća potrošnja
U odnosu na odmorišne goste poslovni dolaze više zrakoplovom, nemaju vremena za razgledavanje grada, ali posjećuju više od odmorišnih kockarnica i trgovine u središtu grada. Njihova je prosječna dnevna potrošnja viša od 165 eura za razliku od 116 eura koliko u prosjeku troše odmorišni gosti.

Komentirajte prvi

New Report

Close