Ako koalicijski partneri odobre, rescue aid Vlada donosi u petak

Autor: Marija Brnić , 12. ožujak 2019. u 07:56
Jaružalo također čeka odluku 's vrha'/Duško Marušić/PIXSELL

Debeljak je novinarima pojasnio kako je spreman financirati dovršetak gradnji brodova koji su otkazani.

Za točno tjedan dana, prema dogovoru s Europskom komisijom, Republika Hrvatska treba u Bruxelles dostaviti program restrukturiranja Uljanik grupe ispregovaran s Upravom i strateškim parterom, kako bi ga se u cijelosti stavilo u okvire svih direktiva kroz narednih tri do pet mjeseci. 

Probijanje rokova
Nije izgledno da će se taj rok ispoštovati, jer tek jučer prvi put su za stol službeno sjeli uprava Uljanika, ministar gospodarstva Darko Horvat, i odabrani strateški partner Tomislav Debeljak, vlasnik Brodosplita, te predstavnici sindikata, ali čini se izglednim da će se na njemu ipak početi raditi.  U petak na Vladi ministar Horvat najavio je, prođe li prethodnu proceduru, poglavito među koalicijskim partnerima, usvajanje odluka o novom rescue aidu, koji, kako je izjavio, neće opterećivati niti proračun, niti strateškog partnera. 

Kako se iz njegove izjave moglo saznati, država će za kredit Uljanika jamčiti imovinom iz svog portfelja i to se neće tretirati kao potporu. Sam iznos novog Uljanikovog rescue aida ministar nije precizirao, no Bruxellesu je bilo utvrđeno da će biti na razini od 600 milijuna kuna.  Tu prijelaznu fazu osigurat će država, ali je, kaže Horvat, i strateški partner iskazao želju "uletjeti" s 35 milijuna eura.

O samim jamstvima za njegov angažman na sastanku nije bilo riječi, kaže Horvat, no Debeljak je novinarima pojasnio kako je spreman financirati dovršetak gradnji brodova koji su otkazani, on bi osigurao financiranje materijala i radova, a kao osiguranje traži upis hipoteke na iste brodove. 

Mimo rescue aida i ovog angažmana Debeljaka, država u ovom trenutku još pregovara s Jan de Nulom, naručiteljem jaružala za čiju je gradnju raskinut ugovor zbog kašnjenja i proračunu visi naplata 124 milijuna eura jamstava. Sudeći prema Horvatovim najavama, postoji velika mogućnost da se taj brod ipak dovrši u pulskom škveru, a da bi u tom slučaju država platila 18 milijuna eura, dok bi u slučaju da kupac odveze brod u drugo brodogradilište trebala platiti 30 milijuna eura. 

Horvatov apel sutkinji
Ministar Horvat najavio je da će pokušati uvjeriti uputiti i zamolbu sutkinji trgovačkog suda u Rijeci uoči današnjeg ročišta u prethodnom stečajnom postupku za 3. maj, da zbog svih navedenih razloga koji daju optimizam u rješavanju problema ovih brodogradilišta ne pokrene stečaj u 3. maju. 

Komentari (3)
Pogledajte sve

Bankrot a ne spasavanje.

Rescue aid 2.0

I neka se nastave “igrati” poduzetnika … “odgovorno”

New Report

Close