Agrokor 244. maloprodajni lanac na svijetu

Autor: Božica Babić , 25. veljača 2014. u 22:00
Recesiji unatoč, 199 trgovaca s liste ostvarilo rast prihoda/Željko Lukunić/PIXSELL

Na Deloitteovu listu 250 najvećih trgovačkih lanaca ušlo i 39 internetskih.

Maloprodaja koncerna Agrokor zauzela je 244. mjesto na listi 250 najvećih trgovačkih lanaca u svijetu, pokazuje izvješće Globalna snaga maloprodaje 2014., koje su pripremili Deloitte i Stores media.

Ukupan prihod između lipnja 2012. i lipnja 2013. svih 250 globalno istaknutih trgovaca iznosio je 4,3 bilijuna dolara. Prvi su put na ljestvici rangirani i maloprodajni lanci fokusirani na internetsku trgovinu, od njih ukupno 50 čak ih se 39 smjestilo među 250 najvećih trgovaca. Viši menadžer u Deloitteovu Odjelu financijskoga savjetovanja Tomislav Džapo ističe kako ohrabruje podatak da je 199 trgovaca unatoč još prisutnoj recesiji ostvarilo rast prihoda. Deset vodećih u promatranom je razdoblju raslo sporije od ostalih konkurenata s liste, zabilježilo je rast od 4,2 posto prema 4,9 posto iz prethodne godine.

Lider svjetske trgovine američki Wal-Mart povećao je svoju prednost, dok je francuski Carrefour pao s drugog na četvrto mjesto, što je rezultat manjih prihoda u posljednjih nekoliko godina, ali i izdvajanja diskontnoga lanca Dia u srpnju 2011. Britanski Tesco, iako se prošle godine popeo na drugo mjesto, također je osjetio posljedice napuštanja svog dijela poslovanja Fresh&Easy u SAD-u, stoji u izvješću. Europski lanci drugu godinu uzastopno imaju problema zbog ponovnog ulaska u recesiju, kreditne krize i povećanja nezaposlenosti u mnogim europskim zemljama. Lošije rezultate gledano na razini 250 vodećih u Europi ostvarili su trgovci iz Njemačke i osobito Ujedinjenog Kraljevstva.  Najviše trgovaca koji koriste internetsku prodaju, njih 28, iz Sjedinjenih je Američkig Država, na Europu se odnosi njih 17, a pet ih je s tržišta u razvoju, no najveći rast prometa imali su trgovci azijsko-pacifičke regije.

Komentirajte prvi

New Report

Close