3D virtualni trgovački centar je gotov, sada ciljam na velike robne kuće

Autor: Bernard Ivezić , 04. rujan 2012. u 10:00

Hrvoje Prpić, prvi hrvatski poslovni anđeo i suosnivač HGspota, dovršio je i nakon dvije godine redefinirao svoj najveći investicijski projekt procijenjen na milijun eura: 3D virtualni trgovački centar

Hrvoje Prpić, prvi hrvatski poslovni anđeo i suosnivač HGspota, dovršio je svoj dosad najveći projekt: 3D virtualni trgovački centar Trillenium. Ta revolucionarna on-line trgovačka meka, prva na svijetu koja omogućuje iskustvo potpune 3D kupnje, inicijalno je najavljena kao projekt vrijedan milijun eura koji istodobno može opslužiti 5000 kupaca. Prije tri godine u Trillenium je ušao Konzum, pa Mercator, ali i Tisak Medija, Kozmo, Intersport, Garmin i One2Play. Ideja je bila nakon testiranja u Hrvatskoj krenuti u traženje ulagača i kupaca u Kanadu i SAD. No, najam od 25 lipa po četvornom metru u centru koji se prostire na 180.000 kvadrata više nije jedan od stupova poslovnoga modela po kojem će Trillenium osvajati globalno tržište.Prvi svjetski 3D trgovački centar za manje od mjesec dana dobit će tipičnu internetsku konkurenciju. Jedan petnaestogodišnjak iz Australije predstavit će The 360? Mall, prvi takav 3D centar u Australiji. Prpić je zato našao novu nišu.

Koji je sad najveći izazov?
Trillenium je završen do faze kad je spreman za prodaju i trenutačno nam je najveći izazov ući u velike robne kuće, koje su naše novo ciljano tržište.

Koje su vam glavne mete i kakvi su rezultati?
U posljednjih šest mjeseci pokušavamo ući na bilo koja vrata unutar tri velike robne kuće: Selfridges u Londonu, te Barneys i Bergdorf Goodman u New Yorku. Na žalost, prilično bezuspješno. Pokucali smo dosad na pedesetak vrata, pozivali sve za koje smo se nadali da bi nam mogli pomoći, od prijatelja, poslovnih ljudi pa do diplomacije. No, nećemo odustati. Imamo još nekoliko ideja s kojima ćemo krenuti tijekom rujna, nakon što se ljudi vrate s godišnjih odmora.

Krenuli ste u Hrvatskoj s vrlo poznatim trgovačkim lancima. Kakve su reakcije trgovaca?
Reakcije trgovaca bile su izuzetno pozitivne. No, nakon dvije godine razvoja zaključili smo da postojeći poslovni model nije dobar i da ga moramo mijenjati. Koordinacija 50-ak različitih poslovnih subjekata, svakog sa svojim poslovnim sustavom, ispostavila se kao prevelik zalogaj, pa smo promijenili poslovni model. Trillenium je sada 3D platforma za velike robne kuće godišnjeg prometa većeg od 500 milijuna dolara. Mi im dajemo potpuno tehnološko rješenje i podršku besplatno u zamjenu za reklamne prostore unutar njihova virtualnog dućana. Velika robna kuća kao što je Selfridges u Londonu dobiva svoju virtualnu kopiju u 3D prostoru na novoj web adresi 3d.selfridges.com. Na taj način kupac koji nikad dosad nije bio u Selfridgesu dobiva mogućnost da se upozna s trgovinom, s pozicijom proizvoda i izgledom dućana.

U čemu je prednost Trilleniuma u odnosu na druge formate trgovina?
Velika prednost je u tome što se alati korišteni u retail industriji – najtraženiji proizvodi na kraju dućana, proizvodi impulsne kupnje pored blagajne, tepih na mjestima gdje je potrebno usporiti kupca i slično – sada prvi put mogu koristiti i na webu.

Drugi projekt u kojem ste vrlo aktivni jest Once Sport, sustav za podršku odlučivanju u nogometu. Koliko je klubova dosad kupilo tu vašu uslugu?
Potpisali smo ugovore s pet klubova i reprezentacija. U tijeku je testiranje u dvadesetak velikih europskih timova i reprezentacija, a razgovore vodimo s još 20-ak velikih klubova i reprezentacija u cijelom svijetu.

Može li se Once Sport prodati i klubovima u Hrvatskoj?
Može, ali samo najorganiziranijima. Trenutačno su to samo Slaven Belupo i Dinamo. Nije to samo stvar novaca. Ti klubovi moraju znati što će učiniti s tim podacima, a za to su potrebni školovani treneri, da znaju pronaći zanimljive podatke koji mogu značiti razliku između poraza i pobjede.

Može li se Once Sport prodati i klubovima u Hrvatskoj?
Može, ali samo najorganiziranijima. Trenutačno su to samo Slaven Belupo i Dinamo. Nije to samo stvar novaca. Ti klubovi moraju znati što će učiniti s tim podacima, a za to su potrebni školovani treneri, da znaju pronaći zanimljive podatke koji mogu značiti razliku između poraza i pobjede.

Spominjete Dinamo. Koristi li trener Hajduka Once Sport?
Trener Dinama koristi, Hajduka ne.

Koliko ima privatnih korisnika Once Sporta, ponajprije kladioničara i skauta?
Imamo 3000 korisnika, ali oni nam zasad nisu u prvom planu. Aplikacija se trenutačno prilagođava potrebama trenera u cijelom svijetu i oni su nam u prvom planu. Za otprilike dva-tri mjeseca posvetit ćemo se marketingu prema krajnjim kupcima – kada zaključimo da više nije potreban toliki fokus na klubove, odnosno kad klubovi sami počnu tražiti Once umjesto obrnuto, što je slučaj sada.

U Hrvatskoj bismo dogodine zahvaljujući Bicru i Zagrebačkom inkubatoru poduzetništva te EU mogli dobiti prvi venture capital fond po modelu Bugarske. Kako to komentirate?
Bicro je jedan od rijetkih pozitivnih primjera državne intervencije. Siguran sam da će doći trenutak kad će mnogi uspješni projekti u svom CV-u imati Bicro kao prvog investitora u nizu. No, smatram da je Hrvatska premala za venture capital fondove.

Dobri, ali premali

Je li Hrvatska u organizacijskom, ekonomskom i drugim smislovima spremna za pomake u razvoju startupova kakav će u rujnu donijeti skup ‘Geeks on a Plane’?
Hrvatska je mala, pa time ima malo zanimljivih projekata. No, kako ju je dosad investicijska zajednica zanemarivala, skupilo se dovoljno fantastičnih projekata da će GOAP biti u šoku kad vidi što se ovdje nudi. Na žalost, nakon GOAP-a, drugim ulagačima izbor više neće biti tako kvalitetan. Hrvatska izbaci jedan do dva odlična projekta godišnje, što je premalo za američke ulagače.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Maloprije sam pročitao zadnji intervju s njim, i onda naletio na ovu povezanu temu. A baš sam se pitao što je s tim projektom.
Inače, Prpić je primjer kako običan čovjek može daleko dogurati kada uključi mozak! U početku je teško i treba se boriti, a kasnije ti se prilike same nude.

Nekada je fakultet bio rezerviran za odabrane, a danas je za sve one koji ne znaju što bi sa sobom i koji jedva čekaju da završe faks i zaposle se u nekoj firmi gdje će biti robovi i u najboljem slučaju dogurati do 10000kn plaće kroz 10-tak godina. Čast iznimkama, ali nažalost vidio sam mnogo mladih koji su završili fakultete, a totalno su nesposobni za išta konstruktivno.

Ja sam završio fakultet, i radio po raznim firmama na relativno dobrim radnim mjestima, ali sam shvatio da ne želim biti nečiji rob, koliko god da me plaćali. Sad radim posao koji volim i sretniji sam nego da sam dogurao do predsjetnika Uprave neke velike korporacije.

Inovativan neki lik,izgleda da mu mozak stalno radi..

New Report

Close